Waar momenteel je geld insteken
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
centjessparen
- Full Member

- Contacteer:
Waar momenteel je geld insteken
Er komt een termijnrekening vrij voor 15000€ waar zou ik het geld nu best insteken, bij credit europe heb ik al enkele termijnrekeningen. Het laten staan op een spaarrekening heeft weinig zin denk ik, wat is jullie mening.
Re: Waar momenteel je geld insteken
Wat is je beleggersprofiel ? Met welke soort producten heb je ervaring ? Beleggingshorizon ? Etc...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
centjessparen
- Full Member

- Contacteer:
Wat ik momenteel heb zijn termijnrekeningen, spaarboekje, cooperatieve aandelen, obligaties van petercam, in AUD en fund basket. Wat mijn profiel is, ik wel wel enig risico nemen.
Wat niet te doen:
- instappen op langetermijn beleggingen met lage opbrengst. Termijnrekeningen& kasbons van >3j en staatsbons zijn dus uitgesloten, want aan de huidige rentes vergoeden deze nauwelijks de inflatie op lange termijn, en de kans op hogere rentes binnen 1 of 2 jaar is reeel.
- instappen op gestructureerde beleggingen met kapitaalsgarantie, de kans op een hoger rendement dan een spaarrekening is meestal heel erg klein.
Onderdruk ook de neiging om alles ineens te herbeleggen. Zet een deel op een spaarrekening en kijk de volgende maanden uit voor opportuniteiten, zoals primaire obligatieuitgiftes met hoge opbrengst of dalingen op de beurs.
Wat zijn nu de mogelijkheden voor wie bereid is een beperkt risico te nemen ?
- Vastgoedbevaks zijn zeker interessant (dividenden van typisch >6%)
- Het Carmignac Patrimoine fonds is het neusje van de zalm (dit jaar al +8,6%)
- primaire obligatieuitgiftes met minstens 5% bruto rente.
- voorzichtig ook eens kijken naar defensieve aandelen met een hoog dividend, bvb. GIMV
- tak21 met gegarandeerd rendement (horizon minimaal 8 jaar)
Al deze voorbeelden zijn vroeger al op het forum besproken, dus even de zoekfunctie gebruiken.
- instappen op langetermijn beleggingen met lage opbrengst. Termijnrekeningen& kasbons van >3j en staatsbons zijn dus uitgesloten, want aan de huidige rentes vergoeden deze nauwelijks de inflatie op lange termijn, en de kans op hogere rentes binnen 1 of 2 jaar is reeel.
- instappen op gestructureerde beleggingen met kapitaalsgarantie, de kans op een hoger rendement dan een spaarrekening is meestal heel erg klein.
Onderdruk ook de neiging om alles ineens te herbeleggen. Zet een deel op een spaarrekening en kijk de volgende maanden uit voor opportuniteiten, zoals primaire obligatieuitgiftes met hoge opbrengst of dalingen op de beurs.
Wat zijn nu de mogelijkheden voor wie bereid is een beperkt risico te nemen ?
- Vastgoedbevaks zijn zeker interessant (dividenden van typisch >6%)
- Het Carmignac Patrimoine fonds is het neusje van de zalm (dit jaar al +8,6%)
- primaire obligatieuitgiftes met minstens 5% bruto rente.
- voorzichtig ook eens kijken naar defensieve aandelen met een hoog dividend, bvb. GIMV
- tak21 met gegarandeerd rendement (horizon minimaal 8 jaar)
Al deze voorbeelden zijn vroeger al op het forum besproken, dus even de zoekfunctie gebruiken.
-
centjessparen
- Full Member

