Wat denken (niet hopen) jullie dat de beurs (wereld) tegen Kerst 2021 zal gedaan hebben t.o.v vandaag (Kerstdag 2020)
TIP
Re: Wat denken (niet hopen) jullie dat de beurs (wereld) tegen Kerst 2021 zal gedaan hebben t.o.v vandaag (Kerstdag 2020
Laat het mij ook graag weten wanneer je op tijd instapt, ik doe graag mee.
Re: Wat denken (niet hopen) jullie dat de beurs (wereld) tegen Kerst 2021 zal gedaan hebben t.o.v vandaag (Kerstdag 2020
Het optimisme is blijkbaar groot. Ik heb gestemd op -10% tot -25%.
Binnenkort beschik ik terug over meer cash naar aanleiding van verkoop van vastgoed. Dit zal ik naar alle waarschijnlijk gespreid beleggen over 2021 en 2022. Ik heb namelijk mijn bedenkingen bij de stijgingen van laatste maanden en huidige waarderingen. Daarom ga ik niet alles in 1 keer beleggen, maar waarschijnlijk maandelijks of tweemaandelijks instappen (bedragen en frequentie nog vast te leggen) op een vaste datum.
Toch ga ik niets verkopen van mijn reeds opgebouwde portefeuille, want de beurs is onvoorspelbaar en kan zo maar verder stijgen. En daarom ga ik ook geen correctie afwachten.
Binnenkort beschik ik terug over meer cash naar aanleiding van verkoop van vastgoed. Dit zal ik naar alle waarschijnlijk gespreid beleggen over 2021 en 2022. Ik heb namelijk mijn bedenkingen bij de stijgingen van laatste maanden en huidige waarderingen. Daarom ga ik niet alles in 1 keer beleggen, maar waarschijnlijk maandelijks of tweemaandelijks instappen (bedragen en frequentie nog vast te leggen) op een vaste datum.
Toch ga ik niets verkopen van mijn reeds opgebouwde portefeuille, want de beurs is onvoorspelbaar en kan zo maar verder stijgen. En daarom ga ik ook geen correctie afwachten.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Na een goeie maand zitten we op +3,81%.
Na 6 weken zitten we op +6,82%.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Over 6 maanden zitten we op -40,00%
YTD 7.99%
Komen heel wat cijfers aan de komende weken, stimulanspakket in de VS, verdere uitrol vaccins. Echt benieuwd hoe hard het zal gaan.
Komen heel wat cijfers aan de komende weken, stimulanspakket in de VS, verdere uitrol vaccins. Echt benieuwd hoe hard het zal gaan.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Laat ons hopen. Ik koop graag in de solden.
-
SpaarzwijnIV
- Newbie

Volgende maanden +62.5% dus dringend kopen uab
-
SpaarzwijnIV
- Newbie

De dag dat de coronacrisis voorbij is, is het moment van kopen
6 maanden ervoor bedoel je?SpaarzwijnIV schreef: ↑6 februari 2021, 09:45 De dag dat de coronacrisis voorbij is, is het moment van kopen
Het beste koopmoment is wanneer de crisis het ergst lijkt en de omvang nog niet kan ingeschat worden, elke crisis kent een paniek moment waarbij massaal naar de uitgang gevlucht wordt, dan moet je kopen. Bij corona was dat op het moment dat we in lockdown moesten, er nog geen sprake was van een vaccin en er nog geen zicht was op de ernst, bij de krediet crisis was dat toen de ene na de andere bank in de problemen kwam en er gevreesd werd voor het overleven van het monetair systeem. Onthou dat maar voor de volgende keer, wie wacht tot de crisis voorbij is, komt hopeloos te laatSpaarzwijnIV schreef: ↑6 februari 2021, 09:45 De dag dat de coronacrisis voorbij is, is het moment van kopen
-
odbc
Is een kop of munt spelletje, soms verliezen en evenveel kans op winnen. Geduld en nog eens geduld en toe slagen op juiste moment voor verkopen en kopen. Meer is het niet.
Of gewoon regelmatig, telkens het extra geld er is, dit beleggen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
Charlesvdw
- Hero Member

- Contacteer:
Je hebt gelijk. Ik heb bijgekocht toen de beurzen 10-15 % gezakt waren. Een paar dagen nadien bereikte Covid-19 de VS en zakte alles nog eens 30%. Ik heb er goed aan gedaan bij te kopen, maar ik had nog veel meer profijt gedaan als ik in het echte dal gekocht had.vortex schreef: ↑6 februari 2021, 12:44Het beste koopmoment is wanneer de crisis het ergst lijkt en de omvang nog niet kan ingeschat worden, elke crisis kent een paniek moment waarbij massaal naar de uitgang gevlucht wordt, dan moet je kopen. Bij corona was dat op het moment dat we in lockdown moesten, er nog geen sprake was van een vaccin en er nog geen zicht was op de ernst, bij de krediet crisis was dat toen de ene na de andere bank in de problemen kwam en er gevreesd werd voor het overleven van het monetair systeem. Onthou dat maar voor de volgende keer, wie wacht tot de crisis voorbij is, komt hopeloos te laatSpaarzwijnIV schreef: ↑6 februari 2021, 09:45 De dag dat de coronacrisis voorbij is, is het moment van kopen![]()
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.