Waar spaargeld een jaar vastzetten
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Waar spaargeld een jaar vastzetten
Wat is de beste oplossing als je je geld een jaar wilt vastzetten?
Ik heb mijn huis verkocht en krijg daardoor binnenkort een aanzienlijk bedrag uitgekeerd (ik heb nl kunnen regelen dat mijn hypotheeklening blijft lopen; de hypotheek rust nu op mijn bouwgrond)
Volgend jaar ga ik bouwen, dus zoek ik nu een goed rentende oplossing voor dat geld.
Gewoon spreiden over een aantal spaarrekeningen (zoals rabo, ing, keytrade,...) ?
Alles zetten op één rekening met hoge getrouwheidspremie lijkt me overdreven. Oké, de premie staat vast en kan niet dalen, maar kan ook niet stijgen.
Een termijnrekening levert nl nog minder op...
Ik heb mijn huis verkocht en krijg daardoor binnenkort een aanzienlijk bedrag uitgekeerd (ik heb nl kunnen regelen dat mijn hypotheeklening blijft lopen; de hypotheek rust nu op mijn bouwgrond)
Volgend jaar ga ik bouwen, dus zoek ik nu een goed rentende oplossing voor dat geld.
Gewoon spreiden over een aantal spaarrekeningen (zoals rabo, ing, keytrade,...) ?
Alles zetten op één rekening met hoge getrouwheidspremie lijkt me overdreven. Oké, de premie staat vast en kan niet dalen, maar kan ook niet stijgen.
Re: Waar spaargeld een jaar vastzetten
Je vergeet 5 banken die globaal meer opbrengen dan diegene die jij op noemt.Namelijk.lichtpunt schreef:Wat is de beste oplossing als je je geld een jaar wilt vastzetten?
Ethias Spaarrekening Plus 1,85% 0,50% 2,35%
Record bank Gold-spaarrekening 1,80% 0,50% 2,30%
Fortuneo Plus 1,80% 0,45% 2,25%
Banca Monte Paschi Belgio BMPBtop 1,80% 0,45% 2,25%
Axa I-Plus Welcome 1,80% 0,45% 2,25%
Neem diegene die met een hoge getrouwheidspremie erbij kom je aan 7 banken.
Fintro Blue Select 1,00% 1,50% 2,50%
BNP Paribas Fortis Premium Online Spaarrekening 1,00% 1,50% 2,50%
Aangezien je een aanzienlijk kapitaal tot uw beschikking zult krijgen maken die enkele tienden van een procent wel de moeite om die rekeningen eens te bekijken hoeveel je meer zult krijgen tov van die jij op het oog hebt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Geen termijnrekening, levert veel te weinig op.lichtpunt schreef:Wat is de beste oplossing als je je geld een jaar wilt vastzetten?
Troost u, de rentes van geen enkele bank zullen spectaculair stijgen het komende jaar (eerder het tegendeel), dus nu kiezen voor een hoge getrouwheidspremie is een slimme zet.
Ik zou alvast afraden om bij axa te gaan.
akkoord. nu voor een hoge getr. premie kiezen! de basisrente kan trouwens nog dalen - dat verwacht ik zelfs in de herfst.....ik lees ook hier of daar dat de renten niet gauw zullen stijgen in 2011!Davy V schreef:Troost u, de rentes van geen enkele bank zullen spectaculair stijgen het komende jaar (eerder het tegendeel), dus nu kiezen voor een hoge getrouwheidspremie is een slimme zet.
kijk ook bij dexia: die geven blijkbaar momenteel 2,50% voor vers geld (1,5 % getr. premie, 1 % basis), maar het moet met de agent van het kantoor zélf besproken worden (dexia maakt geen reclame, je vindt er blijkbaar niets over op hun website !!!!!). er is hier trouwens een topic geopend vorige week "dexia 2,5 %"
good luck!
Via deze site de meest optimale bank voor spaarrekeningen kiezen. En goed uitkijken of de bank wel "degelijk" is.
Geld op langere termijn, doch korter dan 4 jaar, is niet interessant.
Uit vorige discussies lijkt hier toch een kentering te komen, verwacht wordt dat de basisintrest daalt, doch de getrouwheidspremies stijgen... (zie info van stier op deze site).
Ik geloof hier ook in. Rabo geeft nog 1,8% basis tot oktober...
Geld op langere termijn, doch korter dan 4 jaar, is niet interessant.
Uit vorige discussies lijkt hier toch een kentering te komen, verwacht wordt dat de basisintrest daalt, doch de getrouwheidspremies stijgen... (zie info van stier op deze site).
Ik geloof hier ook in. Rabo geeft nog 1,8% basis tot oktober...