Wat denk je daar van ? Dank U BNP Paribas Fortis...
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Wat denk je daar van ? Dank U BNP Paribas Fortis...
Anderzijds op een spaarrekening de basisrente niet gegarandeerd en de getrouwheidspremie kan men ook steeds aanpassen voor nieuwe stortingen. Dus zelfs als je zou mogen bijstorten kan men simpelweg zeggen die voorwaarden niet geldig zijn voor nieuwe stortingen.
Enige remedie is:
Idd, de grootbanken doen alsof ze een énorme geste doen terwijl dat niet zo is.cp1234 schreef:Die sluikse actie van fortis geeft nog altijd maar 2.45%, ( basisrente + getrouwheidspremie ) kijk gewoon eens op deze site bij de spaarrekeningen, daar staan er al 15 die meer bieden !
Enige remedie is:
Wook schreef:Dit is een zoveelste verhaal waarbij de slinkse trukken van BNP Paribas Fortis naar boven komen. Geen geduld hebben daarmee, gewoon de rekeningen afsluiten en overstappen naar een andere bank.
De basisrente is inderdaad niet gegarandeerd en vormt GEEN afwijking op hun normaal toegepaste basisrente.Frisse Freddy schreef:Anderzijds is op een spaarrekening de basisrente niet gegarandeerd en de getrouwheidspremie kan men ook steeds aanpassen voor nieuwe stortingen. Dus zelfs als je zou mogen bijstorten kan men simpelweg zeggen die voorwaarden niet geldig zijn voor nieuwe stortingen.
De getrouwheidsrente ( 1,45 % ) op de eerste storting geldt voor 12 maanden. De hernieuwing gebeurt normaal aan de voorwaarden van toepassing op de vervaldag van de getrouwheidspremie, tenzij Fortis opnieuw.. en het jaar daarop .. opnieuw.. een afwijking toestaat.
Ik zou de rekening ONMIDDELLIJK afsluiten nu de opgebouwde getrouwheidspremie nog gering is.Wook schreef:Dit is een zoveelste verhaal waarbij de slinkse trukken van BNP Paribas Fortis naar boven komen. Geen geduld hebben daarmee, gewoon de rekeningen afsluiten en overstappen naar een andere bank.
Met alle chinezen, maar niet met den dezen !
Er zijn betere voorwaarden ( basisrente EN getrouwheid ) te krijgen zonder dat men om een afwijking moet vragen.
Er staat wel geen datum bij van de originele poster, misschien was dit nog voor dat de andere banken al 1.5+1 hadden?
bnp heeft wel ook een tijdje 1+1.5 of 1.5+1 gehad (tot ergens in september 2010) (in alle geval samen wel 2.5) vanaf 12500 euro
Momenteel is het 1+1 bij BNP, dus kan het wel 'logisch' (Grootbank logica) klinken dat er extra voorwaarden zijn voor meer intresten.
bnp heeft wel ook een tijdje 1+1.5 of 1.5+1 gehad (tot ergens in september 2010) (in alle geval samen wel 2.5) vanaf 12500 euro
Momenteel is het 1+1 bij BNP, dus kan het wel 'logisch' (Grootbank logica) klinken dat er extra voorwaarden zijn voor meer intresten.
Volgens de forumregels mogen er dt fouten gemaakt worden, men zit hier niet meer in school.
Bij Fortis ( en andere banken ) doet men wel veel smerige zaken, die echt wel mogen geschreven worden
Men kan dergelijke berichten ook doorsturen naar de 'hoofd'directie van Fortis, een kleine kans dat ze daar dan eens een plaatselijk kantoortje gaan uitmesten.
Bij Fortis ( en andere banken ) doet men wel veel smerige zaken, die echt wel mogen geschreven worden
Men kan dergelijke berichten ook doorsturen naar de 'hoofd'directie van Fortis, een kleine kans dat ze daar dan eens een plaatselijk kantoortje gaan uitmesten.
-
- VIP member
- Contacteer:
Zoals ik al eerder zei heeft elk verhaal twee kanten en dat we vaak een deel missen. Maar toch vaak is het BNP dat opduikt bij mistevreden klanten.
Wat een reactieEerlijk duurt het langst schreef:Normaal reageer ik niet snel op een forum, want een forum... ach. Internet. Gelijk wie kan gelijk wat schrijven en plaatsen. Vrijheid van meningsuiting. Nu vind ik het toch wel opmerkelijk.
Wat een walgelijk dom bericht. Mevrouw kan misschien beter een taalcursus volgen om haar dt-fouten en andere schrijffouten te verwijderen in plaats van haar bank zo slecht te maken. Of de zaken bij naam noemen. Ging het om kantoor Erembodegem? Ja zeker he... Zeg dat dan ook in plaats van zomaar wat rond te spuien. Klopt je verhaal? Neen. Het is een laffe aanval.
Alle stemmingmakers op een rij, veel succes. Richt een eigen bank, partij (zoals Modrikamen deed...) op en blijk dan zelf de Belg te zijn die niet anders doet dan proberen 'zonder factuur bij de garagist', 'in 't zwart', ... te werken.
Eerlijk duurt het langst, kritiek leveren is makkelijk en liegen en onwaarheden fantaseren blijkbaar nog makkelijker. Als het zo slecht is bij die bank, begrijp ik niet dat je je er nog druk in maakt.
Hoe ik op dit forum kwam? Leuke tip van iemand over hoe onzinnig internet kan zijn...

