Wat denken jullie (niet hopen) dat de aandelen (wereld) tegen Kerst 2019 zullen gedaan hebben t.o.v Kerstdag 2018?
TIP
Re: Wat denken jullie (niet hopen) dat de aandelen (wereld) tegen Kerst 2019 zullen gedaan hebben t.o.v Kerstdag 2018?
Vinden jullie dat nu niet frappant dat het zo fel gestegen is dit voorjaar gezien de sprint die we reeds gemaakt hebben, geopolitieke spanningen, macro-economische gegevens die toch niet zo spectaculair zijn?!
Ik heb enkele posities verkocht, maar weet niet in welk mandje m'n eieren nu te leggen nu alles zó gestegen is na eind december.
Ik heb enkele posities verkocht, maar weet niet in welk mandje m'n eieren nu te leggen nu alles zó gestegen is na eind december.
Re: Wat denken jullie (niet hopen) dat de aandelen (wereld) tegen Kerst 2019 zullen gedaan hebben t.o.v Kerstdag 2018?
Nee, we staan met moeite op het niveau van oktober 2018, dat vergeet iedereen.
Natuurlijk, als je begint te kijken vanaf 1 januari en een YTD maakt dan is het wel impressionant
Natuurlijk, als je begint te kijken vanaf 1 januari en een YTD maakt dan is het wel impressionant
Dat is op basis van de index, maar zegt niks en helemaal niks over de portefeuille van de individuele belegger.
Heel veel populaire aandelen halen die 25% niet. Denk maar umicore, AMG, ...
Heel veel populaire aandelen halen die 25% niet. Denk maar umicore, AMG, ...
We nemen IWDA als referentie. Die stond op Kerst 41,80€, nu nog steeds op +18,66%...
5 maanden later staan we op +18,66%
Wie had dat ooit durven dromen??
Wie had dat ooit durven dromen??
Dan moeten zij met die minder goed presterende portefeuilles eens goed nadenken of dit voor hun de juiste strategie is; de index vertegenwoordigd het "gemiddelde" van alle beleggingen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
of waarom zou ik als simpele belegger een beter resultaat halen dan de markt
ik betaal meer transactie kosten, meer taksen, heb minder toegang tot info dan de pro's, ...
Wat maakt dat ik het beter zal doen dan de markt ? spaargidstips ?
best mogelijk om nu een strategie te vinden die als je hem 10jaar geleden had toegepast de markt had geklopt.
maar of ie dat ook de volgende 10 jaar zal doen.
opmerkelijk dat men steeds naar 2007/2008 teruggrijpt om te zien wat een aandeel/fonds toen deed.
we leven in een andere wereld en binnen 10jaar is ie weer anders.
veilige aandelen bestaan, niet. ieder individueel aandeel is riskant en kan binnen 10 jaar 0 euro waard zijn.
ik betaal meer transactie kosten, meer taksen, heb minder toegang tot info dan de pro's, ...
Wat maakt dat ik het beter zal doen dan de markt ? spaargidstips ?
best mogelijk om nu een strategie te vinden die als je hem 10jaar geleden had toegepast de markt had geklopt.
maar of ie dat ook de volgende 10 jaar zal doen.
opmerkelijk dat men steeds naar 2007/2008 teruggrijpt om te zien wat een aandeel/fonds toen deed.
we leven in een andere wereld en binnen 10jaar is ie weer anders.
veilige aandelen bestaan, niet. ieder individueel aandeel is riskant en kan binnen 10 jaar 0 euro waard zijn.
Exact 6 maanden later zitten we op +22%
En welke verbeterde economische vooruitzichten verantwoorden een 22 % stijging tov Kerst 2018? Eerlijk gezegd, ik zie ze niet, handels conflict met China is nog verre van opgelost, groei lijkt te vertragen in EU en China en centrale banken moeten alweer gaan stutten met lage rente en nog meer gratis geld.
Gelijkaardige vraag: welke verslechterende economische vooruitzichten waren verantwoordelijk voor de bijna 20% daling in de laatste maanden van 2018?vortex schreef: ↑24 juni 2019, 10:30En welke verbeterde economische vooruitzichten verantwoorden een 22 % stijging tov Kerst 2018? Eerlijk gezegd, ik zie ze niet, handels conflict met China is nog verre van opgelost, groei lijkt te vertragen in EU en China en centrale banken moeten alweer gaan stutten met lage rente en nog meer gratis geld.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Handelsconflict met China, vertragende groei buiten de VS, ...B7H4long schreef: ↑24 juni 2019, 11:40Gelijkaardige vraag: welke verslechterende economische vooruitzichten waren verantwoordelijk voor de bijna 20% daling in de laatste maanden van 2018?vortex schreef: ↑24 juni 2019, 10:30
En welke verbeterde economische vooruitzichten verantwoorden een 22 % stijging tov Kerst 2018? Eerlijk gezegd, ik zie ze niet, handels conflict met China is nog verre van opgelost, groei lijkt te vertragen in EU en China en centrale banken moeten alweer gaan stutten met lage rente en nog meer gratis geld.
Dat zal mij een zorg wezen. Alvast nog eens een bewijs dat de “lange termijn buy and hold in wereldtrackers met bijkomende maandelijkse stortingen”-theorie werkt. En een glazen bol niet ...vortex schreef: ↑24 juni 2019, 10:30En welke verbeterde economische vooruitzichten verantwoorden een 22 % stijging tov Kerst 2018? Eerlijk gezegd, ik zie ze niet, handels conflict met China is nog verre van opgelost, groei lijkt te vertragen in EU en China en centrale banken moeten alweer gaan stutten met lage rente en nog meer gratis geld.
En vandaag gingen we over de 25%