waarom niets over goud?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
waarom niets over goud?
Het is niet echt een belegging maar waarom staat hier niks over GOUD ?
Laatst gewijzigd door Andi op 29 oktober 2010, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: waarom niets over goud?
Tik eens het woord "goud" in in "zoeken".

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Lol nog zo iemand met een glazen bol. De goudprijs is goed bezig om een zeepbel te wordenAndi schreef:Het is niet echt een belegging maar waarom staat hier niks over GOUD ?
ik zit momenteel met 99% van mijn verworven spaarcenten in physiek goud en met 1% speel ik wat op de valutamarkt .
ik geef het jullie op een briefje , er komt een gigantische crisis aan waarbij die eerste nog zal verbleken ,
dan sta je daar mooi met aandelen die op slag niks meer waard zijn .
ik snap niet helemaal waarom je zo kort door de bocht antwoord
heb ik iemand persoonlijk beledigd ?
Geld beleggen in Bedrijven (technologiesector) vs beleggen in iets tastbaar (iets dat niet kan bijgedrukt worden).
je kan de twee niet met elkaar vergelijken .
En ik zeg wel Physiek goud en geen papiergoud certificaten rommel he , ook geen mijnaandelen ....
Geld beleggen in Bedrijven (technologiesector) vs beleggen in iets tastbaar (iets dat niet kan bijgedrukt worden).
je kan de twee niet met elkaar vergelijken .
En ik zeg wel Physiek goud en geen papiergoud certificaten rommel he , ook geen mijnaandelen ....
-
Kiwi-Banaan
- Jr. Member

