Waarom wordt een mail gestuurd dat de intrest boven de 1 000 000, 00 euro daalt
Waarom wordt een mail gestuurd dat de intrest boven de 1 000 000, 00 euro daalt
Eerst en vooral nog eens herhalen dat rabobank.be uitblinkt in duidelijke communicatie en transparantie, wat zeker niet van alle banken kan gezegd worden.
( Terloops ik heb ook geen miljoen bij rabobank.be )
Een positief punt is ook dat de intrest slechts vanaf 1 miljoen euro daalt, in tegenstelling tot bij sommige andere internetbanken waar de intrest reeds vanaf
25 000 daalt. Bij andere banken is er dan weer een absolute limiet, waarboven men gewoon niet meer mag sparen.
Lang geleden gaf men bij een hoger kapitaal meestal een hogere intrest. De laatste jaren stelt men bij de meeste banken het omgekeerde vast.
Blijkbaar is de bedoeling om de mensen met dergelijke kapitalen, naar andere belegginsvormen te "dwingen". Mensen met dergelijke kapitalen zullen waarschijnlijk toch wel weten wat ze met hun geld doen zeker ?
Kan eventueel niet vermeld worden dat de intresten boven het miljoen altijd lager zijn en dat bij een wijziging van die intresten de betrokken ( paar ) personen wel via brief ( of indien gewenst telefonisch ) zullen gecontacteerd worden.
Nu zij er blijkbaar al een aantal mensen die dergelijke melding als een voorbode zien om later ook de intresten beneden het miljoen te verlagen.
Wat is eigenlijk de echte bedoeling van die lagere intrest boven het miljoen ?
In princiepe is het zelfs onrechtvaardig, ook al hebben die mensen toch geld genoeg.
Mogelijk schrik je zelfs mensen/bedrijven af om méér dan een miljoen te sparen op
de rabobank.be rekening. Ik dacht nog altijd niet dat banken liefdadigheidsinstellingen zijn.
( Terloops ik heb ook geen miljoen bij rabobank.be )
Een positief punt is ook dat de intrest slechts vanaf 1 miljoen euro daalt, in tegenstelling tot bij sommige andere internetbanken waar de intrest reeds vanaf
25 000 daalt. Bij andere banken is er dan weer een absolute limiet, waarboven men gewoon niet meer mag sparen.
Lang geleden gaf men bij een hoger kapitaal meestal een hogere intrest. De laatste jaren stelt men bij de meeste banken het omgekeerde vast.
Blijkbaar is de bedoeling om de mensen met dergelijke kapitalen, naar andere belegginsvormen te "dwingen". Mensen met dergelijke kapitalen zullen waarschijnlijk toch wel weten wat ze met hun geld doen zeker ?
Kan eventueel niet vermeld worden dat de intresten boven het miljoen altijd lager zijn en dat bij een wijziging van die intresten de betrokken ( paar ) personen wel via brief ( of indien gewenst telefonisch ) zullen gecontacteerd worden.
Nu zij er blijkbaar al een aantal mensen die dergelijke melding als een voorbode zien om later ook de intresten beneden het miljoen te verlagen.
Wat is eigenlijk de echte bedoeling van die lagere intrest boven het miljoen ?
In princiepe is het zelfs onrechtvaardig, ook al hebben die mensen toch geld genoeg.
Mogelijk schrik je zelfs mensen/bedrijven af om méér dan een miljoen te sparen op
de rabobank.be rekening. Ik dacht nog altijd niet dat banken liefdadigheidsinstellingen zijn.
Re: Waarom wordt een mail gestuurd dat de intrest boven de 1 000 000, 00 euro daalt
Ik kan u redenering volgen, maar aan een gewoon rabobank.be spaarrekening is er geen extra complexiteit, ook niet voor klanten van plus 5 miljoen. Ook vele gewone klanten gebruiken de rabobank.be spaarrekening als een bankrekening. Dus daar is ook veel beweging van het geld.MJJ schreef: Het is toch meer dan goed dat ze iedereen contacteren met deze info.
Openheid en transparantie, daarom zitten we bij Rabobank.be met onze spaarcenten.
Dat ze boven de 1.000.000,00 euro minder rente geven heeft volgens mij te maken met de opbrengstafvlakking die dit meebrengt alsook het risico op snelle kapitaalsveranderingen.
Zelfs voor 'private banking' is het zo dat de minder rijke klanten (lees: 3.000.000 tot 5.000.000 euro) procentueel meer winst leveren aan de bank dan de nog veel rijke klanten.
Heeft alles te maken met de omvang van het te beheren goed en de daarbijhorende complexiteit.
Moet wel zeggen dat rabobank.be eigenlijk wel een pluim verdient voor hun transparantie, ook al worden ze soms vergruisd omdat ze maar 4,20 % ipv 4,25 % geven.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Waarom wordt een mail gestuurd dat de intrest boven de 1 000 000, 00 euro daalt
Ja, vind ik ook, wat ik héél makkelijk vind is het feit dat je direct kan zien hoeveel je geld al heeft opgebracht op de moment zelf en op het einde van het jaar !paul schreef: Moet wel zeggen dat rabobank.be eigenlijk wel een pluim verdient voor hun transparantie, ook al worden ze soms vergruisd omdat ze maar 4,20 % ipv 4,25 % geven.
