Waarborg Ethias First
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Waarborg Ethias First
In brief van Ethias staat dat het spaargeld van Ethias First volledig is gewaarborgd door Ethias. Ethias heeft tevens haar toetreding tot het "Bijzonder Beschermingsfonds voor deposito's en levensverzekeringen" verlengd tot 31 december 2010.
Wil dit zeggen dat na 31 dec 2010, deze waarborg eventueel niet meer zou bestaan ?
Wil dit zeggen dat na 31 dec 2010, deze waarborg eventueel niet meer zou bestaan ?
Re: Waarborg Ethias First
Volgens mij zijn er een aantal mogelijkheden:
- ethias verlengd zijn first pakket bij garantiefonds
- overnemer zorgt voor de verlenging
- indien geen verlenging, dan zijn spraargelden in dit verzekerings-tak21 niet meer gegarandeerd, en zal het fonds stillekens leeggehaald worden door de beterweters ...
Even wachten dus, zoals ik...
Noot : de first is de enige tak21 die heden gegarandeerd wordt door garantiefonds, dus voorlopig zeker geen slechte zaak...
- indien geen verlenging, dan zijn spraargelden in dit verzekerings-tak21 niet meer gegarandeerd, en zal het fonds stillekens leeggehaald worden door de beterweters ...
Noot : de first is de enige tak21 die heden gegarandeerd wordt door garantiefonds, dus voorlopig zeker geen slechte zaak...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Vanaf 1 januari 2011 zullen alle erkende verzekeringsondernemingen worden verplicht om tot het Bijzonder Fonds toe te treden teneinde de bescherming uit te breiden tot de verzekeringsnemers en begunstigden van alle tak 21-verzekeringen met gewaarborgd rendement.
Zie ook:
https://www.spaargids.be/sparen/tak21-l ... s%2Fsparen+(Nieuws+over+sparen+-+Spaargids.be" onclick="window.open(this.href);return false;)
Zie ook:
https://www.spaargids.be/sparen/tak21-l ... s%2Fsparen+(Nieuws+over+sparen+-+Spaargids.be" onclick="window.open(this.href);return false;)
Fonds zal dan stillekes leeggehaald worden ? Het is te hopen dat er dan nog iets in dat fonds zit. Want niemand kan juist zeggen hoe het zit met die First rekening.filipvdm schreef:Volgens mij zijn er een aantal mogelijkheden:
Zou het daarom niet beter zijn voor 31 dec 2010, het geld van deze first rekening af te halen, zelfs met verlies van de onroerende voorheffing. Ik denk niet met de huidige toestand van onze nationale kas, dat zij nog zullen bereid zijn om een tweede keer in te springen.