Waar verplaats je jouw spaargeld nieuwjaar 2013
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Waar verplaats je jouw spaargeld nieuwjaar 2013
Zat tot nu toe bijna 100% bij rabobank en ga 75% hier weg halen om te verspreiden tussen NIBC (50%) en moneyou (25%)
Waarom meer bij NIBV (50%) dan bij Moneyou (25%)?
Moneyou hogere rente en beter rating
Is een persoonlijke keuze puur op gevoel. Totdat NIBC iets doet dat mij niet aan staat, dan zal het volgend jaar wel wisselen.
Moneyou een hogere rente, vanwaar haal je dat?Moneyman schreef:Waarom meer bij NIBV (50%) dan bij Moneyou (25%)?
Op de getrouwheidsrekening bieden ze evenveel totale rente
-> NIBC Direct getrouwheidsrekening nl 1,15% + 1,50%
-> MoneYou Plus Sparen 1,40% + 1,25%
op de gewone spaarrekening is het verschil amper 0,05 %
-> MoneYou Flex Sparen 1,95% + 0,40%
-> NIBC Direct spaarrekening 1,90% + 0,40%
Mijn Excuses,
Hebben inderdaad zelfde rente.
Hebben inderdaad zelfde rente.
Ondertussen zijn we een grote week voor 2013 en zijn er (nog?) geen promoties of rentestijgingen te bespeuren, wel integendeel.
Diverse banken hebben deze maand hun rentes nog maar eens laten dalen. Ook Fortuneo, die zo de rol zal moeten lossen met de 2 andere koplopers.
De kans bestaat echter dat zij dat ook zullen doen, misschien pas in februari om nog zo veel mogelijk klanten te lokken met hun hoogste rentes. Zal het nog wel de moeite lonen om naar deze banken te verhuizen?
Als Rabo-klant ben ik er in ieder geval nog niet uit..
Diverse banken hebben deze maand hun rentes nog maar eens laten dalen. Ook Fortuneo, die zo de rol zal moeten lossen met de 2 andere koplopers.
De kans bestaat echter dat zij dat ook zullen doen, misschien pas in februari om nog zo veel mogelijk klanten te lokken met hun hoogste rentes. Zal het nog wel de moeite lonen om naar deze banken te verhuizen?
Als Rabo-klant ben ik er in ieder geval nog niet uit..
rente stijging 
waarom zou de top 5 dat doen terwijl de rest enkel blijft zakken :p

waarom zou de top 5 dat doen terwijl de rest enkel blijft zakken :p
Heb spaargeld weggenomen bij Record en Rabobank.
Beetje bij mijn NIBC spaarrekening gestort. De rest is naar MoneyYou.
Beetje bij mijn NIBC spaarrekening gestort. De rest is naar MoneyYou.
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Begin Januari stort ik ook door naar Moneyou...
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik let vanaf nu niet meer op getrouwheidsintrest, mij gaan ze niet meer liggen hebben.
Een groot deel van mijn spaargeld gaat volgend jaar naar mn hypotheek.
Daarmee (door het weinige dat nog zal overschieten) zal die 0,4% of zo verschil haast niet te voelen zijn.
Ik ga niet blijven internet spaarrekeningskes openen voor een belachelijk verschil van een paar punten na de komma dat ik ook zou kunnen halen door es ne keer minder op restaurant te gaan.
Das tvoordeel van niet veel geld hebben he
Een groot deel van mijn spaargeld gaat volgend jaar naar mn hypotheek.
Daarmee (door het weinige dat nog zal overschieten) zal die 0,4% of zo verschil haast niet te voelen zijn.
Ik ga niet blijven internet spaarrekeningskes openen voor een belachelijk verschil van een paar punten na de komma dat ik ook zou kunnen halen door es ne keer minder op restaurant te gaan.
Das tvoordeel van niet veel geld hebben he

dat is het slimste dat ik hier afgelopen tijd gelezen heb,
ik ben dezelfde mening toegedaan (nog los van het feit dat mijn vrouw mij iets zou aandoen als ik er nog een bank bijneem
)
ik ben dezelfde mening toegedaan (nog los van het feit dat mijn vrouw mij iets zou aandoen als ik er nog een bank bijneem

Op zo'n 5000 Euro na wordt mijn gewone Rabo-spaarrekening nagenoeg leeggehaald.
Netjes te verdelen over Moneyou Plus en zijn tegenhanger bij NIBC (de naam ontsnapt me even).
Zolang Rabo Plus nog meer geeft dan 2 % hou ik die rekening ook nog wat aan.
In Februari verdwijnt ook nog mijn Record Platinum want die zakt dan onder de 2 %.
Netjes te verdelen over Moneyou Plus en zijn tegenhanger bij NIBC (de naam ontsnapt me even).
Zolang Rabo Plus nog meer geeft dan 2 % hou ik die rekening ook nog wat aan.
In Februari verdwijnt ook nog mijn Record Platinum want die zakt dan onder de 2 %.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Voor iedereen een prettig kerstfeest vandaag. En voor volgend jaar weer minder interesten zeker 

-
- Full Member
- Contacteer:
Nog even checken. Rabo, Nibc en Moneyou hanteren allemaal de 11maanden regeling op de getrouwheid, dacht ik toch hé?