Waar is je geld het veiligst in geval van faillissement bank/broker: cashrekening broker of spaarrekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Waar is je geld het veiligst in geval van faillissement bank/broker: cashrekening broker of spaarrekening
Ik dacht dat de cashrekening van je broker niet onder de Depositiobeschemringsregeling viel, maar dat deze dan wel weer buiten balans geboekt werden, waardoor je toch beschermd bent in geval van faillissement van de broker.
Spaardeposito's vallen dan wel weer binnen de Depositobeschermingsregeling, maar worden niet buiten balans geboekt waardoor je dus niet beschermd bent in geval van faillissement ( cfr. Optima)
Jullie visie?
Spaardeposito's vallen dan wel weer binnen de Depositobeschermingsregeling, maar worden niet buiten balans geboekt waardoor je dus niet beschermd bent in geval van faillissement ( cfr. Optima)
Jullie visie?
Re: Waar is je geld het veiligst in geval van faillissement bank/broker: cashrekening broker of spaarrekening
"buiten balans boeken", maar als het geld verdwenen is, hoe ga je dat dan recuperen ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Waar is je geld het veiligst in geval van faillissement bank/broker: cashrekening broker of spaarrekening
Niemand een sluitend antwoord?
Spaarrekening heb je staats-depositogarantie
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Wat bedoel je met buiten balans? Dat je een contract zou hebben dat op de 0 rekening geboekt is? Als je broker failliet gaat kun je naar je cash fluiten. Je effecten ben je in principe niet kwijt, tenzij er rap nog vreemde dingen gebeurd zijn en wat mensen op een strand liggen waar justitie er naar eigen zeggen niet aan kan.
De depositogarantie dekt zogezegd tot 100.000€. Hoe dat in zijn werk gaat gaan bij een echt faillissement is nog maar de vraag. Als het een grote bank is die valt, aiaiai. Als het een kleintje is worden de klanten en tegoeden (de schulden van die bank dus, tot 100.000) overgenomen door een grote bank, met een financieel roomsausje erbij van de overheid, maar betaald door de belastingbetaler.
De depositogarantie dekt zogezegd tot 100.000€. Hoe dat in zijn werk gaat gaan bij een echt faillissement is nog maar de vraag. Als het een grote bank is die valt, aiaiai. Als het een kleintje is worden de klanten en tegoeden (de schulden van die bank dus, tot 100.000) overgenomen door een grote bank, met een financieel roomsausje erbij van de overheid, maar betaald door de belastingbetaler.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.