Waar verplaats je jouw spaargeld nieuwjaar 2013
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Waar verplaats je jouw spaargeld nieuwjaar 2013
Over welke NIBC problemen gaat het hier?Spruitekop schreef:Ik lees hier (naast de blijvers) dat de meeste stemmen gaan naar 'n verplaatsing naar NIBC en MoneYou, terwijl het nét die banken zijn die hier het meest met problemen aan de bak komen met mindere of zelfs slechte service en performatie.
Ik ben ook klant bij NIBC en heb tot nu toe niks te klagen.
Heb via een omweg toch kunnen achterhalen wat mijn saldo op 1 januari was.Yaris schreef:Voor die 0,30% moet je je geld niet laten staan. Op de Rabo Plus Account krijg je 1,50% getrouwheidspremie.
Wil je toch zeker zijn dan kun je voor 5€ de historiek van je rekening opvragen.
Toen zat ik aan 68% van mijn huidig spaargeld dat erop staat.
Eind april was dit 82%, eind juli reeds 96%. Ga er bijvoorbeeld van uit dat ik 20,000€ heb staan.
Ik heb nu zowel een Rabobankrekening van 1.50% + 0.30% als een een Rabo Plus rekening van 0.65% + 1.50% geopend, maar er nog niets op overgeschreven van mijn BNP rekening van 0.60% + 0.30%.
Al het geld dat ik nu heb zal ik ongeveer een jaar nog bijhouden. Desnoods houd ik sowieso 1 jaar bij op de Rabo Plus rekening om gebruik te maken van de 1.50% getrouwheid. Het is voor mij nog altijd niet echt duidelijk wanneer en hoeveel ik juist overschrijf op welk type rekening.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Correcte behandeling. De helpdesk werkt perfect. Correcte en volledige informatie. Ook de moderator levert hier perfect werk, Geen loze beloftes. Indien er zich eens 'n probleem voordoet (onterechte afhouding RV in het verre verleden) is dit héél snel en correct opgelost. (zelfs op 'n Nieuwjaarsdag!). Duidelijke berichtgeving, veel info op de site. Ze houden de weg naar hun platform héél kort zodat het risico dat uw rekening onbereikbaar wordt door toedoen van derden (telecomoperator) zo klein mogelijk.Mikey schreef:@spruitekop: welke extra dienstverlening geeft bv een Rabobank, waardoor iemand niet zou overstappen naar Moneyou of NIBC?
We hebben vorige maand nog gezien wat 'n problemen er waren met geld dat zoek was bij MoneYou en hoelang dit geduurd heeft en hoe men met de klant de vloer heeft aan geveegd op alle niveaus (forum/klantendienst).
NIBC/MoneYou, via omwegen (sms-service), bij problemen wordt de bal dan heen en weer gekaatst tussen beide partijen, niemand acht zich verantwoordelijk, de andere partij is altijd het probleem wat resulteert in een grotere tijdsspanne om het probleem op te lossen waardoor uw rekening eigenlijk langer ontoegankelijk is.
Verder merk ik toch dat je bij bvb. MoneYou in vele gevallen voor voldongen feiten wordt gezet. (Bvb. aanpassen GSM-nummer ed) waarbij je dan je rekening zou moeten afsluiten (met verlies van intresten) en andere ridicule zaken.
Waren er tot deze week geen problemen met telenet-gebruikers?J Lawieck schreef:Over welke NIBC problemen gaat het hier? Ik ben ook klant bij NIBC en heb tot nu toe niks te klagen.
Mijn idee is: hoe meer partijen je inschakelt om een systeem draaiende te houden (krijgen) hoe meer risico's je creëert om bij de wijzigingen problemen te hebben. Wil je 'n stabiel platform, hou de weg dus zo kort mogelijk en minimaliseer het aantal betrokken partijen.
[/quote]
Het is voor mij nog altijd niet echt duidelijk wanneer en hoeveel ik juist overschrijf op welk type rekening.[/quote]
Wacht maar tot met nieuwjaar anders verlies je 40€ getrouwheidspremie
Als je van plan bent om het een geheel jaar te laten staan dan zou ik voor de rabo plus kiezen want die 1.5% getrouwheid ben je 1 jaar zeker.Bij de gewone spaarrekening is de 1.5% basis niet zeker.
Het is voor mij nog altijd niet echt duidelijk wanneer en hoeveel ik juist overschrijf op welk type rekening.[/quote]
Als je van plan bent om het een geheel jaar te laten staan dan zou ik voor de rabo plus kiezen want die 1.5% getrouwheid ben je 1 jaar zeker.Bij de gewone spaarrekening is de 1.5% basis niet zeker.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik heb vorige maand ook gelezen over de problemen bij Moneyou, maar mijn persoonlijk ervaring is tot op heden alleen maar positief. Ben echter wel akkoord dat het niet mag voorvallen, maar hoop dat het wat kinderziektes waren.Spruitekop schreef:Correcte behandeling. De helpdesk werkt perfect. Correcte en volledige informatie. Ook de moderator levert hier perfect werk, Geen loze beloftes. Indien er zich eens 'n probleem voordoet (onterechte afhouding RV in het verre verleden) is dit héél snel en correct opgelost. (zelfs op 'n Nieuwjaarsdag!). Duidelijke berichtgeving, veel info op de site. Ze houden de weg naar hun platform héél kort zodat het risico dat uw rekening onbereikbaar wordt door toedoen van derden (telecomoperator) zo klein mogelijk.Mikey schreef:@spruitekop: welke extra dienstverlening geeft bv een Rabobank, waardoor iemand niet zou overstappen naar Moneyou of NIBC?
We hebben vorige maand nog gezien wat 'n problemen er waren met geld dat zoek was bij MoneYou en hoelang dit geduurd heeft en hoe men met de klant de vloer heeft aan geveegd op alle niveaus (forum/klantendienst).MoneYou is 'n nieuwe speler doch ABN Amro is 'n vaste waarde... mag niet voorvallen ...
Wat betreft geen loze beloftes te doen van Rabobank: ze beloven al meer dan een jaar om een mobiele app uit te brengen voor Android. Eens ze een app uitbrengen werkt het niet voor mijn toestel (nochtans het meest populaire toestel ter wereld) en beloven ze dat ze de problemen snel gaan oplossen. Ondertussen zijn we drie maanden verder en krijg ik geen antwoord meer van de Rabobank Moderator.
In elk geval: Iedereen gaat andere redenen hebben om wel of niet over te stappen, maar voor mij is de rentevoet een belangrijke beslissingsfactor.
Klopt, maar dat probleem was binnen de week blijkbaar opgelost.Spruitekop schreef:Waren er tot deze week geen problemen met telenet-gebruikers?J Lawieck schreef:Over welke NIBC problemen gaat het hier?
nibc-overboeking-t13853.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik begrijp dat je zoiets niet graag wil meemaken bij je 'hoofdbank', maar dat is dan ook de reden dat mijn 'hoofdbank' een bank is waar ik ook een kantoor kan binnenstappen.
Digipassen, kaartlezers+kaart zijn ook niet perfect.
GOUD bank ontbreekt !
Het is voor mij nog altijd niet echt duidelijk wanneer en hoeveel ik juist overschrijf op welk type rekening.[/quote]davido72 schreef:
Als je van plan bent om het een geheel jaar te laten staan dan zou ik voor de rabo plus kiezen want die 1.5% getrouwheid ben je 1 jaar zeker.Bij de gewone spaarrekening is de 1.5% basis niet zeker.[/quote]
Het percentage getrouwheid zakt minder snel als de basisrente?
- pinowthebird
- Newbie

