Wat als... J
TIP
Wat als... J
Je als beginnend aandelen belegger nu begint te beleggen met een bedrag van 15.000€.
Welke aandelen zou je dan zeker selecteren?
Ik dacht bv aan:
Facebook
Square
Visa
Disney
Barco
Tesla
Welke aandelen zou je dan zeker selecteren?
Ik dacht bv aan:
Square
Visa
Disney
Barco
Tesla
Re: Wat als... J
De vraag is dan : waarom heb je deze aandelen gekozen ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Een beginnend belegger hoort niet meteen in individuele aandelen te stappen. Koop een wereldwijde index tracker, einde.
-
- Newbie
- Contacteer:
Naar mijn mening zijn dit topaandelen als je echt voor de lange tijd plant je geld te laten staan.
Barco en Tesla heb ik reeds, Facebook en Square staan ook op mijn lijstje, maar hoopte dat het nog wat verder zou zakken. Ik heb nog even geduld. Tesla is inderdaad op dit moment serieus overgewaardeerd, maar ik ben een echte believer dat dit binnen de 10 jaar over de 5000 euro per aandeel gaat zitten. Aan de andere kant is het wel het meest risicovolle aandeel en moet je zelf uitmaken wat jouw risicoprofiel is en zelf een backgroundcheck doen van de bedrijven.
Barco en Tesla heb ik reeds, Facebook en Square staan ook op mijn lijstje, maar hoopte dat het nog wat verder zou zakken. Ik heb nog even geduld. Tesla is inderdaad op dit moment serieus overgewaardeerd, maar ik ben een echte believer dat dit binnen de 10 jaar over de 5000 euro per aandeel gaat zitten. Aan de andere kant is het wel het meest risicovolle aandeel en moet je zelf uitmaken wat jouw risicoprofiel is en zelf een backgroundcheck doen van de bedrijven.
Tesla - Alphabet A - Aperam - Basic Fit - Recticel - Alfen - Illumina - Invitae - Palo Alto - Barco
Ik zit al in fo fondsen hoor.
Voor de eerste maal onder individuele aandelen
Alvast bedankt voor de reacties
Voor de eerste maal onder individuele aandelen
Alvast bedankt voor de reacties
Je moet eens uit rekenen welke bedrijfswaarde je verwacht als Tesla naar 5000 zou stijgen.woodenhome schreef: ↑26 maart 2020, 17:40 Naar mijn mening zijn dit topaandelen als je echt voor de lange tijd plant je geld te laten staan.
Ze zijn nu al meer waard dn VW en Mercedes samen, en ze produceren nog geen 10e aantal autos. Of denk je dat Tesla 10 keer zo veel per auto gaat verdienen....
Ik zou Berkshire dan toevoegen, dat geeft je ook al wat spreiding.
Maar voor de VS zou ik toch nog een paar weken of maanden wachten. Ze gaan daar nog een tweede het krijgen op de beurs.
Idd, veel VS aandelen staan nog steeds aan premium prijzen, geduld hebben dus.Blackbelt schreef: ↑29 maart 2020, 13:22Je moet eens uit rekenen welke bedrijfswaarde je verwacht als Tesla naar 5000 zou stijgen.woodenhome schreef: ↑26 maart 2020, 17:40 Naar mijn mening zijn dit topaandelen als je echt voor de lange tijd plant je geld te laten staan.
Ze zijn nu al meer waard dn VW en Mercedes samen, en ze produceren nog geen 10e aantal autos. Of denk je dat Tesla 10 keer zo veel per auto gaat verdienen....
Maar voor de VS zou ik toch nog een paar weken of maanden wachten. Ze gaan daar nog een tweede het krijgen op de beurs.

-
- Newbie
- Contacteer:
Dat is het probleem, dat iedereen tesla beoordeelt als een autobedrijf. Het is inderdaad een bedrijf dat OOK auto's produceert, maar een groot deel van de waarde zit in de bijkomende softwara/data/zelfrijdende auto's/energie (batterijen en solar roof)/superchargers... allemaal disruptieve zaken die alleen maar gaan groeien de komende jaren. Streefdoel is 40% groeien per jaar, reken de multiple maar eens uit na 10 jaar dan... ochja we zullen het pas weten met de tijd, ik heb geen weet van een bedrijf met meer potentieel als Tesla. De marktwaarde vergelijken met andere autobedrijven heeft echter ook geen nut, want dat zijn bedrijven met maar zeer weinig toekomst imo en torenhoge schulden (VW een 200 miljard dacht ik) die wellicht niet meer afgelost kunnen worden als ze niet snel de transitie maken naar volledig elektrisch rijden en dat is nu net iets wat bijna niet mogelijk is omdat dit grote investeringen vergt. Ik ben alvast positief voor de toekomst van Tesla!Blackbelt schreef: ↑29 maart 2020, 13:22Je moet eens uit rekenen welke bedrijfswaarde je verwacht als Tesla naar 5000 zou stijgen.woodenhome schreef: ↑26 maart 2020, 17:40 Naar mijn mening zijn dit topaandelen als je echt voor de lange tijd plant je geld te laten staan.
Tesla - Alphabet A - Aperam - Basic Fit - Recticel - Alfen - Illumina - Invitae - Palo Alto - Barco
Toen ik ze zag staan aan 365$ kriebelde het wel om aan te kopen. Als ze daar nog eens passeren ga ik ze wel eens aanslaan. Aangezien de auto's me nog te duur zijn zal ik er aandelen van kopen.
Alfen, nog zo'n diamant voor de toekomst.

Alfen, nog zo'n diamant voor de toekomst.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior