Waar verplaats je jouw spaargeld nieuwjaar 2013
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Waar verplaats je jouw spaargeld nieuwjaar 2013
Wat ik al WEL weet is dat ik mijn 'kapitaal' zeker niet naar MoneyYou zal verplaatsen
Zo, een prutsers
Zo, een prutsers
+ 1. En dat is vandaag ook het enigste wat ik met zekerheid weet...paul schreef:Wat ik al WEL weet is dat ik mijn 'kapitaal' zeker niet naar MoneyYou zal verplaatsen
Zo, een prutsers
Straf dat Fortis hun online rekening gelijk schakelt aan de klassieke spaarrekening!Yaris schreef:Deze poll is inderdaad te vroeg gehouden. Het regent weer renteverlagingen op de spaarboekjes: OBK Bank, Deutsche Bank, BNP Paribas Fortis, Fintro ...
Ik weet het allemaal niet zo goed meer. Wellicht ga ik eind 2013 het ouderlijk huis uit om alleen te gaan wonen. Daarom weet ik niet goed of ik momenteel mijn spaargeld nog verplaats naar een spaarrekening zoals Rabo Plus (0.65% basis + 1.50% getrouwheidsrente).
Momenteel staat al mijn spaargeld op een Gewone Online Spaarrekening van BNP Parisbas Fortis (0.60% + 0.30%).
Bij BNP Parisbas Fortis bestaat echter ook een Online Spaarrekening Premium met 0.75% + 1.00%.
En dan heb je bij Rabobank ook nog de 'Rabobank Spaarrekening' met 1.50% + 0.30%.
Hoe zouden jullie dit aanpakken als je weet dat ik mogelijk binnen iets meer dan een jaar al mijn spaargeld zal moeten aanspreken om het te lenen bedrag (woonlening) te beperken?
Zou ik alles tot Nieuwjaar laten staan bij de Gewone Online Spaarrekening van Fortis (0.60% + 0.30%) en dan overschakelen naar de Premium met 0.75% en 1.00%? Of zou ik nu meteen bij Rabobank een rekening openen en al mijn verse spaarcenten daarop plaatsen en de rest gewoon laten staan bij Fortis tot na Nieuwjaar? Er zijn zoveel opties ...
Momenteel staat al mijn spaargeld op een Gewone Online Spaarrekening van BNP Parisbas Fortis (0.60% + 0.30%).
Bij BNP Parisbas Fortis bestaat echter ook een Online Spaarrekening Premium met 0.75% + 1.00%.
En dan heb je bij Rabobank ook nog de 'Rabobank Spaarrekening' met 1.50% + 0.30%.
Hoe zouden jullie dit aanpakken als je weet dat ik mogelijk binnen iets meer dan een jaar al mijn spaargeld zal moeten aanspreken om het te lenen bedrag (woonlening) te beperken?
Zou ik alles tot Nieuwjaar laten staan bij de Gewone Online Spaarrekening van Fortis (0.60% + 0.30%) en dan overschakelen naar de Premium met 0.75% en 1.00%? Of zou ik nu meteen bij Rabobank een rekening openen en al mijn verse spaarcenten daarop plaatsen en de rest gewoon laten staan bij Fortis tot na Nieuwjaar? Er zijn zoveel opties ...
Best even een xls maken en uw bedragen erin zetten met de rentes, dan zie je wat je kan mislopen.
Je zit nu bij de laagst uit de markt, er is veel beter.
Dat is een zekerheid.
Kijk ook de bedragen na die er nog geen jaar opstaan, want als je die er af haalt verlies je uw getrouw ook nog en hou je bijna niets meer over!
Toch goed dat je even stil staat bij je huidige situatie!
Succes
Je zit nu bij de laagst uit de markt, er is veel beter.
Dat is een zekerheid.
Kijk ook de bedragen na die er nog geen jaar opstaan, want als je die er af haalt verlies je uw getrouw ook nog en hou je bijna niets meer over!
Toch goed dat je even stil staat bij je huidige situatie!
Succes
Spijtig genoeg kan ik maar een half jaar terug gaan in de tijd bij mijn verrichtingen.Jhn schreef: Kijk ook de bedragen na die er nog geen jaar opstaan, want als je die er af haalt verlies je uw getrouw ook nog en hou je bijna niets meer over!
Uittreksel heb ik niet dus het is moeilijk in te schatten wat ik nu kan/mag overplaatsen.
-
anonymous
Lijkt me simpel:Mottason schreef: Momenteel staat al mijn spaargeld op een Gewone Online Spaarrekening van BNP Parisbas Fortis (0.60% + 0.30%).
Bij rabo of sommige andere banken, krijg je als BASISpremie al meer dan bij Fortis de som van beide rentes. Dus zelfs al haal je dat geld binnen het jaar weer af, doe je nog steeds winst.
Daar kan ik alleen maar in volgen!anonymous schreef:Lijkt me simpel:Mottason schreef: Momenteel staat al mijn spaargeld op een Gewone Online Spaarrekening van BNP Parisbas Fortis (0.60% + 0.30%).
