waar zet ik mijn spaarcentjes
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
waar zet ik mijn spaarcentjes
9000 euro die ik een paar jaar kan missen, maar ik wil wel op zeker spelen!!! Tips????
Mercikes
Mercikes
Re: waar zet ik mijn spaarcentjes
Kies dan voor de keytrade booster termijnrekening van 6% bruto op 3maanden (met max. inleg van 10.000euro).maagd schreef:9000 euro die ik een paar jaar kan missen, maar ik wil wel op zeker spelen!!! Tips????
Mercikes
Daarna op een spaarboekje tegen 2% basisinterest tot er zich een nieuwe en veilige opportuniteit aanbiedt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Termijnrekening.
Dat zou ik zeker NIET doen. De termijnrente staat momenteel veel te laag.relativity schreef:Termijnrekening.
-
JurgenG
Niet echt een constructief antwoord... wat dan wel?Maarten schreef:Dat zou ik zeker NIET doen. De termijnrente staat momenteel veel te laag.relativity schreef:Termijnrekening.
Een termijnrekening op 4 jaar geeft (bij Rabo) al net iets meer rente dan een spaarboekje (bij Rabo). Bij de termijn ben je zeker dat de intrest niet verandert. Op het spaarboekje kunnen ze zowel naar beneden als naar boven.
De reden waarom ik geen constructief antwoord geef, is omdat wanneer je even rondleest, je al het antwoord vindt.JurgenG schreef:Niet echt een constructief antwoord... wat dan wel?Maarten schreef: Dat zou ik zeker NIET doen. De termijnrente staat momenteel veel te laag.
Een termijnrekening op 4 jaar geeft (bij Rabo) al net iets meer rente dan een spaarboekje (bij Rabo). Bij de termijn ben je zeker dat de intrest niet verandert. Op het spaarboekje kunnen ze zowel naar beneden als naar boven.
bijvoorbeeld op viewtopic.php?f=2&t=8355" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu een termijnrekening aangaan is gewoonweg een slecht advies. Vervelend dat dat in elk topic opnieuw gezegd moet worden. Maar om het nog eens te herhalen: De kans dat de rente binnen 2 jaar een pak hoger staat dan nu is zeer groot. Als je nu een termijnrekening van 4 jaar aangaat (aan een relatief lage rente), dan zorg je ervoor dat je 4 jaar blijft plakken aan die lage rente. Je moet termijnrekeningen aangaan wanneer de rente hoog staat, niet wanneer ze laag staat.
Een constructief antwoord op de oorpronkelijk gestelde vraag vind je wanneer je op de link klikt.
Wat is een paar jaar?2,3,4?Bij veilig spelen kom je automatisch uit bij de spaarrekeningen,termijnrekeningen.Op dit moment zijn de spaarrekeningen beter dan de termijnrekeningen.Maar wat brengt de toekomst nu het rommelt in Griekenland,Spanje,Portugal.Een bedrijfsobligatie brengt meer op maar is iets risicovoller.
Een paar is dus twee jaar + zeker = hoogrentende spaarrekening, er is gewoon geen 100 % veilig alternatief.maagd schreef:9000 euro die ik een paar jaar kan missen, maar ik wil wel op zeker spelen!!! Tips????
Mercikes
Iedereen klaagt er steeds over dat de rente toch zo laag staat maar weinigen vergelijken de rente met de inflatie.
Ik herinner mij nog goed dat de normale rente op een spaarboekje 6% was terwijl de netto opbrengst verrekend na inflatie vermoedelijk toen kleiner was dan nu.
Indien de miserie in de PIGS landen uitbreiding neemt en de overheidsobligaties in meer landen crashen, zou een stijging van de langetermijnrente wel eens veel vlugger kunnen gebeuren dan men denkt.
Het is dus op dit ogenblik niet niet aangewezen om gelijk welke renteproduct op lange termijn te kopen, dus noch termijnrekeningen, noch obligaties.
Even wachten tot het stof terug gaat liggen.
(en wie nog overheidsobligaties of overheidsobligatiefondsen heeft is het aan te raden snel te verkopen)
Het is dus op dit ogenblik niet niet aangewezen om gelijk welke renteproduct op lange termijn te kopen, dus noch termijnrekeningen, noch obligaties.
Even wachten tot het stof terug gaat liggen.
(en wie nog overheidsobligaties of overheidsobligatiefondsen heeft is het aan te raden snel te verkopen)
Voor korte termijn (2-tal jaar) en toch een relatief klein bedrag kun je best bij een goede spaarrekening blijven - tenminste als je absolute zekerheid wil.
als ik momenteel 9000 euro zou kunnen missen voor 1 jaar zou ik is bij de Ethias spaarrekening gaan kijken.(1.05% + 1.50%)
de som van de basis + getrouwheidspremie is momenteel bij de andere banken niet hoger dan 2.50% (behalve BMPB 2% + 0.60%).
maar deze banken hebben een relatief kleinere getrouwheidspremie.
bij Ethias is de som van de basis + getrouwheidspremie ook 2.50% maar van de getrouwheidspremie van 1.50% ben je wel een jaar zeker. ook is er geen minimum inleg vereist.
althans dit is mijn bescheiden mening.
grtjs
de som van de basis + getrouwheidspremie is momenteel bij de andere banken niet hoger dan 2.50% (behalve BMPB 2% + 0.60%).
bij Ethias is de som van de basis + getrouwheidspremie ook 2.50% maar van de getrouwheidspremie van 1.50% ben je wel een jaar zeker. ook is er geen minimum inleg vereist.
grtjs
-
Tux
Is gezakt naar 1.90 + 0.50 https://www.montepaschi.be/nl/01_partic ... mpbtop.htmiemand schreef:(behalve BMPB 2% + 0.60%)
Fortuneo geeft momenteel nog steeds 2,2% + 0,5%. Maar om de haverklap veranderen voor een tiende procent zou ik ook niet doen.iemand schreef:als ik momenteel 9000 euro zou kunnen missen voor 1 jaar zou ik is bij de Ethias spaarrekening gaan kijken.(1.05% + 1.50%)
grtjs
Ik zou de raad van kikker82 opvolgen en snel een aanvraag doen bij Keytride de booster rekening openen , dat lijkt me momenteel het beste op de markt
Keytrade booster is bijna hetzelfde als een normale spaarrekening enkel wordt er RV afgehouden. Als je niet risicovol wilt beleggen nl. in aandelen of fondsen (aandelen en/of obligatiefondsen) kan je het best even laten staan op een spaarrekening. Er is een reden waarom de centrale banken de rente verlagen. Ze doen dit niet om te sparen maar om je te dwingen het ofwel uit te geven ofwel te investeren in aandelen of obligaties. Kies daarom een internet spaarrekening zoals Keytrade azur of Ethias spaarrekening plus, die geven een hoge interest gezien de povere marktsituatie en wacht af tot wanneer er zich een opportuniteit voordoet. Investeer je geld zeker niet in kasbons of termijnrekeningen. De rente staat veel te laag en zal terug gaan stijgen. Je loopt deze rentestijgingen dus mis.M M schreef:Ik zou de raad van kikker82 opvolgen en snel een aanvraag doen bij Keytride de booster rekening openen , dat lijkt me momenteel het beste op de markt