- Contacteer:
Hallo robokatrobokat schreef:
Dat weet ik dat deze al allen aan bod zijn gekomen, en ik gebruik zeer zeker de zoekfuncite maar gezien de serieuse veranderingen was ik niet meer zeker of alles nog geldig was, bedankt om alles nog eens duidelijk te vermelden.
Aandelen, spaargeld, obligaties worden waardeloos als er zich een erge gebeurtenis voordoet.
Stel dat de Katla-vulkaan uitbarst, dat Russische of Spaanse banken hun verplichtingen niet meer kunnen nakomen, dat Noord-Korea een atoombomke gooit, dat de gasleveringen uit Rusland stoppen...?
Wat zijn dan wel waardevol ?
- Een stukje landbouwgrond kopen of voorraden wijn, voeding, water kunnen inslaan.
- Zonnepanelen op je dak zetten. In het slechtse geval kun je nog altijd de elektriciteit zelf gebruiken.
- Isoleren
- Zorgen dat je een grote buffervoorraad aan regenwater of putwater hebt.
- Een wapen bezitten
...?
Stel dat de Katla-vulkaan uitbarst, dat Russische of Spaanse banken hun verplichtingen niet meer kunnen nakomen, dat Noord-Korea een atoombomke gooit, dat de gasleveringen uit Rusland stoppen...?
Wat zijn dan wel waardevol ?
- Een stukje landbouwgrond kopen of voorraden wijn, voeding, water kunnen inslaan.
- Zonnepanelen op je dak zetten. In het slechtse geval kun je nog altijd de elektriciteit zelf gebruiken.
- Isoleren
- Zorgen dat je een grote buffervoorraad aan regenwater of putwater hebt.
- Een wapen bezitten
...?
diversifiëren is een basis regel
Goud is in tijden van crisis altijd een vlucht weg geweest
Fondsen met een bewezen degelijk beheer. Carmignac is een optie zeker de patrimoine via polis of rechtstreeks.
Bedenk dat heden en vandaag iedereen naar Carm loopt. Het zou wel eens kunnen dat deze die de andere kant oplopen de goede zijn. Vandaar diversifiëren.
Opportuniteiten zijn gekenmerkt door hun tijdsgebonden hied ze zijn er vandaag morgen zijn ze weg en waren ze goed.
Mijn voorstel?
Investeren: u weet hoeveel u investeert in wat, u bent eigenaar, u kent uw winst siple as that.
Stelregel: Schaarste creëren, vraag hoog aanbod hoog, opnieuw in de praktijk brengen?
Landbouwgrond wordt schaars goed idee, kwekers en landbouwers worden ook schaars, oeps
Artesoris, manuscripten te simpel maar mooi en leuk u wordt eigenaar van een mooi document en na 5 jaar van een mooie opbrengst, meerwaarde van 8.5 per jaar (korte termijn)
Iemand zei wijn? Whisky is schaarser als het om de zeldzame whisky gaat portefeuille van 5000 € levert een jaarlijkse opbrengst van 6%
Investeren heeft niets met beleggen te maken en er is geen rendement zoals we die willen hebben als het om een bancair product gaat.
Dus 5000 goud, 5000 manuscripten 5000 whisky
alles in fysieke eigendom
Goud is in tijden van crisis altijd een vlucht weg geweest
Fondsen met een bewezen degelijk beheer. Carmignac is een optie zeker de patrimoine via polis of rechtstreeks.
Bedenk dat heden en vandaag iedereen naar Carm loopt. Het zou wel eens kunnen dat deze die de andere kant oplopen de goede zijn. Vandaar diversifiëren.
Opportuniteiten zijn gekenmerkt door hun tijdsgebonden hied ze zijn er vandaag morgen zijn ze weg en waren ze goed.
Mijn voorstel?
Investeren: u weet hoeveel u investeert in wat, u bent eigenaar, u kent uw winst siple as that.
Stelregel: Schaarste creëren, vraag hoog aanbod hoog, opnieuw in de praktijk brengen?
Landbouwgrond wordt schaars goed idee, kwekers en landbouwers worden ook schaars, oeps
Artesoris, manuscripten te simpel maar mooi en leuk u wordt eigenaar van een mooi document en na 5 jaar van een mooie opbrengst, meerwaarde van 8.5 per jaar (korte termijn)
Iemand zei wijn? Whisky is schaarser als het om de zeldzame whisky gaat portefeuille van 5000 € levert een jaarlijkse opbrengst van 6%
Investeren heeft niets met beleggen te maken en er is geen rendement zoals we die willen hebben als het om een bancair product gaat.
Dus 5000 goud, 5000 manuscripten 5000 whisky
alles in fysieke eigendom