Wanneer geld afhalen spaarrekening?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Wanneer geld afhalen spaarrekening?
Hallo,
Wij hebben begin dit jaar (eind januari) een bedrag overgemaakt op een Monte Pashi BMPBtop spaarrekening. Nu vroeg ik mij af wanneer ik dit geld ten vroegste van deze rekening kon afhalen en toch een volledige intrestbetaling kon genieten? Ik weet dat deze bank de '11 maanden' regel hanteert. Ik zou dus veronderstellen dat als wij het geld vanaf 1 januari bij de bank zouden weghalen, wij dus onze volledige intrest + aangroeipremie zouden meekrijgen.
Alvast bedankt.
Wij hebben begin dit jaar (eind januari) een bedrag overgemaakt op een Monte Pashi BMPBtop spaarrekening. Nu vroeg ik mij af wanneer ik dit geld ten vroegste van deze rekening kon afhalen en toch een volledige intrestbetaling kon genieten? Ik weet dat deze bank de '11 maanden' regel hanteert. Ik zou dus veronderstellen dat als wij het geld vanaf 1 januari bij de bank zouden weghalen, wij dus onze volledige intrest + aangroeipremie zouden meekrijgen.
Alvast bedankt.
Re: Wanneer geld afhalen spaarrekening?
De "11 maanden regeling" is volgens mij het volgende:
Je verwerft je getrouwheidspremie op 12 maanden - 1 dag.
Op die manier brengt ze mee getrouwheidspremie op in een volgende ronde van een jaar, op voorwaarde dat je de rekening laat verder lopen.
Je verwerft je getrouwheidspremie op 12 maanden - 1 dag.
Op die manier brengt ze mee getrouwheidspremie op in een volgende ronde van een jaar, op voorwaarde dat je de rekening laat verder lopen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Uw geld moet vóór 1-2-2010 ( in valuta ) op de rekening gestaan hebben om van de " 11 maanden regel " te kunnen genieten.
Voor een storting met valuta bv. 30 jan 2010 krijgt ge 335 / 365 sten van een volledig jaar getrouwheidspremie op 1 januari 2011 + de basisrente gedurende 335 dagen.
Voor een storting met valuta bv. 30 jan 2010 krijgt ge 335 / 365 sten van een volledig jaar getrouwheidspremie op 1 januari 2011 + de basisrente gedurende 335 dagen.
Je kan inderdaad best eens je rekeningsuitreksels nakijken of de valutadatum in januari valt. BMPB is zowat de enige bank die nog de 11 maanden/kalenderjaar regel toepast. Bij BMPB wordt de getrouwheidspremie dan met valuta 01.01.2011 gestort.bobby001 schreef:Hallo,
Alvast bedankt.
Je kan dus op 01.01.2011 inloggen en dan zijn de interesten al gestort en kan je een overschrijving invoeren. De verrichtingsdatum zal wel pas de eerstvolgende werkdag zijn ( 02.01.2011).
Stel dat ik op 30 juli 2011 geld op een spaarrekening zette, mag ik dit bedrag dan overschrijven op 30 juli 2012 of pas op 31 juli 2012 om de getrouwheidspremie niet te mislopen?
Bedankt!
Bedankt!
Als het geld met valuta 30-7-2011 ( = zaterdag ?! ) werd gecrediteerd dan moogt ge diezelfde som op 30-7-2012 er terug afnemen zonder verlies van getrouwheidspremie.
Let op !
Controleer steeds de valuta-datum op uw uittreksel.
Een « cash geld » storting krijgt bij veel banken pas valuta de volgende ( werk ) dag !
Een « overschrijving ten gunste » krijgt bij de meeste banken valuta « dagzelf » , bij sommige andere D + 1 ( bv. Keytrade )
Raadpleeg het « reglement op spaarrekeningen » van uw bank, want de valuta-regels kunnen van bank tot bank verschilen.
Let op !
Controleer steeds de valuta-datum op uw uittreksel.
Een « cash geld » storting krijgt bij veel banken pas valuta de volgende ( werk ) dag !
Een « overschrijving ten gunste » krijgt bij de meeste banken valuta « dagzelf » , bij sommige andere D + 1 ( bv. Keytrade )
Raadpleeg het « reglement op spaarrekeningen » van uw bank, want de valuta-regels kunnen van bank tot bank verschilen.
Merci Urbain!