waar naartoe...
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
waar naartoe...
Hallo Allemaal,
Ik heb een probleempje en weet niet wat ik moet doen, hebben jullie tips?
Binnen enkele weken moet ik de akte van de verkoop van mijn appartement gaan tekenen.
Ik zal dan een dikke cheque ontvangen, nu weet ik echt niet waar ik naartoe moet met mijn cheque.
Ik ben klant bij Fortis maar heb geen zin om mijn cheque daar af te geven en te riskeren dat ze binnenkort over de kop gaan.
Ik was van plan om het geld te spreiden over verschillende banken/nieuwe rekeningen laten aanmaken enz.
Wat raden jullie aan? Waar kan ik best de hoofdsom eventjes parkeren, om dan zo snel mogelijk te verdelen naar verschillende rekeningen?
Bedankt!!
Ik heb een probleempje en weet niet wat ik moet doen, hebben jullie tips?
Binnen enkele weken moet ik de akte van de verkoop van mijn appartement gaan tekenen.
Ik zal dan een dikke cheque ontvangen, nu weet ik echt niet waar ik naartoe moet met mijn cheque.
Ik ben klant bij Fortis maar heb geen zin om mijn cheque daar af te geven en te riskeren dat ze binnenkort over de kop gaan.
Ik was van plan om het geld te spreiden over verschillende banken/nieuwe rekeningen laten aanmaken enz.
Wat raden jullie aan? Waar kan ik best de hoofdsom eventjes parkeren, om dan zo snel mogelijk te verdelen naar verschillende rekeningen?
Bedankt!!
Re: waar naartoe...
Er zijn een aantal zaken waarmee je rekening moet houden:
1. Hoeveel risico wil je?
2. Hoe groot is de som die je wilt verdelen (ivm garantiesystemen)? Dan weet je over hoeveel banken je kan spreiden.
3. Wil je met online rekeningen werken?
4. Bij welke banken ben je nu reeds klant? En zie je het zitten om een groot aantal rekeningen te beheren?
5. Wil je enkel een spaarrekening of wil je ook andere beleggingen overwegen?
De kans dat Fortis Bank overkop gaat, is quasi onbestaande omdat de Belgische Staat nu 99,93% van de aandelen in haar bezit heeft. Spreiding is echter wel aan te raden omwille van de garantieregelingen.
1. Hoeveel risico wil je?
2. Hoe groot is de som die je wilt verdelen (ivm garantiesystemen)? Dan weet je over hoeveel banken je kan spreiden.
3. Wil je met online rekeningen werken?
4. Bij welke banken ben je nu reeds klant? En zie je het zitten om een groot aantal rekeningen te beheren?
5. Wil je enkel een spaarrekening of wil je ook andere beleggingen overwegen?
De kans dat Fortis Bank overkop gaat, is quasi onbestaande omdat de Belgische Staat nu 99,93% van de aandelen in haar bezit heeft. Spreiding is echter wel aan te raden omwille van de garantieregelingen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als je echt niet weet naar waar toe met de cheque stuur me een PM. Ik zal je mijn adres doorgeven en dan kan je hem opsturen. Dan ben je er van af.
Fortis is een uitstekende bank om een banquecheque te incasseren. Als je daar een spaarrekening hebt laat dan de cheque op de spaarrekening storten. Zo heb je het snelste interest.
Het is ook interessant om online bij Fortis een internetspaarreking te openen. Hier krijg je zéér snel je rekeningnummer. Je kan dan het bedrag van de cheque op je online spaarrekening overschrijven.
Als het een serieus bedrag is dan telt elke dag interest. Als je dit gedaan hebt kan je op je gemak kijken hoe je het geld wil spreiden. Een deel zou ik bij Credit Europe zetten. Hou er wel rekening mee dat dat een spaar- of termijnrekening bij deze bank een licht speculatief karakter heeft.
Je moet jezelf de vraag stellen op welke termijn je wil beleggen en hoeveel centen je op korte termijn wil kunnen aanspreken.
Zonder ironie, Fortis is op dit moment 1 van de meest betrouwbare banken in België. Het incasseren van bankcheques is iets waar de grootbanken vertrouwd mee zijn.
Fortis is een uitstekende bank om een banquecheque te incasseren. Als je daar een spaarrekening hebt laat dan de cheque op de spaarrekening storten. Zo heb je het snelste interest.
Het is ook interessant om online bij Fortis een internetspaarreking te openen. Hier krijg je zéér snel je rekeningnummer. Je kan dan het bedrag van de cheque op je online spaarrekening overschrijven.
Als het een serieus bedrag is dan telt elke dag interest. Als je dit gedaan hebt kan je op je gemak kijken hoe je het geld wil spreiden. Een deel zou ik bij Credit Europe zetten. Hou er wel rekening mee dat dat een spaar- of termijnrekening bij deze bank een licht speculatief karakter heeft.
Je moet jezelf de vraag stellen op welke termijn je wil beleggen en hoeveel centen je op korte termijn wil kunnen aanspreken.
Zonder ironie, Fortis is op dit moment 1 van de meest betrouwbare banken in België. Het incasseren van bankcheques is iets waar de grootbanken vertrouwd mee zijn.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Ik zou sowieso het geld verdelen over een aantal banken.
Rabobank is er daar een van. Hebben weinig last van de kredietcrisis en geven goede interest (niet het hoogste, maar als het over grote bedragen gaat lijkt zekerheid mij belangrijker dan de allerhoogste rente).
Je kan ook altijd een deel beleggen in fysiek goud. Dat is de enige belegging waarbij je niet afhankelijk bent van de financiële toestand van je bank of verzekeraar.
Men raadt doorgaans aan 5 tot 10% van je vermogen te beleggen in fysiek goud.
Rabobank is er daar een van. Hebben weinig last van de kredietcrisis en geven goede interest (niet het hoogste, maar als het over grote bedragen gaat lijkt zekerheid mij belangrijker dan de allerhoogste rente).
Je kan ook altijd een deel beleggen in fysiek goud. Dat is de enige belegging waarbij je niet afhankelijk bent van de financiële toestand van je bank of verzekeraar.
Men raadt doorgaans aan 5 tot 10% van je vermogen te beleggen in fysiek goud.
Laatst gewijzigd door Jay op 24 februari 2009, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
incasseren bij fortis...
erna verder verdelen over oa rabobank, keytrade en credit europe...
argenta zou bij mij ook kanshebber zijn, maar heb ik momenteel niet nodig...
Dit is idd het beste wat je kan doen. Ik zou Fortis ook niet vertrouwen want ze zijn niet te vertrouwen.tZetZefLy schreef: incasseren bij fortis...
Bij Fortis Holding zijn er problemen en vind ik woord vertrouwen ook van toepassing, maar Fortis Bank is ok.Wook schreef:Dit is idd het beste wat je kan doen. Ik zou Fortis ook niet vertrouwen want ze zijn niet te vertrouwen.tZetZefLy schreef: incasseren bij fortis...
spreiden!
-
- Newbie
- Contacteer:
Alleszins geld even parkeren bij een bank die goed verankerd is BOVEN DE TAALGRENS. Het is immers niet goed gesteld met de Belgische staat.
Vervolgens actief uitkijken naar een nieuwe investering in nieuwbouw-vastgoed.
Veel hangt af van uw eigen leeftijd en gezinssituatie.
R.
Vervolgens actief uitkijken naar een nieuwe investering in nieuwbouw-vastgoed.
Veel hangt af van uw eigen leeftijd en gezinssituatie.
R.