Wassalon of eigen wasmachine
Re: Wassalon of eigen wasmachine
Ik kan jullie vertellen dat wij uiteindelijk een Zanussi gekocht hebben stond van €590 afgeprijsd naar €344 als ik het goed voor heb, met 2 jaar garantie. We zullen zien hoe oud deze zal mogen worden. Het voordeel is wel dat we nu een A+++ hebben en de vorige een A was. Laten we er de voordelen van plukken haha
Lijkt mij een goede deal. De toekomst zal uitwijzen of dit ook effectief zo is. Good luck.
Een deepfreezer kan je niet vergelijken met een wasmachiene. Als de deepfreezer defekt is ( pomp of freon ) dan weet je dat binnen de zes maanden. Als er niets in die periode aan komt kan je gerust nog 15 of 20 jaar ermee verder.Nefertari schreef: ↑23 januari 2019, 18:59Mij hebben ze ook ooit die zogenaamde 5 jaar extra waarborg willen aansmeren op een diepvriezer.
De verkoper van een elektro-groothandel probeerde zó lang om mij te overtuigen dat ik op den duur luidop (zodat andere klanten het hoorden) vroeg, of dit dan misschien geen goed toestel was. Waarop de verkoper verrast bevestigde dat het wél een goede was.
Tot heimelijk plezier van een aantal klanten, die misschien ook eens verder zullen nagedacht hebben.
Mijn vermoeden is, dat die verkoper méér bonus kreeg op de verkoop van het 5-jaar contract, dan op het eigenlijke elektro-toestel.
Een wasmachine daarentegen heeft meerdere draaiende onderdelen en software/ programmatuur die de boel in de war kan sturen, en soms door condensatie/kalk blijkt dit maar pas binnen enkele jaren zich te vertonen.
Als je 7 jaar met je wasmachine doet, wat in de meeste gevallen ook mogelijk is, dan ligt de kost op 50 euro/jaar. Opmerkelijk goedkoper dan je was naar het wassalon brengen.
Maar je vergeet dan wel het verbruik te rekenen?
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Voor 189 euro heb je al een wasmachine,als je goedkoop wil gesteld zijn.
In een wassalon ben je op korte tijd veel en veel duurder uit.En je moet je vervoer(brandstof)ook rekenen.
Als je er de extra 5 jaar garante ( uurloon -verplaatsing en wisselstukken ) bijneemt kost 119 euro.
Totaal 189 machine + 119 waarborg 5 jaar= 308 : 60 maanden(5jaar) =5,13 euro per maand of 1,18 euro/week.
Daar kan je niet voor naar een wassalon gaan.,en het wordt aan huis geleverd en aangesloten.
Moet je enkel nog je water en energie erbij rekenen.
Energie A++ 35 euro voor 220 wasbeurten of 0,16 per wasbeurt.
Water 9.240 liter voor 220 wasbeurten of 42 liter per beurt of ongeveer 0,20 cent per wasbeurt.
Wasprodukt mag je rekenen op 0,10 cent per wasbeurt.
Per wasbeurt kom je dan op 0,16 energie + 0,20 water + 0,10 zeep= 0,46 cent
Afschrijving machine 5 jaar of 260 weken // 308 euro : 260 weken =1,18 euro/week
In een wassalon ben je op korte tijd veel en veel duurder uit.En je moet je vervoer(brandstof)ook rekenen.
Als je er de extra 5 jaar garante ( uurloon -verplaatsing en wisselstukken ) bijneemt kost 119 euro.
Totaal 189 machine + 119 waarborg 5 jaar= 308 : 60 maanden(5jaar) =5,13 euro per maand of 1,18 euro/week.
Daar kan je niet voor naar een wassalon gaan.,en het wordt aan huis geleverd en aangesloten.
Moet je enkel nog je water en energie erbij rekenen.
Energie A++ 35 euro voor 220 wasbeurten of 0,16 per wasbeurt.
Water 9.240 liter voor 220 wasbeurten of 42 liter per beurt of ongeveer 0,20 cent per wasbeurt.
Wasprodukt mag je rekenen op 0,10 cent per wasbeurt.
Per wasbeurt kom je dan op 0,16 energie + 0,20 water + 0,10 zeep= 0,46 cent
Afschrijving machine 5 jaar of 260 weken // 308 euro : 260 weken =1,18 euro/week
Enkele voorbeelden, opgezocht in mijn fakturen:
- diepvriezer AEG (gekocht bij Vandenborre) 7 jaar oud
- koelkast Frigibel (bij Makro) 10 jaar oud
- wasmachine Whirlpool (bij Vandenborre) 14 jaar oud
Alle toestellen werken nog steeds perfect.
