Wanneer betaalt broker dividend door?
TIP
Wanneer betaalt broker dividend door?
Ik heb nogal een uitgebreide portefeuille bij diverse brokers. Nu ben ik eens gaan nazien wanneer dividend op de rekening gezet wordt, en ik kom tot de vaststelling dat het soms dagen-weken en soms maanden duurt eer het dividend effectief op mijn rekening komt. Ik vergelijk met de info op Morningstar en de sites van de bedrijven zelf. In de meeste gevallen is het enkele dagen na ex-dividend datum, maar soms duurt het weken.
Een voorbeeld : XIOR heeft dit jaar 2X dividend uitgekeerd, met als ex-dat : 29-3 en 18-5 en als betaaldatum resp. 4-4 en 22-5
Nu kreeg ik bij binckbank deze week het laatste dividend op mijn rekening, maar niet het eerste. Pas nadat ik hen daarover per mail bevroeg, betaalden ze vlug het eerste dividend ook, wat eigenlijk al in april had moeten gebeuren.
Is dit normaal? Bestaan daar algemene regels voor? Of moet ik daar permanent met mijn neus opzitten om te zien wat de broker doet?
Een voorbeeld : XIOR heeft dit jaar 2X dividend uitgekeerd, met als ex-dat : 29-3 en 18-5 en als betaaldatum resp. 4-4 en 22-5
Nu kreeg ik bij binckbank deze week het laatste dividend op mijn rekening, maar niet het eerste. Pas nadat ik hen daarover per mail bevroeg, betaalden ze vlug het eerste dividend ook, wat eigenlijk al in april had moeten gebeuren.
Is dit normaal? Bestaan daar algemene regels voor? Of moet ik daar permanent met mijn neus opzitten om te zien wat de broker doet?
Re: Wanneer betaalt broker dividend door?
Ik vrees een beetje dat dit een veel voorkomend probleem is. In de meeste gevallen gaat het goed, maar sommige brokers 'vergeten' dat in sommige gevallen al wel is, en dan moet je maar zien dat je het zelf opmerkt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als ik het een beetje begrijp, bestaan er dus geen wettelijke regels voor, en doet de broker zijn goesting met die uitbetalingen? Of de regel 'proberen-gaat-mee'....?
Uitbetaling van div Cofinimmo en AMG nochtans bijna dezelfde dag geregeld via Binck