Waar je fondsen kopen?
TIP
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Waar je fondsen kopen?
Hallo,
Ik wil een fonds aankopen.
Bedrag voor €4000.
Nu is mijn vraag waar best aankopen? Keytrade of ing?
Dit zijn de enige 2 die dit fonds hebben.
Overzicht:
Ing 3% instapkosten
Jaarlijkse lasten €135
Beurstaks 1,32%
Roerende voorheffing 30%
Keytrade
Beurstaks 1,32% max 4000€
Geen roerende voorheffing
Instapkosten €10
Uitstap gratis
Meerwaardetaks 30%
Bewaarloon voor rechstpersonen is 0,10% exl btw, geen idee of ik hier onder val? Ben gewoon particulier...
Wat zouden jullie aanraden? Ik denk zelf keytrade..
wat zouden jullie doen?
Danku voor de tips!
Ik wil een fonds aankopen.
Bedrag voor €4000.
Nu is mijn vraag waar best aankopen? Keytrade of ing?
Dit zijn de enige 2 die dit fonds hebben.
Overzicht:
Ing 3% instapkosten
Jaarlijkse lasten €135
Beurstaks 1,32%
Roerende voorheffing 30%
Keytrade
Beurstaks 1,32% max 4000€
Geen roerende voorheffing
Instapkosten €10
Uitstap gratis
Meerwaardetaks 30%
Bewaarloon voor rechstpersonen is 0,10% exl btw, geen idee of ik hier onder val? Ben gewoon particulier...
Wat zouden jullie aanraden? Ik denk zelf keytrade..
wat zouden jullie doen?
Danku voor de tips!
Re: Waar je fondsen kopen?
Alles van taksen en voorheffing en jaarlijkse kosten zijn overal in Belgie hetzelfde als het hetzelfde fonds is met dezelfde code. Ze gebruiken blijkbaar andere terminologie, de ene correcter dan de andere.Delphine2312 schreef: ↑17 december 2018, 19:50 Wat zouden jullie aanraden? Ik denk zelf keytrade..
wat zouden jullie doen?
Danku voor de tips!
Het enige dat telt zijn de in- en uitstapkosten. Naast eventueel een bepaalde persoonlijke voorkeur voor de ene of andere bank.
Laatst gewijzigd door NTO op 17 december 2018, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
NTO schreef: ↑17 december 2018, 20:00Alles van taksen en voorheffing en jaarlijkse kosten zijn overal in Belgie hetzelfde als het hetzelfde fonds is. Ze gebruiken blijkbaar andere terminologie, de ene correcter dan de andere.Delphine2312 schreef: ↑17 december 2018, 19:50 Wat zouden jullie aanraden? Ik denk zelf keytrade..
wat zouden jullie doen?
Danku voor de tips!
Het enige dat telt zijn de in- en uitstapkosten. Naast eventueel een bepaalde persoonlijke voorkeur voor de ene of andere bank.
Als ik het goed bekijk is keytrade toch goedkoper dan ing? Of ben ik nu zo mis?

Klopt. Die 3% instap maken het grote verschil.Delphine2312 schreef: ↑17 december 2018, 20:02NTO schreef: ↑17 december 2018, 20:00
Alles van taksen en voorheffing en jaarlijkse kosten zijn overal in Belgie hetzelfde als het hetzelfde fonds is. Ze gebruiken blijkbaar andere terminologie, de ene correcter dan de andere.
Als ik het goed bekijk is keytrade toch goedkoper dan ing? Of ben ik nu zo mis?![]()
**edit** de algemene bewaarkosten moet je ook bekijken. Een mens is het zo gewend dat het 0 is bijna overal dat zij vergeet dat grootbanken hier wel kosten voor aanrekenen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Er staat bij Keytrade van kosten en lasten;NTO schreef: ↑17 december 2018, 20:04Klopt. Die 3% instap maken het grote verschil.Delphine2312 schreef: ↑17 december 2018, 20:02
Als ik het goed bekijk is keytrade toch goedkoper dan ing? Of ben ik nu zo mis?![]()
**edit** de algemene bewaarkosten moet je ook bekijken. Een mens is het zo gewend dat het 0 is bijna overal dat zij vergeet dat grootbanken hier wel kosten voor aanrekenen.
Eenmalige
18.5 €
Lopende 67.64€
Eronder inbegrepen in de prijs van het instrument:
Eenmalige 8.55€ lopende 44.84€
Retrocessies 22.8€
Te betalen bovenop de prijs van het instrument 9.95 euro
Bedrag van 3800€ ingegeven..
Zou ik bij ing niet meer betalen?
Merci!
Laatst gewijzigd door Delphine2312 op 17 december 2018, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet echt een duidelijke communicatie van Keytrade maar het zal wel goedkoper zijn dan ING indien er geen adders onder het gras zitten (dat laatste zet ik er bij om mijn advocaat een plezier te doenDelphine2312 schreef: ↑17 december 2018, 20:16 Zou ik bij ing niet meer betalen? En zoja hoeveel meer? Alles kan je terug vinden .. kosten fondsen ing.
Merci!

-
- Jr. Member
- Contacteer:
NTO schreef: ↑17 december 2018, 20:25Niet echt een duidelijke communicatie van Keytrade maar het zal wel goedkoper zijn dan ING indien er geen adders onder het gras zitten (dat laatste zet ik er bij om mijn advocaat een plezier te doenDelphine2312 schreef: ↑17 december 2018, 20:16 Zou ik bij ing niet meer betalen? En zoja hoeveel meer? Alles kan je terug vinden .. kosten fondsen ing.
Merci!).
Versta niet zo goed verschil tussen de eenmalige en lopende kosten.
Als je 44.84 + 22.80 = kom je idd aan 67, 64
Staat zo bij lopende.
Alleen wat is die eenmalige dan die 18.5 en 8,55...
Hmmm
Misschien (een wilde gok) is die eenmalige kost het gevolg van swing-pricing; je moet eens nagaan of het fonds dat toepast. Indien ja, is het ook voor beide banken van toepassing.Delphine2312 schreef: ↑17 december 2018, 20:37
Versta niet zo goed verschil tussen de eenmalige en lopende kosten.
Als je 44.84 + 22.80 = kom je idd aan 67, 64
Staat zo bij lopende.
Alleen wat is die eenmalige dan die 18.5 en 8,55...
Hmmm![]()
Geen idee welk fonds het is, maar misschien ook eens bij MeDirect kijken.
Delphine, waarom zeg je niet over welk fonds het gaat?
Is moeilijk advies te geven als we niet weten waarover het gaat.
Is moeilijk advies te geven als we niet weten waarover het gaat.
Quality growth investor
-
- Jr. Member
- Contacteer:
-
- Jr. Member
- Contacteer:
isin LU0171283459 ?Delphine2312 schreef: ↑18 december 2018, 19:36BlackRock Global Funds - Global Allocation Fund A2 (EUR)
Dit fonds, maar ben geen klant bij medirect en geen extra bank nodig momenteel...
Estate Guru believer.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Welja, de blackrock global allocation fund a2 eur.platin schreef: ↑18 december 2018, 20:06isin LU0171283459 ?Delphine2312 schreef: ↑18 december 2018, 19:36
BlackRock Global Funds - Global Allocation Fund A2 (EUR)
Dit fonds, maar ben geen klant bij medirect en geen extra bank nodig momenteel...
Die wil ik aankopen...
Ook te koop bij DB zonder instapkosten