Wat denken jullie (niet hopen) dat de aandelen (wereld) tegen Kerst 2019 zullen gedaan hebben t.o.v Kerstdag 2018?
TIP
Re: Wat denken jullie (niet hopen) dat de aandelen (wereld) tegen Kerst 2019 zullen gedaan hebben t.o.v Kerstdag 2018?
Na 8 maanden zitten we op +23,83%.
De grote vakantie was volatiel maar was finaal praktisch een nuloperatie.
De grote vakantie was volatiel maar was finaal praktisch een nuloperatie.
Re: Wat denken jullie (niet hopen) dat de aandelen (wereld) tegen Kerst 2019 zullen gedaan hebben t.o.v Kerstdag 2018?
Na 9 maanden zitten we op +27,37%
De meeste mensen hebben slechts een beperkt aantal aandelen, die volgen dus niet het wereldgemiddelde he.
Als je per toeval een portefeuille met winnaars hebt, dan is je ytd misschien 66% of 80%
Als je per toeval een portefeuille met winnaars hebt, dan is je ytd misschien 66% of 80%
Tenzij je ooit CP hebt gekocht, dan is het veel minder.
-
anonymous
Is er iemand met een negatieve YTD?
na inflatie, alle spaarboek spaarders
Ja, natuurlijk. Ik heb er zo eentje in portefeuille, als ik daarnaar kijk wil ik huilen, schreeuwen en iets in brand steken tegelijk. Dat deel van mijn scherm plak ik dicht dan is het net of het allemaal rozengeur en maneschijn is.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Al dat gestoef over de beurs.
Van deze die aandelen hebben gekocht en zeggen hoeveel het is gestegen.....
En al die onnozele uitleg die daaraan wordt gegeven.
't Is gewoon gemanipuleerde apenwetenschap; niet meer en niet min.
Raar dat er nooit wordt gestoeft met de aandelen die zijn gedaald.
Van deze die aandelen hebben gekocht en zeggen hoeveel het is gestegen.....
En al die onnozele uitleg die daaraan wordt gegeven.
't Is gewoon gemanipuleerde apenwetenschap; niet meer en niet min.
Raar dat er nooit wordt gestoeft met de aandelen die zijn gedaald.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Het begin van het jaar zat voor veel effecten een dal. Vanuit een dal gezien (YTD) zal het eerder lijken dat iedereen mega winsten heeft op z'n YTD. Als bepaalde zeer brede fondsen al boven 20% staan, dan weet je al genoeg.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Wie nu met een enorm hoge YTD pronkt had vorig jaar waarschijnlijk een negatief rendement.
of hij moet geluk hebben om juist enkele grote winnaars in portefeuille te hebben...
-
Jozefien1969
- Hero Member

- Contacteer:
Eind 2018 stond ik nog een klein beetje in de plus, in 2019 sta ik meestal in de min. Maar ik tel op en af vanaf het begin. YTD is leuk voor de banken, maar niet voor diegene die zelf belegt. Allemaal verzinsels om te laten zien hoe goed u het wel doet met uw portefeuille. Ik ga er tegenin.........
Ik dacht dat er een regel was ingevoerd dat banken bij het verkopen van hun producten geen gebruik meer mochten maken van grafieken die ergens op een goed gekozen punt begonnen maar dat ze volledige jaren moesten weergeven.