Waar tracker aankopen?
TIP
Waar tracker aankopen?
Hallo,
ik ben al een tijdje aan het zoeken om een tracker aan te kopen,
nu ligt mijn probleem dat ik, als student, maar maximum zo'n € 250 ter beschikking heb om momenteel te beleggen.
Dus daarom vroeg ik mij af als er banken zijn waar je voor dit bedrag trackers kan aankopen en waar de aankoop kosten laag liggen,
zijn er misschien banken die i.p.v. een vast tarief aanrekenen een percentage op het belegde bedrag aanrekenen? Ik veronderstel dat dit voor zo'n klein bedrag in sommige gevallen voordeliger kan zijn.
Mijn motivatie om te kijken om trackers aan te kopen is dat er veel fondsen zijn die hun benchmark niet kloppen en dat de beheerskosten voor trackers veel lager liggen, dus dat er minder rendement afgeknabbeld wordt.
Alvast bedankt!
ik ben al een tijdje aan het zoeken om een tracker aan te kopen,
nu ligt mijn probleem dat ik, als student, maar maximum zo'n € 250 ter beschikking heb om momenteel te beleggen.
Dus daarom vroeg ik mij af als er banken zijn waar je voor dit bedrag trackers kan aankopen en waar de aankoop kosten laag liggen,
zijn er misschien banken die i.p.v. een vast tarief aanrekenen een percentage op het belegde bedrag aanrekenen? Ik veronderstel dat dit voor zo'n klein bedrag in sommige gevallen voordeliger kan zijn.
Mijn motivatie om te kijken om trackers aan te kopen is dat er veel fondsen zijn die hun benchmark niet kloppen en dat de beheerskosten voor trackers veel lager liggen, dus dat er minder rendement afgeknabbeld wordt.
Alvast bedankt!
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Waar tracker aankopen?
Voor zulk een klein bedrag ben je best af bij Argenta, maar dan betaal je nog steeds 5.95 voor je order hoor. Wat op jouw investerings bedrag nog altijd veel is procentueel. En Argenta is nu niet bepaald de referentie inzake beurshandel (onbetrouwbare of eerder onbereikbare internetbanking, archaisch beurstransactiesysteem,..) Maar dus wel de goedkoopste voor kleine ordertjes.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
dus eigenlijk is het, zoals ik al vreesde, niet mogelijk (rendabel) om voor zo'n klein bedrag trackers te kopen.
In die fondsenmarkt lukt dit wel door bv. een fundsavingsplan, dus nu maar hopen dat er ooit een bank op de proppen komt met een systeem om goedkoop trackers in te kopen voor kleine bedragen al vrees ik er voor...
In die fondsenmarkt lukt dit wel door bv. een fundsavingsplan, dus nu maar hopen dat er ooit een bank op de proppen komt met een systeem om goedkoop trackers in te kopen voor kleine bedragen al vrees ik er voor...
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
In een fundsavingsplan wordt het geld dan ook verdiend in de beheersvergoeding, en niet in de transactiekost, vandaar dat het daar wel kan zonder dat het op het eerste zicht een kostelijke bedoening lijkt.
Bij Rabobank kan je inschrijven op een tiental indexfondsen.
Bedankt! Er staan er inderdaad een paar in,fid509 schreef:Bij Rabobank kan je inschrijven op een tiental indexfondsen.
en aangezien je al vanaf € 100,00 kan inkopen is dit ideaal,
heeft er al iemand ervaring met één van deze fondsen?
Degroof Equities EMU Index
Degroof Equities Europe Index
Degroof Equities Japan Index
Degroof Equities US Index
Degroof Equities World Ex JEU Index -
SSgA EMU Index Equity Fund
SSgA France Index Equity Fund -
SSgA Germany Index Equity Fund
SSgA Netherlands Index Equity Fund
Obligaties
SSgA Euro Corporate Industrials Bond Index Fund
Vastgoed
SSgA EMU Index Real Estate Fund
( http://www.rabobank.be/nl/beleggen/fond ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; )
Ik heb vorige maand voor de eerste keer zo'n indexfonds (SSgA Germany Index Equity Fund ) aangekocht. Momenteel sta ik nog steeds op bescheiden winst. Het is echter te kort om nu al een conclusie te kunnen trekken, maar ik heb vertrouwen in den duits ;-)
De hierboven vermelde indexfondsen lijken inderdaad hun index vrij getrouw te volgen. Ze hanteren ook een TER die gelijkaardig is aan een tracker, en zijn dus een goede oplossing voor wie met heel kleine bedragen wil werken.
Besef wel dat dit fondsen zijn en geen trackers. Voor veel mensen maakt dit wellicht niet veel uit. Maar voor wie gewoon is om aan te kopen of te verkopen tegen limietprijzen, dit kan enkel met trackers, niet met fondsen. Je kan bvb. nooit een stop loss op een fonds zetten.
Ik stel me wel de vraag of het zinvol is om te gaan beleggen als je maar 250 euro hebt. Beleggen doe je maar indien je een veilige spaarbuffer hebt op je spaarrekening waar je toch een flinke tijd kan op teren. En stel dat je fonds dan 5% stijgt, dan is dat 12,5 euro.
Besef wel dat dit fondsen zijn en geen trackers. Voor veel mensen maakt dit wellicht niet veel uit. Maar voor wie gewoon is om aan te kopen of te verkopen tegen limietprijzen, dit kan enkel met trackers, niet met fondsen. Je kan bvb. nooit een stop loss op een fonds zetten.
Ik stel me wel de vraag of het zinvol is om te gaan beleggen als je maar 250 euro hebt. Beleggen doe je maar indien je een veilige spaarbuffer hebt op je spaarrekening waar je toch een flinke tijd kan op teren. En stel dat je fonds dan 5% stijgt, dan is dat 12,5 euro.
Ik weet dat het om zeer kleine bedragen gaat,
maar gezien ik momenteel nog student ben (en nog altijd bij men ouders inwoon) heb ik een buffer die voldoende groot is en probeer ik met geld dat ik kan sparen een zo hoog mogelijk rendement halen (al was het maar voor de oefening)
maar gezien ik momenteel nog student ben (en nog altijd bij men ouders inwoon) heb ik een buffer die voldoende groot is en probeer ik met geld dat ik kan sparen een zo hoog mogelijk rendement halen (al was het maar voor de oefening)