Wanneer verkopen
TIP
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Re: Wanneer verkopen
Je kan eventueel verkopen om te zorgen dat je cash hebt mocht er zich nog een opnieuw een daling voordoen.
Dit kan mssch volgende week al in de energie sector.
Dit kan mssch volgende week al in de energie sector.
Ik heb een deel belegd en een deel cash. Hoewel ik een forse daling verwacht en er zelfs op hoop, verkoop ik niets van wat ik al heb omdat ik ook weer niet te veel cash wil aanhouden.
- Spagazeuse
- Newbie
- Contacteer:
Mooi antwoord op die gast zijn vraag Yaris. Echt daar kan hij wel iets mee doen.
@Spagazeuse: je moet eens tellen hoeveel berichten op een forum een antwoord zijn op een gestelde vraag. Het gaat toch over verkopen, niet? Wel, ik heb hierboven mijn strategie uitgelegd.
- Spagazeuse
- Newbie
- Contacteer:
Ik denk dat jou strategie is: proberen interessant te zijn als ik jou aantal posts zie.
Oei, wat een rothumeur, en dat vlak voor Pasen. Last van de lockdown?
Negeren Yaris, moeite niet waard om daar op te reageren.
- Spagazeuse
- Newbie
- Contacteer:
- Spagazeuse
- Newbie
- Contacteer:
Ik weet niet of Yaris ook een vrouw is en dat maakt niks uit.
Ik denk niet dat Yaris de persoon is in de profielfoto. Maar citeer me hier niet op.
Het is een geregeld terugkerende discussie op dit forum of ik een man of een vrouw ben. Ik antwoord daar lekker niet op. Maar ik vind het raar dat ik de enige forumgebruiker op Spaargids ben waarvan jullie je dat afvragen. Wat voor belang heeft dat trouwens?
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Vrouwen beleggen beter. Blondjes nog beter.
Hangt er vanaf hoe die verzekeraars herverzekerd zijn. Als ze al herverzekerd zijn. Je hebt immers een aantal soort herverzekeringsovereenkomsten. Namelijk quotashare, excedent, excess en stoplosscontract.MoreOrLess schreef: ↑11 april 2020, 15:37Zit het risico van die verzekeringen niet bij de herverzekeraars zoals Munich Re of Swiss Re? link
Voor hospitalisatie zie ik niet direct een gigantische impact omdat alle andere operaties/behandelingen op de lange baan geschoven worden. Voor levensverzekeringen kan er wel een impact zijn en indien er een stop loss herverzekeringsovereenkomst is, zal inderdaad vooral de herverzekeraar die impact voelen.
Anderzijds zijn de meeste slachtoffers 85+ en zijn er weinig mensen die nog een levensverzekering hebben na hun 75ste.
Daarnaast zien we in non-life een zeer sterke terugname van het aantal claims in auto en ondernemingen.
Dus tenzij je een verzekeraar bent die enkel in life bezig is (uitvaart, hospitalisatie, overlijden,....), is het risico beperkt(er).
Ik zou me eerder zorgen maken voor de verzekeraars met een agressieve beleggingsstrategie die een hoog percentage aandelen aanhouden. Hun financiële resultaten zullen er niet goed uitzien.