Nooit van de duurdere toestellen gekocht en nooit ergens problemen mee gehad.
Mijn droogkast heb ik onlangs moeten vervangen, na 18 jaar trouwe dienst.
Met alle produktie toestellen ( icl.auto) moet je ook beetje geluk hebben.Die maken ze per badge.Elke badge kan enkele duizenden stuks bevatten. Als je dan per toeval in een goede badge van onderdelen een toestel hebt gekocht ben je de gelukkige. Als het op een maandag is gemaakt ( zoals ze al wel eens zeggen) dan heb je dikke pech en mizerie.
Mijn deepfreezer en ijskast Liebheer = 25 jaar oud en werkt nog perfekt.
Mijn vorige wasmachine Bauknecht was ook 22 jaar, vervangen door Bosch
Mijn droogkast Zanuzzi is ook al 23 jaar en werkt nog perfekt.
Mijn CV combi boiler is al 24 jaar, nog nooit stuks aan gehad, en werkt nog perfekt.
Met andere toestellen, video - dvd speler - tv - klokradio- stofzuiger enzo hebben dan weer een minder lange levensduur gehad.
Mijn deepfreezer en ijskast Liebheer = 25 jaar oud en werkt nog perfekt.
Mijn vorige wasmachine Bauknecht was ook 22 jaar, vervangen door Bosch
Mijn droogkast Zanuzzi is ook al 23 jaar en werkt nog perfekt.
Mijn CV combi boiler is al 24 jaar, nog nooit stuks aan gehad, en werkt nog perfekt.
Met andere toestellen, video - dvd speler - tv - klokradio- stofzuiger enzo hebben dan weer een minder lange levensduur gehad.
In een wassalon ben je per wasbeurt al makkelijk 5€ kwijt. En dat is dan gewoon de wekelijkse wasbeurt. Wil je ook nog je lakens en dergelijke op regelmatige basis wassen, dan ben je het dubbele kwijt.
Ik ben jaren naar een wassalon geweest, omdat ik in mijn kleine woning geen plaats had voor een wasmachine, laat staan een droogkast. Ik ben heel blij dat ik nu groter woon, en een eigen wasmachine en droogkast heb. Op financieel vlak denk ik dat een wasmachine op lange termijn goedkoper uitkomt, zeker als je er zorg voor draagt. Maar de echte winst zit hem in het gemak en de gemoedsrust. 's avonds droogkast opzetten en rustig gaan slapen. Niet mogelijk met een wassalon, of iemand is met je kleren weg ...
Ik ben jaren naar een wassalon geweest, omdat ik in mijn kleine woning geen plaats had voor een wasmachine, laat staan een droogkast. Ik ben heel blij dat ik nu groter woon, en een eigen wasmachine en droogkast heb. Op financieel vlak denk ik dat een wasmachine op lange termijn goedkoper uitkomt, zeker als je er zorg voor draagt. Maar de echte winst zit hem in het gemak en de gemoedsrust. 's avonds droogkast opzetten en rustig gaan slapen. Niet mogelijk met een wassalon, of iemand is met je kleren weg ...
Ja, uiteraard. Maar zelfs dan nog is het goedkoper dan naar een wassalon gaan.
Bij mij is er eentje (1 straat verder) zou er te voet naar kunnen want het is maar 250m. maar dan moet ik met de wasmand over de straat lopen sleuren (ook niet echt prettig).
In een wassalon zit je toch al zeer snel aan €5 (of €10 als je de machines van 14kg wil gebruiken). Het ongemak is ook dat je er vaak moet blijven zitten, je kunt er dan wel koffie/thee of frisdrank kopen.
Wassalon is alleen goed voor mensen die echt te klein wonen om een machine te zetten. Of voor expats die misschien 2 of 3 maanden in België verblijven.
In deze tijden 'geen wasmachine hebben' is volgens mij op het randje van de armoede leven.
'geen ijskast hebben' is nog érger!
En 'geen schoenen hebben' dan ben je in afrika of zo...
'geen ijskast hebben' is nog érger!
En 'geen schoenen hebben' dan ben je in afrika of zo...
-
- VIP member
- Contacteer:
Armoede is niet kunnen voorzien in de primaire levensbehoeften. Zal aan mij liggen maar zie de "op het randje" niet. Genoeg vrienden die een ultra klein studiotje en elke maand geld over voor reizen verkiezen boven de luxe van een eigen wasmachine.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Armoede is ook wanneer je het geld niet hebt om uit het dal te klimmen.
