Waar vlees-groenten-fruit goedkoopste?
Re: Waar vlees-groenten-fruit goedkoopste?
Als het goedkoop is smaakt het beter van mij
Laatst nog 2kg boerengehakt gekocht in de lidl voor €3,5
K had er wel pas 2kg gekocht gemengd voor €3,5/kg maarja.
Ik eet gewoon ook niet superveel vlees, spaghettisaus ziet er ongeveer zo uit: diverse verse groenten 1kg + 0,5kg vlees + 2kg passata en tomatenpuree.
Ik doe altijd een potje apart en de overschot vries ik meteen in in porties als het afgekoeld is.. +-8porties
Kipfilet haal ik ook in de lidl als het 1+1 gratis is €5/kg
Ook haal ik eens een collie van €100 in een vleeshal komt op €5/kg en er zit stoofvlees, biefstuk, orlof, gyros, worst, hamburgers.. in
Voor die prijs weet ik ook wel dat het geen chateaubriand is, maar maakt dat uit voor de gezondheid? Ik betwijfel het.
Ik denk dat een beperkte inname ervan, gecombineerd met veel verse groeten en fruit véél belangrijker is voor de gezondheid.
Ochja, groenten hoofdzakelijk van de lidl, al vind ik de colruyt beter/goedkoper, maar de lidl is een straat ver en de colruyt 6km.
Ik koop m'n groenten de dag zelf, al heb ik altijd over. Ik eet al wel eens hetzelfde. Of ik verzin iets, quiche of spaghettisaus..
Laatst nog 2kg boerengehakt gekocht in de lidl voor €3,5
K had er wel pas 2kg gekocht gemengd voor €3,5/kg maarja.
Ik eet gewoon ook niet superveel vlees, spaghettisaus ziet er ongeveer zo uit: diverse verse groenten 1kg + 0,5kg vlees + 2kg passata en tomatenpuree.
Ik doe altijd een potje apart en de overschot vries ik meteen in in porties als het afgekoeld is.. +-8porties
Kipfilet haal ik ook in de lidl als het 1+1 gratis is €5/kg
Ook haal ik eens een collie van €100 in een vleeshal komt op €5/kg en er zit stoofvlees, biefstuk, orlof, gyros, worst, hamburgers.. in
Voor die prijs weet ik ook wel dat het geen chateaubriand is, maar maakt dat uit voor de gezondheid? Ik betwijfel het.
Ik denk dat een beperkte inname ervan, gecombineerd met veel verse groeten en fruit véél belangrijker is voor de gezondheid.
Ochja, groenten hoofdzakelijk van de lidl, al vind ik de colruyt beter/goedkoper, maar de lidl is een straat ver en de colruyt 6km.
Ik koop m'n groenten de dag zelf, al heb ik altijd over. Ik eet al wel eens hetzelfde. Of ik verzin iets, quiche of spaghettisaus..
Dit blijft naar boven komen terwijl die prijzen exact hetzelfde zijn als in de supermarkten... maar hoe lang liggen ze in de diepvriezen? Apu nahasapeemapetilon? Quickymarkt?
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
Door voeding te gaan mijden ga je daar net meer last van krijgen. Meer van eten maar in kleinere porties doorheen de dag.
Laatst gewijzigd door Crusty op 27 januari 2018, 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Vetten heb je nodig voor de ondersteuning van je hormoonbalans. Dat mensen nog steeds denken dat vet zo crazy gevaarlijk is. We eten in het westers dieet te veel koolhydraten en te weinig vetten van verschillende bronnen.
Vleeshal ? Waar/wie/hoe?
Crusty schreef: ↑27 januari 2018, 08:09
Vetten heb je nodig voor de ondersteuning van je hormoonbalans. Dat mensen nog steeds denken dat vet zo crazy gevaarlijk is. We eten in het westers dieet te veel koolhydraten en te weinig vetten van verschillende bronnen.
Door voeding te gaan mijden ga je daar net meer last van krijgen. Meer van eten maar in kleinere porties doorheen de dag.
