Waarde "Morningstar" ratings ?
TIP
Re: Waarde "Morningstar" ratings ?
Yaris schreef:De aandelen in alternatieve energie kunnen toch niet blijven dalen. Eens moeten ze terug stijgen.
Er zijn meer mensen die ze nu koopwaardig vinden want BlackRock Global Funds New Energy Fund stond in april 2011 op nummer 9 in het overzicht van de meest gekochte fondsen van Rabobank.
Kan zijn, maar misschien (ik weet het niet!) waren ze bij de start al veel te duur?
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
In het begin was er ongetwijfeld een hype en waren ze overgewaardeerd, maar die overwaardering moet gedurende al die jaren toch al gecorrigeerd zijn. Nu zijn ze volgens mij ondergewaardeerd.
Waarom zou het niet kunnen blijven dalen ?Yaris schreef:De aandelen in alternatieve energie kunnen toch niet blijven dalen. Eens moeten ze terug stijgen.
Er zijn meer mensen die ze nu koopwaardig vinden want BlackRock Global Funds New Energy Fund stond in april 2011 op nummer 9 in het overzicht van de meest gekochte fondsen van Rabobank.
En dat overzicht van meest verkochte fondsen bij Rabobank is niet veel waard, de meeste fondsen die in dat lijstje voorkomen hebben geen al te vette rendementen, zowel op de korte als op langere termijn en Fortis stond trouwens ooit ook superhoog in de lijstjes van meest verkochte aandelen op de Brusselse Beurs, veel wil dat dus niet zeggen.
Idd hetzelfde bij SAM Smart Energy, ook Superior in overzicht, maar geen rating op de fiche van het fonds zelf!robokat schreef:Bizar, in de overzichtslijst staat het BGF fonds als "superior", als je doorklikt is het "unrated". Maar inderdaad, veel ratings heeft Morningstar nog niet toegekend aan de alternatieve energie sector, blijkbaar weinig vraag vanuit hun klanten.
Tja, dat werd ook reeds na 2008 gezegd, toen de grondstofprijzen de lucht in schoten, maar met de crisis bleek dat ook de waarde van heel veel alternatieve energie aandelen in mekaar zakte.Yaris schreef:In het begin was er ongetwijfeld een hype en waren ze overgewaardeerd, maar die overwaardering moet gedurende al die jaren toch al gecorrigeerd zijn. Nu zijn ze volgens mij ondergewaardeerd.
In 2009 waren het zogenaamde koopjes, maar wat blijkt is dat vele in de loop van 2010, al dan niet na een korte opstoot, toch gewoon verder zijn gezakt.
Sorry, is heel beperkte info, je kan zelf meer uitzoeken, maar een vb van een aanrader uit toch een heel ervaren land als Denemarken is bvb Vestas Wind Systems http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=VWS:DC.
Is nu nog maar 25% waard van wat het in de hoogdagen was. Een koopje? Dat zeiden ze vorig jaar ook al, dus ik weet het echt niet.
Is inderdaad heel erg onvoorspelbaar, want zo politiek geladen en beïnvloed door subsidies...
Misschien op heel lange termijn, maar dan treed ik je bij mbt vorige post: dan zijn we allemaal dood

Op de site van Renewable Energy Corporation Solar heb je een leuk interactief grafiekje waar je de evolutie van verschillende shares kan vergelijken (zelf aanvinken welke je wil zien verschijnen naast REC zelf): http://www.recgroup.com/en/ir/share/" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet echt goed dus.
Leuk artikeltje dat ik had bijgehouden om nog eens 3 jaar later te herlezen: http://www.businessweek.com/investor/co ... 019822.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben me ervan bewust dat de kans klein is dat ik er op korte termijn winst mee zal behalen, maar ik heb in BlackRock Global Funds New Energy Fund belegd om volgende redenen:
- bedrijven steunen die meewerken aan een schonere wereld;
- diversificatie van mijn portefeuille;
- als die aandelen toch zin krijgen om te stijgen heb ik ze nu alvast aan lage waarden ingenomen.
- bedrijven steunen die meewerken aan een schonere wereld;
- diversificatie van mijn portefeuille;
- als die aandelen toch zin krijgen om te stijgen heb ik ze nu alvast aan lage waarden ingenomen.
Door een fonds te kopen, zal je die bedrijven niet helpen. Je koopt in essentie aandelen over van een andere belegger, het bedrijf in kwestie ziet daar niets van.Yaris schreef: - bedrijven steunen die meewerken aan een schonere wereld;
De enige die er gelukkiger van wordt dat jij koopt, zijn de andere beleggers die massaal hun fondsen verkopen.
http://www.fondsnieuws.nl/themas/duurza ... ergie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien wel, misschien niet. Het is niet omdat iets gedaald is, dat het daarom opeens ondergewaardeerd is. Indien die bedrijven de afgelopen jaren hun kapitaal hebben "verbrand"(*) om overeind te blijven, dan schiet er als waarde niet veel over. We hebben destijds hetzelfde gezien met de Internet Bubble in 2000.- als die aandelen toch zin krijgen om te stijgen heb ik ze nu alvast aan lage waarden ingenomen.
Je bent idealistisch, heel mooi, maar beleggen doe je dus met je verstand, niet met je hart.
(*) spreekwoordelijk dus
CHICAGO (MarketWatch) — Morningstar Inc., the investment research firm, is about to answer mutual fund investors’ biggest question — and drop a bomb on the fund business in the process.
Het artikel: http://www.marketwatch.com/story/mutual ... 2011-06-12" onclick="window.open(this.href);return false;
Weldra een AAA-rating voor Fortis Obam?
Het artikel: http://www.marketwatch.com/story/mutual ... 2011-06-12" onclick="window.open(this.href);return false;
Weldra een AAA-rating voor Fortis Obam?

Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."