Bij rabo of sommige andere banken, krijg je als BASISpremie al meer dan bij Fortis de som van beide rentes. Dus zelfs al haal je dat geld binnen het jaar weer af, doe je nog steeds winst.
Alles is beter dan die bandieten bij fortis!
Snel handelen is de boodschap!
Ik blijf nog altijd bij mijn originele plan, 50/50 rabo/nibc
De rentes zitten nu al gans het jaar in een dalende lijn.
Denken jullie dat ze voor nieuwjaar terug een beetje zullen stijgen ??
-
AndrewBourgeois
- Full Member

- Contacteer:
De 11-maanden regels is enkel van toepassing op de stortingen van januari, dus "velen" verplaatsen in die periode hun geld. De banken zullen dan (denk ik!) wel een extra inspanning doen.
-
anonymous
@AndrewBorgeois: Welke banken kennen de 11-maandenregeling? Enkel de kleine banken. Het overgrote gedeelte van het geld staat bij de grootbanken, en is van mensen die nog nooit gehoord heeft van Rabo, NIBC of MY, laat staan van de 11-maanden regeling.
Ik ben er nog niet van overtuigd dat er rond nieuwjaar een speciale actie zal zijn. En moest die er komen, denk ik eerder aan een marginale actie die zeer tijdelijk zal zijn.
Ik ben er nog niet van overtuigd dat er rond nieuwjaar een speciale actie zal zijn. En moest die er komen, denk ik eerder aan een marginale actie die zeer tijdelijk zal zijn.
-
AndrewBourgeois
- Full Member

- Contacteer:
@Yaris: Ben je wel zeker dat ze al hun geld (voor weinig rente) bij de ECB kunnen halen? Waarom doen ze dan nog moeite? Waarom hebben we dan weer een nieuwe internetbank (MoneYou) erbij? Misschien moeten we dit eens vragen aan Rabobank.be en co.
@anonymous: Ja inderdaad, ik vergeet soms hoe "dom" de gemiddelde Belg is wanneer het over geld gaat. Verplicht de banken eens om (net als "Geld lenen kost ook geld") dit bij iedere reclame te melden ("Opgelet, deze bank past de 11-maanden regel niet toe").
@anonymous: Ja inderdaad, ik vergeet soms hoe "dom" de gemiddelde Belg is wanneer het over geld gaat. Verplicht de banken eens om (net als "Geld lenen kost ook geld") dit bij iedere reclame te melden ("Opgelet, deze bank past de 11-maanden regel niet toe").
Laatst gewijzigd door AndrewBourgeois op 4 november 2012, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Raar toch als ik die poll bekijk. Stemmen hier enkel newbies? Vergeten de mensen snel? Wat is er mis met de mensheid?
Ik lees hier (naast de blijvers) dat de meeste stemmen gaan naar 'n verplaatsing naar NIBC en MoneYou, terwijl het nét die banken zijn die hier het meest met problemen aan de bak komen met mindere of zelfs slechte service en performatie.
Als ze bij hun bakker/slager dezelfde service zouden krijgen gingen ze d'er nooit meer naar terug. BBQ-vlees of broodjes bestellen voor a.s. zaterdag en 2 weken nadien nog geen vlees of broodjes hebben. Een bank krijgt blijkbaar véél meer krediet.
Op banken kan je nu eenmaal rekenen, zijn steeds bloedeerlijk en belazeren je nimmer of NOOIT!
Dierenrijk <-> Mensdom
Ik lees hier (naast de blijvers) dat de meeste stemmen gaan naar 'n verplaatsing naar NIBC en MoneYou, terwijl het nét die banken zijn die hier het meest met problemen aan de bak komen met mindere of zelfs slechte service en performatie.
Als ze bij hun bakker/slager dezelfde service zouden krijgen gingen ze d'er nooit meer naar terug. BBQ-vlees of broodjes bestellen voor a.s. zaterdag en 2 weken nadien nog geen vlees of broodjes hebben. Een bank krijgt blijkbaar véél meer krediet.
Op banken kan je nu eenmaal rekenen, zijn steeds bloedeerlijk en belazeren je nimmer of NOOIT!
Dierenrijk <-> Mensdom
Nee... er wordt verwacht dat de ECB de rente gaat laten dalen tot 0.5%, dit houdt in dat alle intresten die trend gaan volgen.Sarah9000 schreef:De rentes zitten nu al gans het jaar in een dalende lijn.
@spruitekop: welke extra dienstverlening geeft bv een Rabobank, waardoor iemand niet zou overstappen naar Moneyou of NIBC?
Op een gewone spaarrekening geven deze banken al meer basisrente dan de basisrente + getrouwheidspremie van rabobank. Begrijp dan ook dat er personen zijn (mezelf inclusief) die overstappen.
Op een gewone spaarrekening geven deze banken al meer basisrente dan de basisrente + getrouwheidspremie van rabobank. Begrijp dan ook dat er personen zijn (mezelf inclusief) die overstappen.