Eerlijk duurt het langst schreef:
Toch wel Gerlinde. Of wil je dat ik alles bekendmaak over je. Je bewijst je ongelijk met je achterlijke taalfouten. Ontevreden klanten bij BNP ok, die zijn er veel, wat logisch is. Hoge bomen vangen veel wind. Maar deze dame (of is niets wat het lijkt) liegt zich gewoon te pletter... Toon dan de bewijzen van je leugens. Wist je dat er vandaag ook al door BNPParibasFortis een onderzoek is ingesteld naar jouw leugenachtige verklaringen... Zo word je dus wat we noemen 'een ongewenste klant'. Doe zo voort en je eindigt waar niemand jouw nog wilt. Benieuwd wat jij in het leven doet.... Mieren neuken?
ja please!!!
Er zijn bewijzen van de leugens! http://www.youtube.com/watch?v=RWHtxb668es" onclick="window.open(this.href);return false; 

Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
@ Eerlijk duurt het langst :
1. Als forumlid van Spaargids vertrouw ik er op dat Gerlinda hier een eerlijke maar welliswaar negatieve ervaring post met BNP Paribas Fortis.
2. Ook al hebt u zich niet als dusdanig geïdentificeerd, ik ga er van uit dat u op één of andere manier verbonden bent aan het BNP Paribas Fortis kantoor Erembodegem.
3. Omdat Gerlinda stelt dat haar ervaring niet met het kantoor Erembodegem te maken heeft, maar u - vanuit het oogpunt kantoor Erembodegem - nogal sterk op haar fulmineert, wijst dit er op dat in Erembodegem blijkbaar eenzelfde manier van schimmig bankieren wordt toegepast en ook daar een dame niet mee opgezet is.
4. Gelukkig bestaan er dankzij internet initiatieven zoals Spaargids waardoor wakkere burgers elkaar op dit soort zaken kunnen attent maken. Het is de boodschap die telt op dit forum, een taalfout nemen we er indien nodig graag bij.
1. Als forumlid van Spaargids vertrouw ik er op dat Gerlinda hier een eerlijke maar welliswaar negatieve ervaring post met BNP Paribas Fortis.
2. Ook al hebt u zich niet als dusdanig geïdentificeerd, ik ga er van uit dat u op één of andere manier verbonden bent aan het BNP Paribas Fortis kantoor Erembodegem.
3. Omdat Gerlinda stelt dat haar ervaring niet met het kantoor Erembodegem te maken heeft, maar u - vanuit het oogpunt kantoor Erembodegem - nogal sterk op haar fulmineert, wijst dit er op dat in Erembodegem blijkbaar eenzelfde manier van schimmig bankieren wordt toegepast en ook daar een dame niet mee opgezet is.
4. Gelukkig bestaan er dankzij internet initiatieven zoals Spaargids waardoor wakkere burgers elkaar op dit soort zaken kunnen attent maken. Het is de boodschap die telt op dit forum, een taalfout nemen we er indien nodig graag bij.
"eerlijk duurt het langst"
Laat me nu eens heel hard lachen met zo'n nickname die vermoedelijk van de kantoordirecteur van het betreffende kantoor komt. Men ziet hier al heel goed wat voor mentaliteit daar heerst: ééntje van dreigen, arrogantie en minachting voor moegetergde klanten die met hun problemen naar buiten komen. Ik herken er de stijl van Fortis volledig in van toen ik er nog klant was...

