Wanneer zullen de rentes weer stijgen??
Wanneer zullen de rentes weer stijgen??
Wanneer zullen de rentes weer stijgen?? 2012,2013??
Re: Wanneer zullen de rentes weer stijgen??
Moet je vragen aan de ECB 

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik vrees eigenlijk niet voor de eerste jaren. Ik heb geen glazen bol maar ik denk toch dat rentestijgingen voor 2015 uitgesloten zullen zijn, eerst gaat de crisis volgens mij uitgediept moeten worden. Mogelijk is 2015 nog te vroeg. 

En wat als ze nog dalen....naar 0%...davido72 schreef:Moet je vragen aan de ECB
Zijn er kenners die daarop kunnen/willen antwoorden ?
vg,
Pol
zoals in Japan, daar is er gewoon geen rente, klopt dat?
Dan heb je toch geen "spaarbank" meer nodig ?Yaris schreef:Ja, al meer dan 20 jaar.
nee dan is het alleen nog maar bank ...
Defenitie wikipedia "bank":
"Een bank is een financiële dienstverlener. Personen en bedrijven kunnen tegen een vergoeding (rente) geld bij een bank inleggen en dit geld kan vervolgens tegen een hogere rente weer worden uitgeleend. Het verschil tussen de ontvangen en betaalde rente is voor de bank een belangrijke inkomstenbron."
Dus als iedereen zijn "eigen" geld afhaalt van de "bank"....wat dan ?
"Een bank is een financiële dienstverlener. Personen en bedrijven kunnen tegen een vergoeding (rente) geld bij een bank inleggen en dit geld kan vervolgens tegen een hogere rente weer worden uitgeleend. Het verschil tussen de ontvangen en betaalde rente is voor de bank een belangrijke inkomstenbron."
Dus als iedereen zijn "eigen" geld afhaalt van de "bank"....wat dan ?
Het kan ook zijn dat er een negative rente ontstaat, in combinatie met deflatie. Is een spiraal waar zeer moeilijk uit te geraken is.Jhn schreef:zoals in Japan, daar is er gewoon geen rente, klopt dat?
Stel je voor, binnenkort shoppen voor de minst negatieve rentevoet voor spaarboekjes.
Zou de getrouwheidspremie dan ook negatief mogen zijn?
Zou de getrouwheidspremie dan ook negatief mogen zijn?
Geld dit ook voor de hypothecaire leningen? Dat die rentes zolang laag zullen blijven?
@dries944: toevallig ben ik vorige week bij de bank langsgeweest ivm hypoth. lening en volgens hem zijn die rentes momenteel terug aan het stijgen. Letterlijk zijn woorden...dries944 schreef:Geld dit ook voor de hypothecaire leningen? Dat die rentes zolang laag zullen blijven?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Sinds wanneer worden muppets serieus genomen???
Rentes zullen nooit meer hoog worden dat moet moet nu toch al enige tijd duidelijk zijn.
Onze Europese "volksvertegenwoordigers", waarvan we er bijna geen één van kennen bij naam, zullen daar wel voor zorgen.
Jammer voor de rentiers onder ons.
Zorgeloos geld verdienen met niks te doen wordt moeilijk.
Onze Europese "volksvertegenwoordigers", waarvan we er bijna geen één van kennen bij naam, zullen daar wel voor zorgen.
Jammer voor de rentiers onder ons.
Zorgeloos geld verdienen met niks te doen wordt moeilijk.
--Onnodige quote! Het heeft geen zin om een bericht te quoten dat er net boven staat. Dit houdt het forum meer leesbaar. V.--
Ik vrees dit ook, wie zijn zuurverdiende spaarcentjes zal willen zien opbrengen, zal risico's moeten nemen in de toekomst.
Ik vrees dit ook, wie zijn zuurverdiende spaarcentjes zal willen zien opbrengen, zal risico's moeten nemen in de toekomst.