Waarheen bij bankgeweld?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Waarheen bij bankgeweld?
Zijn er nog andere landen die het principe van Amerika hanteren?
Zoals: Als je in Amerika geboren bent dan ben je voor de amerikaanse wetgeving een amerikaan, ook als de ouders bijvoorbeeld een getrouwd belgisch koppel zijn die tijdelijk in Amerika wonen. Voor de belgische wetgeving ben je dan belg. Zo zijn er veel met een dubbele nationaliteit.
Zoals: Als je in Amerika geboren bent dan ben je voor de amerikaanse wetgeving een amerikaan, ook als de ouders bijvoorbeeld een getrouwd belgisch koppel zijn die tijdelijk in Amerika wonen. Voor de belgische wetgeving ben je dan belg. Zo zijn er veel met een dubbele nationaliteit.
Het heeft er schijn van dat topicstarter op Amerikaans grondgebied is geboren. Deutsche Bank België zegt systematisch haar klanten aan de deur waarvan ze vermoedt dat ze als american citizens zouden kunnen worden aanschouwd:
http://www.wsj.com/articles/SB100014240 ... 0638716116" onclick="window.open(this.href);return false;
Deutsche Bank Asks U.S. Clients in Belgium to Close Accounts.
Ik raad je aan om contact te nemen met de Amerikaanse ambassade.
http://www.wsj.com/articles/SB100014240 ... 0638716116" onclick="window.open(this.href);return false;
Deutsche Bank Asks U.S. Clients in Belgium to Close Accounts.
Ik raad je aan om contact te nemen met de Amerikaanse ambassade.
Kunnen beter dit topic afsluiten.
@ bankgeweld blijft rond de pot draaien, om te zeggen waar hij geboren is, en blijft zeggen dat hij belg is.. Hij kan dat wel vinden, maar andere officiele instanties vinden dat hij niet de Belgische nationaliteit heeft.....Als ik al heel men leven in China woon, ben ik daarom nog geen chinees..
Case closed.
@ bankgeweld blijft rond de pot draaien, om te zeggen waar hij geboren is, en blijft zeggen dat hij belg is.. Hij kan dat wel vinden, maar andere officiele instanties vinden dat hij niet de Belgische nationaliteit heeft.....Als ik al heel men leven in China woon, ben ik daarom nog geen chinees..
Case closed.
Niet alleen DB weigert mensen die 'iets met amerika' hebben, maar ook de meeste andere banken.
Zelfs het centrum voor gelijke kansen of zoiets, aanvaard dat banken "Amerikanen en co' mogen uitsluiten, andere mensen niet.
Amerika stelt onredelijke voorwaarden aan de banken : oa als ze niet alle gegevens van de rekeninghouders die iets met Amerika te maken hebben, uitwisselen met Amerika, dan sanktioneren ze de eventuele filialen van die bank in amerkia heel zwaar, mogelijk zo zwaar dat ze daar hun boeltje kunnen oppakken.
Zelfs het centrum voor gelijke kansen of zoiets, aanvaard dat banken "Amerikanen en co' mogen uitsluiten, andere mensen niet.
Amerika stelt onredelijke voorwaarden aan de banken : oa als ze niet alle gegevens van de rekeninghouders die iets met Amerika te maken hebben, uitwisselen met Amerika, dan sanktioneren ze de eventuele filialen van die bank in amerkia heel zwaar, mogelijk zo zwaar dat ze daar hun boeltje kunnen oppakken.
Land van geboorte doet er net énorm veel toe. Elke bank is namelijk verplicht om over klanten met 'US Indicia' te rapporteren bij de Amerikaanse fiscus. US indicia zijn, onder andere, een geboorteplaats in de VS, een correspondentieadres in de VS... Aangezien de kosten die met die rapportering gepaard gaan énorm hoog zijn hebben bepaalde banken besloten hun Amerikaanse klanten af te stoten om zo in regel te zijn inzake FATCA. Dit gebeurt wereldwijd, niet enkel in België.bankgeweld schreef: Land geboren: doet er niet toe, elke Belg is verondersteld gelijk te zijn voor de wet. Ik ben belg en heb bewezen enkel en alleen belg te zijn zonder banden met eender ander land. Ik antwoordde ook op de vraag over amerika.
Het is ook niet omdat iemand geen Amerikaans paspoort heeft, dat hij of zij door de VS niet als Amerikaans staatsburger wordt beschouwd. Geboorte op Amerikaans grondgebied (ook van 2 buitenlandse ouders), of geboorte in het buitenland van 1 of 2 Amerikaans ouders kan daarvoor voldoende zijn. Belgische nationalitetiswetgeving verandert daar niks aan.