Wat denken (niet hopen) jullie dat de beurs (wereld) tegen Kerst 2020 zal gedaan hebben t.o.v vandaag (Kerstdag 2019)
TIP
Re: Wat denken (niet hopen) jullie dat de beurs (wereld) tegen Kerst 2020 zal gedaan hebben t.o.v vandaag (Kerstdag 2019
Na 24 dagen zitten we op + 2,57%
Re: Wat denken (niet hopen) jullie dat de beurs (wereld) tegen Kerst 2020 zal gedaan hebben t.o.v vandaag (Kerstdag 2019
Het gaat nog steeds heel goed met de jhn flexer! +4,22%
Die 5 fondsen stomen lekker door.

Die 5 fondsen stomen lekker door.
na 5 weken zitten we op +0,90%
perfect op het historische gemiddelde van de IWDA
perfect op het historische gemiddelde van de IWDA
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dochter van vriendin is journaliste. Vriendin was helemaal verward. Haar dochter schreef elke week de toekomst in de horoscoop van een of ander weekblad. Tja, ze moeten toch ook wat verdienen toch? Wie gelooft......
Jozefien1969, het is niet de bedoeling de toekomst hier te voorspellen, daar hebben we Dirk2 voor. Wel is het enerzijds een indicatie van het sentiment van de spaargidsers en anderzijds soms een bewustwording van de voorbije rendement. Zoals nu, iedereen is down en negatief maar achterliggend mogen we niet klagen over het globale rendement van de voorbije weken. Dit ligt volledig in lijn met de historische gemiddelden (0,9% op 5 weken = 9,36% op jaarbasis) ... en soms is het belangrijk daar eens de aandacht op te vestigen.
De beurzen zijn hun winsten van januari kwijt.
Mijn portefeuille is zeer hard getroffen deze week.
YTD momenteel +1,6% vs +5,3% vorige week vrijdag.
YTD momenteel:
STOXX 600: -1,3%
STOXX USA 500 (€): +2,0%
YTD momenteel +1,6% vs +5,3% vorige week vrijdag.
YTD momenteel:
STOXX 600: -1,3%
STOXX USA 500 (€): +2,0%
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Snap niet waarom men zulke zinloze threads start. Wat maakt het nu uit wat de beurs doet van de ene Kerst tot de andere. Je kan zo over elke periode een thread starten. Heeft geen enkel nut.
-
- Newbie
beste niko, het hoeft niet altijd nuttig te zijn wat wij hier bespreken; wij moeten vooral onze eigen mening verkondigen, en proberen gelijkzindigen te vinden, begrijp je?
IWDA IWRD TGET TRET VUSA
Als je een thread echt zo zinloos vindt, waarom klik je er dan op enkel en alleen om dit luidop te verkondigen? Negeer ze dan gewoon. Niets mis met een beetje conversatie, het moet toch niet altijd 100% serieus zijn?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wimble schreef: ↑30 januari 2020, 21:03 Jozefien1969, het is niet de bedoeling de toekomst hier te voorspellen, daar hebben we Dirk2 voor. Wel is het enerzijds een indicatie van het sentiment van de spaargidsers en anderzijds soms een bewustwording van de voorbije rendement. Zoals nu, iedereen is down en negatief maar achterliggend mogen we niet klagen over het globale rendement van de voorbije weken. Dit ligt volledig in lijn met de historische gemiddelden (0,9% op 5 weken = 9,36% op jaarbasis) ... en soms is het belangrijk daar eens de aandacht op te vestigen.
Beste Wimble, ik weet niet waar u Dirk2 van beschuldigd maar u zult wel uw eigen persoonlijke reden daarvoor hebben.
Ik weet niet of iedereen down en negatief is; het zijn allemaal aannames waar ik als leek uberhaupt geen idee over heb. Maar ik ga er vanuit dat u een expert bent en beter weet.
Overigens ik weet het niet meer zeker maar heeft u mij ook Matti aangeraden? Ik wist niet eens wie Matti was…schijnbaar de commerciële truc van Bolero/KBC? Een ding heb ik geleerd in mijn leven; hoe meer mij opgedrongen wordt; hoe minder ik doe. Banken moeten ook eens gaan nadenken; zij denken teveel aan winst, en te weinig aan klanten. Alles is gericht op korte termijn….dat gaat niet goed….banken zullen sowieso gaan verliezen wanneer ze hun attitude niet veranderen. Schijnbaar hebben ze geen klanten meer nodig voor de lange termijn!
Wat een bittere tante ben jij ...
En verder heb ik u niets aangeraden! Ik heb enkel gezegd dat het een stap in de goede richting is voor een fondsenbank.
En verder heb ik u niets aangeraden! Ik heb enkel gezegd dat het een stap in de goede richting is voor een fondsenbank.
-
- Hero Member
- Contacteer:
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wees wat minder cassant, dan zou je niet aangevallen worden.