- Contacteer:
Tja over goud kan je evenveel voor- als tegenstanders vinden, op het internet wordt er massaal al méér dan genoeg over 'voorspeld' ...
99% in fysiek goud lijkt me complete waanzin, maar indien je dat een paar jaar geleden al deed, blijkt dat nu een compleet briljante keuze ! (of uitstekende berekende gok) En als al die extreme onheilsvoorspellingen uitkomen, kan je achteraf eens goed lachen met al de kritiek
Persoonlijk heb ik maar weinig fysiek goud en paar aandelen in een Canadese zilverhandelaar (die mij het voorbije half jaar al 100% winst opleverden), momenteel staan de prijzen echter danig hoog, een correctie zal er nu wel even komen, het is natuurlijk de vraag hoe diep en hoe sterk de opwaartse trend zich achteraf zal verder zetten ... De onzekerheid is overal groot, de Dollar staat laag, de VS zit in enorm slechte papieren, dus een (complete) beurscrash is niet ondenkbeeldig als iedereen weer in paniek dezelfde richting uitrent. Maar dat geldt ook voor goud : als het inderdaad een zeepbel betreft, verkoopt ook iedereen ineens in een paniekreactie, is in het verleden ook al eens gebeurd hé. Helaas heb ook ik geen glazen bol ... maar in uw geval zou ik toch op een groot deel van mn goud winst nemen en elders beleggen, voor het geval de onheilsvoorspellingen misschien toch niet uit zouden komen ?
99% in fysiek goud lijkt me complete waanzin, maar indien je dat een paar jaar geleden al deed, blijkt dat nu een compleet briljante keuze ! (of uitstekende berekende gok) En als al die extreme onheilsvoorspellingen uitkomen, kan je achteraf eens goed lachen met al de kritiek
Persoonlijk heb ik maar weinig fysiek goud en paar aandelen in een Canadese zilverhandelaar (die mij het voorbije half jaar al 100% winst opleverden), momenteel staan de prijzen echter danig hoog, een correctie zal er nu wel even komen, het is natuurlijk de vraag hoe diep en hoe sterk de opwaartse trend zich achteraf zal verder zetten ... De onzekerheid is overal groot, de Dollar staat laag, de VS zit in enorm slechte papieren, dus een (complete) beurscrash is niet ondenkbeeldig als iedereen weer in paniek dezelfde richting uitrent. Maar dat geldt ook voor goud : als het inderdaad een zeepbel betreft, verkoopt ook iedereen ineens in een paniekreactie, is in het verleden ook al eens gebeurd hé. Helaas heb ook ik geen glazen bol ... maar in uw geval zou ik toch op een groot deel van mn goud winst nemen en elders beleggen, voor het geval de onheilsvoorspellingen misschien toch niet uit zouden komen ?
Hmm... Klinkt bekend in de oren... Is dit niet wat de "goud-fans" verkondigen bij *elke* crisis?Andi schreef:ik geef het jullie op een briefje , er komt een gigantische crisis aan waarbij die eerste nog zal verbleken ,
dan sta je daar mooi met aandelen die op slag niks meer waard zijn .
Ik ben van mening dat fysiek goud een goed onderdeel is van elke portefeuille, maar overdrijf er niet mee (+-25%). Op het moment dat al de rest niks meer waard is, zal je goud vanzelf al 'skyrocketten' en volgens mij ruimschoots verliezen van je andere kapitaal compenseren, bekijk maar eens de evolutie van de goudprijs over de laatste 10 jaar in grafiek. Eerste 5 jaar niks, vervolgens... Boem! Ik wijt de prijsstijging vanaf 2005 aan speculanten die deze prijsevolutie zagen aankomen eens de crisis losgebarsten was...
Laatst gewijzigd door phase op 29 oktober 2010, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
ik vind (bijna) alles in goud beleggen compleet waanzin, gewoon omdat niemand de echte waarde van goud kent. Je zou maximaal 5-10% in fysiek goud mogen beleggen. Als je kijkt dat de goudprijs al een tijdje zerieus piekt, is de kans groot dat er wel eens een dipje zit aan te komen. Voor hetzelfde geld ( of moet dit goud zijn ? ... ) heb je wel gelijk en boomt de goudprijs nog even door .... Niemand dat het weet ....Daarom ook dat je (normaal gezien ) niet (bijna) alles in goud mag beleggen, omdat het zo onvoorspelbaar is
voor degene die zeggen dat goud een zeepbel is ...
de reden dat er in 1980 een ENORME correctie kwam van goud had simpelweg te maken met het feit dat volcker de rente in Amerika toen tot 20% liet oplopen ...zoals het er nu voor staat , die rente kan niet lager en ze moeten zelfs nog een rondje QE doen .
eenmaal dit gelezen zouden er veel van gedacht kunnen veranderen .
http://www.usagold.com/goldtrail/archives/another1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fofoa.blogspot.com/search?update ... results=50" onclick="window.open(this.href);return false;
de reden dat er in 1980 een ENORME correctie kwam van goud had simpelweg te maken met het feit dat volcker de rente in Amerika toen tot 20% liet oplopen ...zoals het er nu voor staat , die rente kan niet lager en ze moeten zelfs nog een rondje QE doen .
http://www.usagold.com/goldtrail/archives/another1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fofoa.blogspot.com/search?update ... results=50" onclick="window.open(this.href);return false;
Andi,
Het is altijd aangewezen om te spreiden. Ik zou nooit al m'n geld op 1 scenario inzetten..zelfs al is dat scenario 99% waarschijnlijk..dan nog niet.
Heb je dat goud in 1 keer aangekocht of gespreid? Maakt ook al veel verschil vind ik. Indien je het 5 jaar geleden had gekocht moet het al serieus zakken om dat rendement naar beneden te halen..
Het is altijd aangewezen om te spreiden. Ik zou nooit al m'n geld op 1 scenario inzetten..zelfs al is dat scenario 99% waarschijnlijk..dan nog niet.
Heb je dat goud in 1 keer aangekocht of gespreid? Maakt ook al veel verschil vind ik. Indien je het 5 jaar geleden had gekocht moet het al serieus zakken om dat rendement naar beneden te halen..
ik heb het gespreid gekocht , begonnen in 2008 en de rest en in munten wanneer er genoeg geld vrijkwam .
iedereen denkt maar dat Goud op zijn top zit blijkbaar
iedereen denkt maar dat Goud op zijn top zit blijkbaar
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
lol die site ziet er ook heel wetenschappelijk uit. De naam suggereert al direct dat wat er verkondigd wordt, altijd in het voordeel van goud gaat zijn. bovendien is de site ook nog eens gemaakt door amateurs. Zo kan ik ook 1000-en sites vinden die gaan verkondigen dat aandelen het van het zijn door alleen maar de positieve kant van het verhaal te laten zien :-)Andi schreef:voor degene die zeggen dat goud een zeepbel is ...![]()
![]()
![]()
Ten tweede achteraf verklaringen geven van wat er misgelopen is, kan iedereen
Wat doet het ertoe hoe die site eruit ziet , beoordeel de inhoud in de plaats !! je hebt de moeite niet gedaan om te lezen maar je wil wel vertellen hoeveel waarheid erachter zit

BOEM, CLASH en ... een CRASH !
Als aandelen niets meer waard zijn, geld waardeloos is , onroerend goed als een zeepbel uiteen is gespat, enz ... dan zal het goud nog het enige instrument zijn met waarde ?
Massa's goud... maar niemand heeft nog iets waar hij kan mee betalen ! Of gaat men dan 1 kilo goud tegen 1 kilo goud wisselen ? Dan beleg ik nog liever in chocolade, dat kan ik tenminste nog opeten na de crash.
Als aandelen niets meer waard zijn, geld waardeloos is , onroerend goed als een zeepbel uiteen is gespat, enz ... dan zal het goud nog het enige instrument zijn met waarde ?
Massa's goud... maar niemand heeft nog iets waar hij kan mee betalen ! Of gaat men dan 1 kilo goud tegen 1 kilo goud wisselen ? Dan beleg ik nog liever in chocolade, dat kan ik tenminste nog opeten na de crash.
Goud= koopkrachtbewaarder bij hyperinflatie , hoe betalen ze hun brood in Zimbabwe ? 0.1 gr goud !!
Laatst gewijzigd door Andi op 31 oktober 2010, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is dan een brood van pakweg 50 EUR, die bakker verdient goed. Even serieus, als ze met zoveel goud rondlopen kunnen ze evengoed de eerste vlucht naar Brussel boeken en hier komen rentenieren ...Andi schreef:... hoe betalen ze hun brood in Zimbabwe ? 2 gr goud !!