Waarom staat HZIV niet in de ziekenfondsvergelijker ?
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Re: Waarom staat HZIV niet in de ziekenfondsvergelijker ?
Veel kan al online bij het HZIV. Inschrijven kan semi-online door een PDF te handtekenen. Of manueel per briefpost. En ze hebben een weliswaar eenvoudig maar best goed e-loket.
De noodzaak van de omslagen ligt bij de zorgverstrekkers die niet online werken. Ik weet dat bij vele artsen dat reeds volledig digitaal verloopt. Mijn huisarts is een 70+er. Denk dat de noodzaak voor omslagen zeer sterk aan het dalen is en snel verder zal dalen.
De paar keer dat ik contact heb gehad met het HZIV verliep dat goed. Enkel recent minder. Ik wou via het e-loket het rekeningnummer voor terugbetaling wijzigen.
Het loket wou het rekeningnummer niet aanvaarden. E-mail gezonden daarover op 9 december. Geen reactie mogen ontvangen tot op heden, wat ik betreur. Al moet het wel ergens zijn doorgedrongen aangezien vorige week toen ik het opnieuw probeer aanvaarde het loket wel het rekeningnummer. Ze hebben het loket aangepast.
De noodzaak van de omslagen ligt bij de zorgverstrekkers die niet online werken. Ik weet dat bij vele artsen dat reeds volledig digitaal verloopt. Mijn huisarts is een 70+er. Denk dat de noodzaak voor omslagen zeer sterk aan het dalen is en snel verder zal dalen.
De paar keer dat ik contact heb gehad met het HZIV verliep dat goed. Enkel recent minder. Ik wou via het e-loket het rekeningnummer voor terugbetaling wijzigen.
Het loket wou het rekeningnummer niet aanvaarden. E-mail gezonden daarover op 9 december. Geen reactie mogen ontvangen tot op heden, wat ik betreur. Al moet het wel ergens zijn doorgedrongen aangezien vorige week toen ik het opnieuw probeer aanvaarde het loket wel het rekeningnummer. Ze hebben het loket aangepast.
Bij het HZIV kun je omslagen, klevertjes, Europese verzekeringskaart online aanvragen
Omdat HZIV geen aanvullende voordelen heeft. Er valt m.a.w. niets te vergelijken. Zij hebben ook geen sociale dienst, geen uitleendienst, medisch opgeleide mensen enz. Ze komen enkel met centen voor de wettelijk voorziene terugbetalingen en uitkeringen van het RIZIV. Het is met 1,04 %, op de NMBS na, ook het kleinste ziekenfonds van het land. Niet populair dus.
-
telewerken
- Jr. Member

Maar wel de énige die gratis is!
Ze hebben wel een sociale dienst. Ze hebben ook adviserende artsen.
https://www.caami-hziv.fgov.be/nl/syste ... EB-N_0.pdf
https://www.caami-hziv.fgov.be/nl/syste ... EB-N_0.pdf
-
telewerken
- Jr. Member

Ik ben tegen alle grote ziekenfondsen 1) te duur 2) politieke zuilen, bevolkt met zakkenvullers
Heb het tegen die van de cm ook gezegd toen ik overschakelde. Zo lang ik geen kinderen heb, geen bril nodig heb of psychologische bijstand wenselijk is blijf ik bij het HZIV.
Vanaf dat ik begin te suggelen zal ik kijken welk fonds het beste voor mij is.
Vanaf dat ik begin te suggelen zal ik kijken welk fonds het beste voor mij is.