Het eerste advies zou niet ideaal zijn voor iemand die hart- en vaatziekten, diabetes en overgewicht heeft.
Die kan beter zijn vetinname beperken.
Vetten helemaal uit je voeding schrappen zou, denk ik, voor bijna niemand gezond zijn.
Je zegt dat je voeding niet mag mijden. Dat het eten van teveel vlees de kans op darmkanker vergroot is al meer beweerd door een aantal deskundigen die wel zouden moeten weten wat ze vertellen. Heb jij een andere en betere bron ?
https://www.kanker.be/alles-over-kanker ... -en-kanker
Laatst gewijzigd door haelewyn op 28 januari 2018, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja... helaas zijn die mensen niet meer uitzondering maar regel tegenwoordig. Het eten van teveel rood vlees kan tot vergrote kans op darmkanker leiden. Dus niet alle vlees. Tevens is er ook zoiets als vette vis, eieren, volle melk producten, advocado's, noten, etc.haelewyn schreef: ↑28 januari 2018, 10:21Crusty schreef: ↑27 januari 2018, 08:09
Het eerste advies zou niet ideaal zijn voor iemand die hart- en vaatziekten, diabetes en overgewicht heeft.
Die kan beter zijn vetinname beperken.
Vetten helemaal uit je voeding schrappen zou, denk ik, voor bijna niemand gezond zijn.
Je zegt dat je voeding niet mag mijden. Dat het eten van teveel vlees de kans op darmkanker vergroot is al meer beweerd door een aantal deskundigen die wel zouden moeten weten wat ze vertellen. Heb jij een andere en betere bron ?
Je moet uiteraard wat onderzoek doen om te weten te komen dat er ook olieën en vetten zijn zoals, amandelolie, olijfolie, visolie, cocosnootolie, etc... wat heel erg goed voor het lichaam is. Maar ook dierelijke vetten zijn nodig uit verschillende bronnen. Zowel vlees als zuivel als bv. eieren.
Dus het argument van 'darmkanker', cholesterol, etc is al lang achterhaald door een gebalanceerd dieet waarin verschillende vormen van vetten zitten.
-
anonymous
Ik ben overgestapt op 1 stuk vlees van max 135 gram.
Denk van wel binnenkort een deel van mijn dagen vegetarisch te eten
Ja dat is ook niet zo gezond maar ik denk ook wat aan de ecologische voetafdruk. Nee niet de dieren. Ecologische voetafdruk is zeer belangrijk en indirect verlos je sommige dieren hun leiden.
Sochtends eet ik nu ofwel van die bran flakes ofwel crunchy muesli. Ook niet zo gezond maar wel lekker. Icm soja melk.
Als beleg eet ik smeerkaas of soortgelijke en pindakaas.
Denk van wel binnenkort een deel van mijn dagen vegetarisch te eten
Ja dat is ook niet zo gezond maar ik denk ook wat aan de ecologische voetafdruk. Nee niet de dieren. Ecologische voetafdruk is zeer belangrijk en indirect verlos je sommige dieren hun leiden.
Sochtends eet ik nu ofwel van die bran flakes ofwel crunchy muesli. Ook niet zo gezond maar wel lekker. Icm soja melk.
Als beleg eet ik smeerkaas of soortgelijke en pindakaas.
In het kader van het meer eten van noten en zaden hebben ze bij de AH iets goed en lekker nu, ter vervanging van muesli en andere suikerbommen.
Eat Natural met noten en zaden. Zwarte doos met redelijk groot venster erin.
Niet goedkoop maar goed en lekker. Ben de exacte prijs vergeten.
Eat Natural met noten en zaden. Zwarte doos met redelijk groot venster erin.
Niet goedkoop maar goed en lekker. Ben de exacte prijs vergeten.
Wat is er zo suikerrijk aan muesli? Dat is toch gewoon een mengeling van noten, granen, zaden en vruchten.
60% van mijn dagelijkse voeding bestaat uit noten, granen, zaden en vruchten.
