Wat denken jullie (niet hopen) dat de aandelen (wereld) tegen Kerst 2019 zullen gedaan hebben t.o.v Kerstdag 2018?
TIP
-
anonymous38476
Re: Wat denken jullie (niet hopen) dat de aandelen (wereld) tegen Kerst 2019 zullen gedaan hebben t.o.v Kerstdag 2018?
De rente gaat niet stijgen, inflatie daalt, Franse economie groeit harder, bedrijven komen vnl met goede cijfers. Denk ook aan de recordinvesteringen van chemiebedrijven in Antwerpen. Het feit dat die sector nu dergelijke investeringen kan en wil doen, toont toch dat de economie nog gezond is, denk ik dan. Denk dat de +20% dit jaar wel tot de mogelijkheden behoort.
Re: Wat denken jullie (niet hopen) dat de aandelen (wereld) tegen Kerst 2019 zullen gedaan hebben t.o.v Kerstdag 2018?
Diegene die daar op kan antwoorden of voorspelling op doen is meer dan een beursgenie.
Als ze het nog niet per dag kunnen, laat staan op termijn van 11 maanden.
Als ze het nog niet per dag kunnen, laat staan op termijn van 11 maanden.
een voorspelling is geen zekerheid, en daar kan altijd een foutenpercentage op zitten, men moet daarvoor geen genie zijn, maar wat inzicht hebben in waarschijnlijkheidsleer.
( na een hevige daling ( vorig jaar VOOR Kerstmis ) komt meestal een stijging, bovendien zijn de beurzen in januari al keiveel gestegen, denk dat dan de voorspelling niet supermoeilijk gaat zijn )
( natuurlijk wel zo dat er op dit ogenblik niet meer mag gestemd worden, wat logisch is )
( na een hevige daling ( vorig jaar VOOR Kerstmis ) komt meestal een stijging, bovendien zijn de beurzen in januari al keiveel gestegen, denk dat dan de voorspelling niet supermoeilijk gaat zijn )
( natuurlijk wel zo dat er op dit ogenblik niet meer mag gestemd worden, wat logisch is )
Het nieuws is niet zo eenduidig positief, wat daarom niet wil zeggen dat de 20% niet gehaald zal worden (ik heb er geen idee vanDeZatteNonkel schreef: ↑31 januari 2019, 00:23 De rente gaat niet stijgen, inflatie daalt, Franse economie groeit harder, bedrijven komen vnl met goede cijfers. Denk ook aan de recordinvesteringen van chemiebedrijven in Antwerpen. Het feit dat die sector nu dergelijke investeringen kan en wil doen, toont toch dat de economie nog gezond is, denk ik dan. Denk dat de +20% dit jaar wel tot de mogelijkheden behoort.
De rente die niet gaat stijgen, is eerder slecht nieuws dan goed nieuws, vind ik. De groei in Duitsland blijft zwak en in Italië is er zelfs geen groei meer. De groei die vertraagt in China, met directe gevolgen voor Apple en de auto-industrie.
Nu, er is altijd een mix van goed nieuws en slecht nieuws. Ik weet niet wat de toekomst zal brengen, maar ik blijf liever nog een tijdje aan de zijlijn staan op beleggingsgebied.
En ja, ik weet dat het dom is vanuit het standpunt van "je kunt de markt niet timen" en "je verliest meer geld door niet te beleggen dan wat je kunt verliezen door een beursdaling". Ik hen trouwens ook niet altijd gewacht op betere tijden. Tot vorig jaar zat ik nog 70% in aandelen, en in de loop van 2018 afgebouwd.
Het nieuws is bijna nooit eenduidig positief. En als het dat wel is, is het meestal al te laat om terug in te stappen.
Wat hoop je te winnen door nu uit de markt te blijven?
Wat hoop je te winnen door nu uit de markt te blijven?
Mijn strategie is om in veel aandelen te zitten als ik vind dat de vooruitzichten goed zijn, en minder in aandelen als de vooruitzichten niet goed zijn. Ik kijk naar macro-economische indicatoren en prognoses, politiek-economische onzekerheden (Trump, …) , grote onzekerheden (Brexit, Italiaanse staatsschuld, …) e.d.
Dat gaat niet van dag op dag. Ik ga niet de ene dag bijkopen en de andere dag verkopen.
Vorig jaar heb ik al veel verkocht; hiermee gestopt rond half september. Dan niets meer gedaan. Deze week gestart met mijn resterend deel(tje) van Europa te verkopen (opm: ik heb enkel aandelen-fondsen en aandelen-EFT's).
Dat is dus een andere strategie dan personen die consequent elke maand beleggen, of consequent 100% belegd zijn.
Hoop je dan een hoger rendement te behalen dan met buy and hold? Of is het gewoon risicobeperking?
6 weken later staan we op +13,01%
"If you missed the January rally, you likely missed the 2019 gain"
"If you missed the January rally, you likely missed the 2019 gain"
Ja het gaat wel hard. Ik had gehoopt langer van lagere prijzen te kunnen profiteren 
7,5 weken later staan we op +15,36%
3 maanden later staan we op +17,08%
-
Ilikebigbutts
- Newbie

Ik zie idwa nog de 50 halen voor de zomer
4 maanden later staan we op +23,11%
Bijna +25%!
Bijna +25%!