Als de 'hoofd'directie van Fortis via mail bv vaststelt dat een gefrustreerde bankmedewerker hier zich zit af te reageren, vrees ik dat ook zij daar niet mee kunnen lachen.
Ook ik heb direct de bedenking gemaakt dat men in het BNP Paribas Fortis kantoor Erembodegem blijkbaar dezelfde malafide praktijken toepast als in het kantoor van Gerlinda.
Het zou me niet verwonderen als dit een vrij algemeen toegepaste regel zou zijn bij deze bank.
Wie ook slechte ervaringen had in die zin zou ze hier kunnen posten, ter info van "Eerlijk duur duurt het langst".
Zelf ben ik nooit bij Fortis klant geweest, maar heb er wel al meerdere zéér slechte en oneerlijke ervaringen gehad ivm de rekeningen van mijn ouders toen die hulpbehoevend geworden waren, en met de voormalige rekeningen van mijn stiefzoon die onder financiële begeleiding staat.
In al deze gevallen was het de kantoordirecteur zélf die malafide praktijken toepaste. Zijn personeel kon niet anders doen dan als marionetten naar zijn pijpen dansen. (niet in Erembodegem, maar er niet zo heel ver vandaan... : vermoedelijk een "goeie" collega van hen
)
PS : -> taalfouten en tikfouten worden getolereerd;
-> schelden en persoonlijke aanvallen niet.
Het zou me niet verwonderen als dit een vrij algemeen toegepaste regel zou zijn bij deze bank.
Wie ook slechte ervaringen had in die zin zou ze hier kunnen posten, ter info van "Eerlijk duur duurt het langst".
Zelf ben ik nooit bij Fortis klant geweest, maar heb er wel al meerdere zéér slechte en oneerlijke ervaringen gehad ivm de rekeningen van mijn ouders toen die hulpbehoevend geworden waren, en met de voormalige rekeningen van mijn stiefzoon die onder financiële begeleiding staat.
In al deze gevallen was het de kantoordirecteur zélf die malafide praktijken toepaste. Zijn personeel kon niet anders doen dan als marionetten naar zijn pijpen dansen. (niet in Erembodegem, maar er niet zo heel ver vandaan... : vermoedelijk een "goeie" collega van hen

PS : -> taalfouten en tikfouten worden getolereerd;
-> schelden en persoonlijke aanvallen niet.

Blijkbaar heeft "Eerlijk duurt het langst" zijn berichten weggehaald.
Toen ik zojuist mijn vorig antwoord begon te schrijven, stonden ze er alletwee nog op.
Voelde hij zich bedreigd of was hij toch niet zo "eerlijk"
Gelukkig kunnen we nog zien wat hij geschreven had, omdat ze geciteerd werden door andere leden.
Toen ik zojuist mijn vorig antwoord begon te schrijven, stonden ze er alletwee nog op.
Voelde hij zich bedreigd of was hij toch niet zo "eerlijk"

Gelukkig kunnen we nog zien wat hij geschreven had, omdat ze geciteerd werden door andere leden.
Waar slaat "ja please" eigenlijk op ?zoé schreef:Eerlijk duurt het langst schreef:
Toch wel Gerlinde. Of wil je dat ik alles bekendmaak over je. Je bewijst je ongelijk met je achterlijke taalfouten. Ontevreden klanten bij BNP ok, die zijn er veel, wat logisch is. Hoge bomen vangen veel wind. Maar deze dame (of is niets wat het lijkt) liegt zich gewoon te pletter... Toon dan de bewijzen van je leugens. Wist je dat er vandaag ook al door BNPParibasFortis een onderzoek is ingesteld naar jouw leugenachtige verklaringen... Zo word je dus wat we noemen 'een ongewenste klant'. Doe zo voort en je eindigt waar niemand jouw nog wilt. Benieuwd wat jij in het leven doet.... Mieren neuken?
ja please!!!
Ik denk dat "eerlijk duurt het langst" van het forum verwijderd is samen met zijn goudeerlijke berichten.Nefertari schreef:Blijkbaar heeft "Eerlijk duurt het langst" zijn berichten weggehaald.
Voelde hij zich bedreigd of was hij toch niet zo "eerlijk"![]()