Zoals de wasmachine : een eigen machine is goedkoper, maar die centen niet hebben, waardoor altijd duurdere wasbeurten moeten betaald worden, waardoor er ook niet kan gespaard worden. Beetje vicieuze cirkel....
Bij coolblue kan je zien welke machine bij je past qua grootte,...
Daar staat ook het verbruik bij (dit is normaal voor 220 beurten).
Kijk wel even na hoeveel energie voor welke wasbeurt gebruikt wordt. Meten is weten. Meestal is dit wel meer dan op papier
Zoals de wasmachine : een eigen machine is goedkoper, maar die centen niet hebben, waardoor altijd duurdere wasbeurten moeten betaald worden, waardoor er ook niet kan gespaard worden. Beetje vicieuze cirkel....
Bij coolblue kan je zien welke machine bij je past qua grootte,...
Daar staat ook het verbruik bij (dit is normaal voor 220 beurten).
Kijk wel even na hoeveel energie voor welke wasbeurt gebruikt wordt. Meten is weten. Meestal is dit wel meer dan op papier
Zou een wasmachine meer verslijten als je alleen woont en die minder gebruikt ?
Om de dingen eenvoudig te houden koop ik meestal donkere kledij.. dat maakt een mens slanker naar het schijnt.
Maar daardoor doe ik ook maar één soort van wasje : de donkere was. Meegenomen..
Nu nog de truc vinden om het verschil te zien tussen een iets te lege machine of een iets te volle, wat schadelijk is voor het toestel en het wasresultaat negatief beinvloedt.
Ik neem altijd het langste wasprogramma... Dat komt het goedkoopste uit en zo moet ik nog ietsje langer de was niet ophangen (doe ik niet echt graag). Geen plaats voor een droogkast.
Alles op een hoop de machine in.. als het wat verkleurt is dan maar ook zo.
Mijn machine wordt één keer per veertien dagen gebruikt. Geen idee of dat nadelen heeft en of er dan sneller iets mis gaat met de machine.
Wat wel een invloed heeft is waar je ze plaatst :
Familielid plaatst die dingen in een veranda waar het zowel heel koud als heel warm kan worden..
De elektronica begeeft het, zo te zien, dan al eens wat sneller.
Om de dingen eenvoudig te houden koop ik meestal donkere kledij.. dat maakt een mens slanker naar het schijnt.
Maar daardoor doe ik ook maar één soort van wasje : de donkere was. Meegenomen..
Nu nog de truc vinden om het verschil te zien tussen een iets te lege machine of een iets te volle, wat schadelijk is voor het toestel en het wasresultaat negatief beinvloedt.
Ik neem altijd het langste wasprogramma... Dat komt het goedkoopste uit en zo moet ik nog ietsje langer de was niet ophangen (doe ik niet echt graag). Geen plaats voor een droogkast.
Alles op een hoop de machine in.. als het wat verkleurt is dan maar ook zo.
Mijn machine wordt één keer per veertien dagen gebruikt. Geen idee of dat nadelen heeft en of er dan sneller iets mis gaat met de machine.
Wat wel een invloed heeft is waar je ze plaatst :
Familielid plaatst die dingen in een veranda waar het zowel heel koud als heel warm kan worden..
De elektronica begeeft het, zo te zien, dan al eens wat sneller.
Het meeste wasgoed kan je wassen op 30 -40 graden,, en kort programma 60.minuut. Zwieren 1000 toeren.
Keukenhanddoeken - dekbed/lakens 60 graden en zwieren op 1000/1200 toeren.
Zwart wasgoed wel met beter was produkt gebruiken ( voor zwarte en gekleurde was) anders ga je op den duur witte vlekken krijgen in je kledy.
Maximaal 3/4 van de trommel vullen met wasgoed.
Als je geen droogkast hebt, wasverzachter gebruiken , je was zal veel zachter zijn en niet ruw aanvoelen.
Keukenhanddoeken - dekbed/lakens 60 graden en zwieren op 1000/1200 toeren.
Zwart wasgoed wel met beter was produkt gebruiken ( voor zwarte en gekleurde was) anders ga je op den duur witte vlekken krijgen in je kledy.
Maximaal 3/4 van de trommel vullen met wasgoed.
Als je geen droogkast hebt, wasverzachter gebruiken , je was zal veel zachter zijn en niet ruw aanvoelen.