Zouden andere banken wel eens mogen nadoen, maarja, die zijn niet zo gek op transparantie vermoed ik !!!
Moet wel zeggen dat rabobank.be eigenlijk wel een pluim verdient voor hun transparantie, ook al worden ze soms vergruisd omdat ze maar 4,20 % ipv 4,25 % geven.
[/quote]
Ik moet Paul bijtreden, ook op het vlak van de overschrijvingen zijn ze een voorbeeld. Vandaag een overschrijving uitvoeren, morgen op de rekening van de ontvanger.(persoonlijke ervaring)
[/quote]
Ik moet Paul bijtreden, ook op het vlak van de overschrijvingen zijn ze een voorbeeld. Vandaag een overschrijving uitvoeren, morgen op de rekening van de ontvanger.(persoonlijke ervaring)
ZeeW schreef: Moet wel zeggen dat rabobank.be eigenlijk wel een pluim verdient voor hun transparantie, ook al worden ze soms vergruisd omdat ze maar 4,20 % ipv 4,25 % geven.
En als primeur vanaf dit weekend ( eindelijk ) kunnen er nu ook internationale betalingen gebeuren
bij KBC kan ik toch ook zien hoeveel intrest ik heb tot nu toe.JoBe schreef:Ja, vind ik ook, wat ik héél makkelijk vind is het feit dat je direct kan zien hoeveel je geld al heeft opgebracht op de moment zelf en op het einde van het jaar !paul schreef: Moet wel zeggen dat rabobank.be eigenlijk wel een pluim verdient voor hun transparantie, ook al worden ze soms vergruisd omdat ze maar 4,20 % ipv 4,25 % geven.
Zouden andere banken wel eens mogen nadoen, maarja, die zijn niet zo gek op transparantie vermoed ik !!!
en de vlugge verwerking van overschrijving naar andere banken heb ik bij keytrade en argenta ook ...
-
super.gerda
- Newbie

- Contacteer:
Als ik voormiddag van Rabo naar Argenta overschrijf, staat het er namiddag al op.
Bij KBC is dat misschien ook zo maar daar betaal je een hoop kosten en krijg je als dank een lagere intrest...
Ben wel benieuwd wat de intrest zal zijn na 01 januari 2009.
Bij KBC is dat misschien ook zo maar daar betaal je een hoop kosten en krijg je als dank een lagere intrest...
Ben wel benieuwd wat de intrest zal zijn na 01 januari 2009.
-
JurgenG
Aha, kan je eens uitleggen waar je dat kan zien, deze heb ik bij KBC nog nooit ontdekt.stoffel schreef:JoBe schreef:
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Contacteer:
Wij zijn als bank wettelijk verplicht om onze tariefwijzigingen aan iedereen die daar belang bij kan hebben te communiceren. In dit geval zijn dit uiteraard de mensen met meer dan 1.000.000 op de rekening maar ook al onze andere klanten want die kunnen uiteraard op een bepaald moment wel boven 1.000.000 gaan.
In dit geval vinden wij deze wettelijke verplichting trouwens ook maar normaal en kadert deze volledig in ons streven naar transparantie.
De reden van een lagere rente boven 1.000.000 is hoofdzakelijk het vermijden van "overnight" parkeren. Met 4,20% (en ook met 4) zitten wij ruim boven wat op zeer korte termijn kan worden verkregen. Wij willen vermijden dat grote kapitalen hun geld, in afwachting van een andere belegging voor zeer korte termijn bij ons parkeren daar dit verlieslatend is (en ook niet de bedoeling van een spaarrekening)
In dit geval vinden wij deze wettelijke verplichting trouwens ook maar normaal en kadert deze volledig in ons streven naar transparantie.
De reden van een lagere rente boven 1.000.000 is hoofdzakelijk het vermijden van "overnight" parkeren. Met 4,20% (en ook met 4) zitten wij ruim boven wat op zeer korte termijn kan worden verkregen. Wij willen vermijden dat grote kapitalen hun geld, in afwachting van een andere belegging voor zeer korte termijn bij ons parkeren daar dit verlieslatend is (en ook niet de bedoeling van een spaarrekening)
Klopt helemaal, als ik nog even goed doorspaar haal ik ook die kaap van 1 miljoenRabobank.be schreef: maar ook al onze andere klanten want die kunnen uiteraard op een bepaald moment wel boven 1.000.000 gaan.
als je ingelogd bent, dan kan je dit vinden bij uw portefeuille, en dan zie je liquiditeiten staan. Dit bedrag is dan hoger dan hetgeen wat op je spaarboekje staat, je zult dus dat moeten verminderen en dan weet je hoeveel basisintrest je ( tot begin van de maand, denk ik) ontvangen hebt. Ik weet het, niet echt zoals het systeem van Rabobank, maar ja ...JurgenG schreef:stoffel schreef: