Wanneer winst/verlies nemen?
TIP
Re: Wanneer winst/verlies nemen?
Dat is dus een probleem waar ik ook mee zit. We gaan in onze strategie altijd uit van succes, nooit van mislukking. En wanneer mislukking subtiel is, doen we daar nog langer mee. Zo zal een aandeel buiten gooien waar je 20% mee achteruit gaat makkelijker zijn dan eentje die 1-2% stijgt. Want ja, het brengt toch meer op dan een spaarboekje. Maar het risico dat je loopt, ben je niet voor vergoed. En dan vervang je die aandelen beter door trackers in gelijkaardige sectoren/regio's.anonymous schreef:Hij heeft wel een punt:
Je hebt een portefeuille van aandelen en/of fondsen.
Als je diegene die bv 40% gestegen zijn, gaat verkopen, dan hou je op de langere termijn enkel die over die niet goed presteerden.
Maar ik heb toch al erkend dat mijn strategie teveel focust op de winnaars? Ik ben er zelf nog niet uit.
Zoals ik reeds zei: je kan je koerdoel bijstellen. Feitelijk zou je dat elk jaar minstens éénmaal moeten doen. En wanneer je niet meer vergoed bent voor het risico dat je loopt, vervang je die aandelen beter door trackers.Als je aandelen/fondsen hebt, die goed presteren, en je gelooft er nog in dat ze verder blijven groeien, dan kan je ze toch beter houden?
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Wanneer winst/verlies nemen?
Ik neem winst/verlies wanneer er structureel iets veranderd aan mijn beleggingen wat die stap rechtvaardigt. Verder probeer ik zo gefaseerd mogelijk in te stappen vooraleer ik ze in een sigarendoosje steek en ze netjes opberg.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!