Waarborg
Waarborg
Is men als Belg bij MoneYou gedekt door de Nederlandse waarborg van 100.000 EUR ?
Maw is de nationaliteit vd klant niet belangrijk ..?
Maw is de nationaliteit vd klant niet belangrijk ..?
Re: Waarborg
Volgens mij is het ook zoals Yaris uitlegt.
De vraag van de topicstarter heb ik mijzelf ook gesteld.
Bij mijn opzoekwerk heb ik vastgesteld dat het op de site van beschermingsfonds.be een uitleg staat die mij meer geruststeld dan de uitleg van dnb.nl.
Beschermingsfonds.be :
Depositobescherming / Algemene principes / punt 3 :
"De waarborg wordt verleend ongeacht de nationaliteit of woonplaats van de begunstigde."
dnb.nl :
depositogarantiestelsel / Voorwaarden / : * u bent een rekeninghouder die gedekt wordt door het depositogarantiestelsel;
Hier spreek men over de rekeninghouder maar wat als die geen nederlandse nationaliteit heeft en/of zijn woonplaats niet in Nederland is.
Ik zal het misschien te ver zoeken maar maar toch stelt mij de bewoording van Beschermingsfonds.be veel meer gerust.
De bewoording van dnb.nl kan ik niet uit afleiding dat ik 100% evenveel rechten heb als een nederlander in deze situatie.
De vraag van de topicstarter heb ik mijzelf ook gesteld.
Bij mijn opzoekwerk heb ik vastgesteld dat het op de site van beschermingsfonds.be een uitleg staat die mij meer geruststeld dan de uitleg van dnb.nl.
Beschermingsfonds.be :
Depositobescherming / Algemene principes / punt 3 :
"De waarborg wordt verleend ongeacht de nationaliteit of woonplaats van de begunstigde."
dnb.nl :
depositogarantiestelsel / Voorwaarden / : * u bent een rekeninghouder die gedekt wordt door het depositogarantiestelsel;
Hier spreek men over de rekeninghouder maar wat als die geen nederlandse nationaliteit heeft en/of zijn woonplaats niet in Nederland is.
Ik zal het misschien te ver zoeken maar maar toch stelt mij de bewoording van Beschermingsfonds.be veel meer gerust.
De bewoording van dnb.nl kan ik niet uit afleiding dat ik 100% evenveel rechten heb als een nederlander in deze situatie.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt voor de link.
Ik neem alle onwetenheid op mij maar ik kan het niet terugvinden in die tekst.
Wil je mij zeggen onder welk punt ik het kan terugvinden.
Ik neem alle onwetenheid op mij maar ik kan het niet terugvinden in die tekst.
Wil je mij zeggen onder welk punt ik het kan terugvinden.
Bedankt Yaris.
Amai, drie keer gelezen en niet opgemerkt. De vierde keer gezien op aangeven van Yaris.
Amai, drie keer gelezen en niet opgemerkt. De vierde keer gezien op aangeven van Yaris.
Stel je niet teveel voor van het deposito-garantie fonds... Dat is uiteindelijk maar één lege doos. Een bankbediende heeft me ooit is laten zien op de computer hoeveel er in dat garantie-fonds zit, was nog geen miljoen euro...( naar het schijnt kun je dat ergens opzoeken ) is uiteindelijk een peulschil dat erin zit.
ludo schreef:Stel je niet teveel voor van het deposito-garantie fonds... Dat is uiteindelijk maar één lege doos. Een bankbediende heeft me ooit is laten zien op de computer hoeveel er in dat garantie-fonds zit, was nog geen miljoen euro...( naar het schijnt kun je dat ergens opzoeken ) is uiteindelijk een peulschil dat erin zit.
Denk ik ook ...lege dood, maar de staat kan volgens mij niet anders dan tussenkomen in geval van ...Kan me inbeelden als het over veel geld zou gaan , dat er een kleine revolutie zou teweegbrengen als de staat zijn staart zou intrekken ...
idd, deposito-garantie is iets virtueels en moet je psychologisch het gevoel geven dat je geld veilig zit ...maar dat is met veel in het leven ....hopen en geloven dat alles goed zit ...
Het eerste dat zal vallen zal de euro zijn............... Het laatste onze frank...... De rest volgt dan vanzelf wel.
Vorige eeuw is uit zulke crisis een wereldoorlog ontstaan. De crisis toén was nog niet zo erg als nu, het enige verschil is dat de mensen toen zéér arm waren. Iedereen is nu rijk genoeg om de crisis enkele jaren te weerstaan, maar owee als het te lang duurt. Ik zie de toekomst zéér zwart in, gelukkig ben ik een positivo.
Kaupting Bank al vergeten? Het garantiefonds heeft toendertijd wel gewerkt hoor 
Verleden jaar zijn er meer dan 500 banken over de kop gegaan,was te lezen in het dagblad... " zijn we Nu gerustgesteld?????
http://www.youtube.com/watch?v=hC0WlQdDMcU" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=hC0WlQdDMcU" onclick="window.open(this.href);return false;
1 837,2 miljoen eind 2011, als ik het goed begrepen heb.ludo schreef:Een bankbediende heeft me ooit is laten zien op de computer hoeveel er in dat garantie-fonds zit, was nog geen miljoen euro...( naar het schijnt kun je dat ergens opzoeken ) is uiteindelijk een peulschil dat erin zit.
http://www.beschermingsfonds.be/nl/pub_rapport.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De staat kan uiteraard ook een bank overnemen, zoals ze bvb met Dexia, nu Belfius, gedaan heeft.
Of een bank steunen, zoals ze bvb met KBC gedaan heeft.