Waarderen van een aandeel: detailvoorbeeld gevraagd
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Waarderen van een aandeel: detailvoorbeeld gevraagd
Beste forumleden,
ik bezoek het forum op regelmatige basis, met bewondering kijk ik naar de berichtgeving, invalshoeken en analyses. Tegelijk voel ik mij wat schuldig omdat mijn persoonlijke bijdrage tot het forum eerder beperkt is. Ik heb dan ook een verzoek:
Zijn er forumleden bereid om een analyse (of een link naar) te posten volgens een bepaalde methode (FCF, DCF, FCFE, FCFF ....) maar dan effectief met alle details vertrekkende van de jaarrapporten en/of balans.
Motivatie: ik vermoed dat er best een aantal leden zijn die bereidt zijn om, mits een detailvoorbeeld ter beschikking, zich verder te verdiepen in de gebruikte cijfers, termen ... om dan zelf een gelijkaardige oefening te maken voor een ander bedrijf. Uiteraard is niet elke methode geschikt voor elk type bedrijf maar dat kan later besproken worden.
Thx
ik bezoek het forum op regelmatige basis, met bewondering kijk ik naar de berichtgeving, invalshoeken en analyses. Tegelijk voel ik mij wat schuldig omdat mijn persoonlijke bijdrage tot het forum eerder beperkt is. Ik heb dan ook een verzoek:
Zijn er forumleden bereid om een analyse (of een link naar) te posten volgens een bepaalde methode (FCF, DCF, FCFE, FCFF ....) maar dan effectief met alle details vertrekkende van de jaarrapporten en/of balans.
Motivatie: ik vermoed dat er best een aantal leden zijn die bereidt zijn om, mits een detailvoorbeeld ter beschikking, zich verder te verdiepen in de gebruikte cijfers, termen ... om dan zelf een gelijkaardige oefening te maken voor een ander bedrijf. Uiteraard is niet elke methode geschikt voor elk type bedrijf maar dat kan later besproken worden.
Thx
Re: Waarderen van een aandeel: detailvoorbeeld gevraagd
gpv1 heeft zijn methode hier eens volledig uit de doeken gedaan, inclusief voorbeeld van Sioen. Als je even zoekt, kan je die post nog terugvinden. Vervolgens kan je dat model proberen te reproduceren aan de hand van de jaarverslagen. Ik zou daarmee beginnen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Waarderen van een aandeel: detailvoorbeeld gevraagd
Inderdaad, staat in het topic 'waarde van koersadvies': waarde-van-koersadvies-t16661.html.jens_dev schreef: ↑27 september 2017, 13:27 gpv1 heeft zijn methode hier eens volledig uit de doeken gedaan, inclusief voorbeeld van Sioen. Als je even zoekt, kan je die post nog terugvinden. Vervolgens kan je dat model proberen te reproduceren aan de hand van de jaarverslagen. Ik zou daarmee beginnen.
Heel interessante lectuur