Waar portefeuille digitaal opvolgen
TIP
Waar portefeuille digitaal opvolgen
Waar volgen jullie je portefeuille op? Enkel via de applicatie/website van jullie broker zelf of ook nog via één of andere applicatie/website? Zeker als je met meerdere brokers werkt, is één centrale plaats waar alle verrichtingen worden ingegeven en je alles kan opvolgen wel heel aangenaam.
Ikzelf geef alles in via de applicatie van De Tijd, maar ik vroeg me af of er valabele alternatieven voorhanden zijn.
Ikzelf geef alles in via de applicatie van De Tijd, maar ik vroeg me af of er valabele alternatieven voorhanden zijn.
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Waar portefeuille digitaal opvolgen
Google sheets en https://www.investing.com/portfolio/
Google sheets is nauwkeuriger (ook dividenden komen in de berekening)
Maar investing is fijn omdat je kan "doorklikken" op individuele aandelen ect en direct wat nieuws krijgt.
Google sheets is nauwkeuriger (ook dividenden komen in de berekening)
Maar investing is fijn omdat je kan "doorklikken" op individuele aandelen ect en direct wat nieuws krijgt.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Morningstar, en voorlopig ook nog in Excel.
Op morningstar.be.VincentGT schreef: ↑3 mei 2018, 16:22 Waar volgen jullie je portefeuille op? Enkel via de applicatie/website van jullie broker zelf of ook nog via één of andere applicatie/website? Zeker als je met meerdere brokers werkt, is één centrale plaats waar alle verrichtingen worden ingegeven en je alles kan opvolgen wel heel aangenaam.
Let op met de cijfers die je broker berekent. Er zijn er velen die bvb rendement verkeerd berekent vooral als er meerdere transacties verricht zijn.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Misschien een domme vraag. Waarom moet een "portefeuille" digitaal kunnen opgevolgd worden? Jullie zijn dus op de lange termijn beter dan de markt? Of is het juist om pijnlijk te zien waar men geld heeft verloren, en dus bewust te worden van de risico's ? Of nog iets anders?
Bij mij was het het tweede: ik zag dat ik verliezen leed t.o.v. gewone Staatsobligaties; ik was slechter dan de markt. De cijfers waren hard. Toen besloot ik geen risico-producten meer te kopen. Alleen nog omdat ik er plezier in heb, een klein deel met opties. Ik spreek nu van voor het jaar 2000. Dat was nog in een file op PC, niet op het www
Lange termijn is voor alle duidelijkheid minstens 8 jaar (voor de jeugd). Voor de +40ers: 10 à 15 jaar
Bij mij was het het tweede: ik zag dat ik verliezen leed t.o.v. gewone Staatsobligaties; ik was slechter dan de markt. De cijfers waren hard. Toen besloot ik geen risico-producten meer te kopen. Alleen nog omdat ik er plezier in heb, een klein deel met opties. Ik spreek nu van voor het jaar 2000. Dat was nog in een file op PC, niet op het www
Lange termijn is voor alle duidelijkheid minstens 8 jaar (voor de jeugd). Voor de +40ers: 10 à 15 jaar
Conservatieve belegger. Geloof in zelfkennis om de eigen beleggingsstrategie vast leggen. Doe zelf huiswerk en geloof zelfs geen vertalingen. Wel speculeren met optiestrategieën, is fun en maar 10% portefeuille. Voormalig believer in de Omega Mixer ;-)
-
- Hero Member
- Contacteer:
De bloomberg app. Al kun je daar weinig zien over de evoluties van je posities.
Excel, Morningstar en de (imo) te weinig bekende MSN Money website (niet de app, die heeft merkelijk minder functionaliteit dan de app).
Morningstar omwille van de handige tools (sectorverdeling en geografische verdeling van je portefeuille volgen bijvoorbeeld) en MSN voor zijn helder en gebruiksvriendelijk overzicht van portefeuille-evolutie.
Morningstar omwille van de handige tools (sectorverdeling en geografische verdeling van je portefeuille volgen bijvoorbeeld) en MSN voor zijn helder en gebruiksvriendelijk overzicht van portefeuille-evolutie.