Komt gewoon uit de Lidl. Belachelijk goedkoop en, naar mijn smaak, heel lekker met sojadrank en handig als ontbijt op verplaatsing. De droge gort van de Colruyt (het huismerk, de merkproductenijn natuurlijk aangelengd met suikers) vind ik niet te vreten.
Ik weeg 66 kg. Zo calorierijk zal dat dus wel niet zijn (afhankelijk van het product <1 tot 25% suikers - circa 370 Kcal per 100 gr.).
60% van mijn dagelijkse voeding bestaat uit noten, granen, zaden en vruchten.
Komt gewoon uit de Lidl. Belachelijk goedkoop en, naar mijn smaak, heel lekker met sojadrank en handig als ontbijt op verplaatsing. De droge gort van de Colruyt (het huismerk, de merkproductenijn natuurlijk aangelengd met suikers) vind ik niet te vreten.
Ik weeg 66 kg. Zo calorierijk zal dat dus wel niet zijn (afhankelijk van het product <1 tot 25% suikers - circa 370 Kcal per 100 gr.).
Vlees kan je vaak goedkoper aankopen in colli, dan krijg je een pakket van bv 5 kg. Ook slachterijen verkopen soms rechtstreeks of groothandels. Er zijn ook plaatsen zoals Makro of horeca handels waar je goede deals kan doen.
Niemand is perfect maar let je er dan op dat die soja niet van velden komt waarvoor regenwoud gekapt is of die een duurzaamheidslabel heeft?
Met muesli is er geen probleem. Wel met de massa suikers die aan sommige varianten wordt toegevoegd.
Of met de voorstelling van het aantal calorieën per miniportie van bv 30 gram.
Dat jij 66 kg weegt heeft niet per se te maken met hoeveel jij eet.
Niet alleen de inslag telt. Ook de "uitslag" of hoeveel calorieën jouw organisme op een dag verbrandt.
Als je 1,50 m groot zou zijn is 66 kg nog altijd 'mollig'.
https://www.hln.be/nina/nina-kookt/welk ... ~a43b708b/
Een uittreksel uit de tekst :
""""Ontbijtgranen gezond? Niet noodzakelijk. Slechts 109 (uit 320) van de geanalyseerde ontbijtgranen behaalt een A of B. Vooral havermout, havervlokken, granola en muesli met weinig of gezonde toevoegingen vallen onder de gezonde lijst. Onder de ongezonde varianten vinden we onder meer gesuikerde cornflakes, maar ook veel krokante ‘crunchy’ mueslivarianten met extraatjes zoals chocolade of karamel. Ontbijtgranen die zich specifiek op kinderen richten, zijn doorgaans suikerbommen: meer dan 80% van de kinderproducten uit de selectie van Test Aankoop bevatte veel te veel suiker. Eén product krijgt een E als score: de extra crunchy muesli Milk Chocolate van Kellogg’s.
Wat vaak in het oog springt, is de voedingswaarde per portie. Dat lijkt misschien wel praktisch, maar weet dat de geafficheerde porties geregeld verschillen (tussen 30 en 60 g) en dat deze bovendien helemaal geen realistisch beeld weergeven.""""""
Laatst gewijzigd door haelewyn op 30 januari 2018, 11:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Blijft sowieso een betere keuze dan melk van dierlijke oorsprong (beestjes die oa met soja gevoed worden)
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Van horen zeggen ananas 1,9 € het stuk.
In de goedkoopste 1,9 € de kilo , men komt aan de kassa 1,8 kilo de prijs.
Nu bij die goedkoopste wortelen 2 kg 99 cent
Die van de ananas 0,9 € voor een kilo wortelen.
Het is maar hoeveel tijd men heeft om te shoppen tussen de verschillende ketens.
In de goedkoopste 1,9 € de kilo , men komt aan de kassa 1,8 kilo de prijs.
Nu bij die goedkoopste wortelen 2 kg 99 cent
Die van de ananas 0,9 € voor een kilo wortelen.
Het is maar hoeveel tijd men heeft om te shoppen tussen de verschillende ketens.
Estate Guru believer.