Wanneer overstappen naar andere spaarrekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Wanneer overstappen naar andere spaarrekening
Situatie is als volgt:het grootste deel van ons spaargeld staat op een centea-vip spaarrekening(1,65% rente),nu zou ik graag overschakelen naar Nibc of recordbank waar je een 1% of meer interest krijgt,alleen stel ik mij de vraag wanneer ik dit het best zou doen?Op het eind van het jaar?Als ik nu overstap dan verlies ik sowieso ook nog mn getrouwheidspremie wss....
Dank
Dank
Re: Wanneer overstappen naar andere spaarrekening
1. Je moet kijken naar de valutadata om te weten wanneer je premies vervallen (hou er rekening mee dat stortingen van voor 1 april 2009 nog onderhevig waren aan aangroeipremie van 6 maanden, waarna pas de GP begint te lopen)
2. Je kan best berekenen of het uberhaupt wel de moeite is om te wachten eer je je geld overzet. Het kan best zijn dat je, desondanks je nu GP kwijt bent, beter af bent om het direct over te zetten.
Daar je heel weinig gegevens geeft, zal je dit zelf moeten uitrekenen. In ieder geval is de GP maar 0,40% bij Centea.
2. Je kan best berekenen of het uberhaupt wel de moeite is om te wachten eer je je geld overzet. Het kan best zijn dat je, desondanks je nu GP kwijt bent, beter af bent om het direct over te zetten.
Daar je heel weinig gegevens geeft, zal je dit zelf moeten uitrekenen. In ieder geval is de GP maar 0,40% bij Centea.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hangt er van af, op welke datum je het grootste bedrag op je spaarrekening hebt gestort ! Heb je éénmaal een som gestort, of stort je iedere maand bij op je spaarrekening. Staat het geld er een jaar op, bijvoorbeeld van 16 mei 2011, dan is de getrouwheidspremie binnen.
Kijk ook eens naar de step up spaarrekening van Centea, of de cooperatieve aandelen fidelio van deze bank.
Kijk ook eens naar de step up spaarrekening van Centea, of de cooperatieve aandelen fidelio van deze bank.
Wat bedoel je met die stortingen van voor1april 2009.Het meeste geld staat er van voor die datum op.... Maar zoals je zelf aangeeft,de getrouwheidspremie is niet echt om over naar huis te schrijven 
Vanaf 1 april 2009 is de nieuwe spaarregeling, zoals ze nu nog bestaan, in voege getreden.
nieuwe-spaarregeling-details-bekend-van ... t3823.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Alle stortingen van daarvoor zijn, moeten eerst nog aan de oude regeling onderworpen worden van aangroeipremie gedurende de eerste 6 maanden (wat die valutadatum beïnvloedt van de GP).
nieuwe-spaarregeling-details-bekend-van ... t3823.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Alle stortingen van daarvoor zijn, moeten eerst nog aan de oude regeling onderworpen worden van aangroeipremie gedurende de eerste 6 maanden (wat die valutadatum beïnvloedt van de GP).
vaganzza[at]spaargids[punt]be