Waar verplaats je jouw spaargeld nieuwjaar 2013
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Waar verplaats je jouw spaargeld nieuwjaar 2013
Juist, samen met nog enkele andere banken zoals o.m. BMPB
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
-
nestor1970
- Full Member

- Contacteer:
Bedankt. Dan steekt het ni op een dagske vroeger of later hévlo schreef:Juist, samen met nog enkele andere banken zoals o.m. BMPB
vers geld bij storten naar moneyou
spaargeld van spaar rekeningen van DB en Rabo naar Moneyou
spaargeld van spaar rekeningen van DB en Rabo naar Moneyou
Worden er op 26 december (2e kerstdag) ook overschrijvingen verwerkt of worden deze pas op 27 dec. verwerkt?
Ik denk dat alleen bij NIBC de 11maanden van toepassing is, ik heb dit toch niet terug gevonden bij Rabo en money younestor1970 schreef:Nog even checken. Rabo, Nibc en Moneyou hanteren allemaal de 11maanden regeling op de getrouwheid, dacht ik toch hé?
-
nestor1970
- Full Member

- Contacteer:
Toch nog eens gaan kijken. Deze is alvast van Moneyou :
De rentes
De basisrente bedraagt 1,95% en de getrouwheidspremie is 0,40% op jaarbasis. De basisrente verwerft u vanaf dag één. De getrouwheidspremie verwerft u op het bedrag dat u 12 maanden onafgebroken op de rekening laat staan. Na afloop van die periode begint onmiddellijk een nieuwe periode van een jaar te lopen. Ieder storting heeft zo een eigen verwervingsperiode. Voor geld dat u in januari stort, passen we de wettelijke uitzondering toe en verwerft u het recht op de getrouwheidspremie al na 11 maanden. De uitbetaling van zowel de verworven basisrente als de getrouwheidspremie gebeurt begin januari. In uw persoonlijke pagina kunt steeds opvolgen hoeveel rente u al verworven heeft en hoeveel het zal zijn indien u uw geld laat staan
En Rabo maakt me deze keer niet veel uit. Is alleen maar om af te halen nu.
De rentes
De basisrente bedraagt 1,95% en de getrouwheidspremie is 0,40% op jaarbasis. De basisrente verwerft u vanaf dag één. De getrouwheidspremie verwerft u op het bedrag dat u 12 maanden onafgebroken op de rekening laat staan. Na afloop van die periode begint onmiddellijk een nieuwe periode van een jaar te lopen. Ieder storting heeft zo een eigen verwervingsperiode. Voor geld dat u in januari stort, passen we de wettelijke uitzondering toe en verwerft u het recht op de getrouwheidspremie al na 11 maanden. De uitbetaling van zowel de verworven basisrente als de getrouwheidspremie gebeurt begin januari. In uw persoonlijke pagina kunt steeds opvolgen hoeveel rente u al verworven heeft en hoeveel het zal zijn indien u uw geld laat staan
En Rabo maakt me deze keer niet veel uit. Is alleen maar om af te halen nu.
Dan heb jij niet goed gekeken, Katleen! 
Ooit was "Europa" een mooi project!
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Ik zat mijn geld gewoon op een zichtrekening in vreemde valuta. Geen gezeik met getrouwheidspremie en zo en zelfs na 25% rv blijft er nog meer over dan die 2,65% die je max hebt op een spaarrekening (wat dan ook nog niet eens 2,65% is maar minder door die getrouwheidspremies...)
Alles die verplaatsbaar is en niet vastzit (termijn, tak 21, fondsen) afhalen van Rabo en naar bank met de hoogste basisrente. In de loop van 2013 heb ik het toch nodig voor een vastgoedaankoop.
Wel geen Rabo meer, of toch niet meer dan 500 euro per rekening.
Mijn banken zijn NIBC direct, Keytrade en Belfius.
Wel geen Rabo meer, of toch niet meer dan 500 euro per rekening.
Mijn banken zijn NIBC direct, Keytrade en Belfius.
Geld gaat van rabo naar moneyou en fortuneo,zij hebben de hoogste rentes met een goede rating.
En als je lid bent van gezinsbond of test aankoop(toch een hoop mensen) behaal je de hoogste rente bij fortuneo gegarandeerd to eind maart.
Waarom hebben zij eigenlijk 2 partners en de andere banken geen en waarom kunnen ze dan meer rente aanbieden??
Prettig kerstfeest iedereen
En als je lid bent van gezinsbond of test aankoop(toch een hoop mensen) behaal je de hoogste rente bij fortuneo gegarandeerd to eind maart.
Waarom hebben zij eigenlijk 2 partners en de andere banken geen en waarom kunnen ze dan meer rente aanbieden??
Prettig kerstfeest iedereen
Nee, 26/12 is een bankholiday. Zal pas op 27/12 verwerkt worden dus.Moneyman schreef:Worden er op 26 december (2e kerstdag) ook overschrijvingen verwerkt of worden deze pas op 27 dec. verwerkt?
De poll had ik al een tijdje geleden ingevuld (keytrade-high-fidelity & rabo-plus-account) maar intussen heb ik besloten om een deel van mijn spaargeld te verplaatsen naar een nog nieuw te openen rekening (aanvraag reeds verstuurd); namelijk :
Fortuneo-Fidelity-Partner-Test-Aankoop : 1,30 % basisrente + 1,50 % getrouwheidspremie, gewaarborgd tot 31/03/2013.
Ik heb vroeger getwijfeld over Fortuneo door sommige slechte kritieken op spaargids.be, maar met de voordelen die ik als lid van TA krijg, ga ik deze kans niet laten liggen.
Bovendien ook nog eens 25 euro welkomstpremie voor max. 2 gezinsleden per TA-lidnummer.
Dus direct 2 aanvragen ingediend (voor mij en mijn man).
Fortuneo-Fidelity-Partner-Test-Aankoop : 1,30 % basisrente + 1,50 % getrouwheidspremie, gewaarborgd tot 31/03/2013.
Ik heb vroeger getwijfeld over Fortuneo door sommige slechte kritieken op spaargids.be, maar met de voordelen die ik als lid van TA krijg, ga ik deze kans niet laten liggen.
Bovendien ook nog eens 25 euro welkomstpremie voor max. 2 gezinsleden per TA-lidnummer.
Dus direct 2 aanvragen ingediend (voor mij en mijn man).
Krijg iedereen die 25 euro welkom premie als men een rekening TA opent via fortuneo ook al heeft men al een gewone rekening bij Fortuneo en zijn er nog voorwaarden hiervoor?
Nee je krijgt alleen de 25 euro als je nog geen klant bent bij fortuneo,dus alleen voor nieuwe klanten!
Volgens mij zijn er geen andere voorwaarden zolang je bij test aankoop blijft krijg je de betere rentes.
Wel is deze nie combineerbaar met andere acties zoals de peterschapactie die ze af en toe lanceren!
Dus daar opletten!
Volgens mij zijn er geen andere voorwaarden zolang je bij test aankoop blijft krijg je de betere rentes.
Wel is deze nie combineerbaar met andere acties zoals de peterschapactie die ze af en toe lanceren!
Dus daar opletten!
Volgens de uitleg in de FAQ van 'Fortuneo-via-TA' is een welkomstpremie niet wettelijk toegelaten bij reeds bestaande klanten van een (om het even welke) bank.
zie vraag 13 :
http://p5.test-aankoop.be/serviceselect ... onfaq.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
zie vraag 13 :
http://p5.test-aankoop.be/serviceselect ... onfaq.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;