- Contacteer:
Ik zou voor de Rabobank.be Spaarrekening (1.50% b + 0.30% g) gaan, als ik nu zou moeten kiezen.
Dit omdat ik, gezien de toekomstplannen, helemaal niet zeker ben of het geld er een volledig jaar blijft staan. En zo haal ik toch nog het dubbel (ja u leest het goed, het DUBBEL) van de totale rente van mijn huidige spaarrekening.
Maar mijn grootste vraag blijft, hoe pak ik zo'n nieuwjaarsverhuis best aan? Wanneer doe ik wat...
Dit omdat ik, gezien de toekomstplannen, helemaal niet zeker ben of het geld er een volledig jaar blijft staan. En zo haal ik toch nog het dubbel (ja u leest het goed, het DUBBEL) van de totale rente van mijn huidige spaarrekening.
Maar mijn grootste vraag blijft, hoe pak ik zo'n nieuwjaarsverhuis best aan? Wanneer doe ik wat...
Die 1.5% basis ben je ook niet zeker,want dit is het eerste die naar beneden gaat
MoneYou Flex Sparen is nu 1.95% basis
- pinowthebird
- Newbie

- Contacteer:
Je hebt gelijk, van de basisrente kan je inderdaad nooit zeker zijn.davido72 schreef:Die 1.5% basis ben je ook niet zeker,want dit is het eerste die naar beneden gaat
Maar dat is wel het enige wat me echt iets kan opbrengen, aangezien ik m'n spaargeld waarschijnlijk binnen het jaar nog aanwend.
Een andere mooie optie lijkt me ook de Record Bank Webspaarrekening, of is dat te kort door de bocht? Het nieuwe gelden verhaal ontgaat me een beetje...
MoneYou klinkt aantrekkelijk, maar de moeilijke communicatie met de klantendienst schrikt me af.
Voor de duidelijk, ik maak me ergens in december 2012 klant om dan 1 januari mijn spaargeld over te schrijven?
Of wanneer zijn de eindejaars rente evoluties gepasseerd?
Bij Moneyou zit mijn spaargeld voorlopig geblokkeerd omdat ik bij telenet een GSM nummer heb. Ik krijg geen code via mijn GSM.
Dit probleem duurt nu al verschillende weken. Ook kan ik geen 2de spaarrekening openen. Ik heb al zo'n 5x gebeld naar Moneyou en telkens zeggen zij dat het probleem bij telenet ligt. ik vraag mij af wanneer dit probleem zal opgelost worden.
Dit probleem duurt nu al verschillende weken. Ook kan ik geen 2de spaarrekening openen. Ik heb al zo'n 5x gebeld naar Moneyou en telkens zeggen zij dat het probleem bij telenet ligt. ik vraag mij af wanneer dit probleem zal opgelost worden.
-
pinkpanther
- Jr. Member

- Contacteer:
Rabobank, DB, NIBC -- > Moneyou
Ik verander niet veel, nieuwe stortingen gaan naar NIBC, maar dat gebeurt nu ook al.
Als je met je huidige spaarrekening effectief maar de helft van de rente krijgt als op de spaarrekening bij rabobank zou ik vandaag nog heel je geld oversluizen naar je nieuwe rabo spaarrekening. Door te wachten ga je geen geld winnen.pinowthebird schreef: Voor de duidelijk, ik maak me ergens in december 2012 klant om dan 1 januari mijn spaargeld over te schrijven?
Of wanneer zijn de eindejaars rente evoluties gepasseerd?