Wat denken (niet hopen) jullie dat de beurs (wereld) tegen Kerst 2021 zal gedaan hebben t.o.v vandaag (Kerstdag 2020)
TIP
Re: Wat denken (niet hopen) jullie dat de beurs (wereld) tegen Kerst 2021 zal gedaan hebben t.o.v vandaag (Kerstdag 2020
Ik had verschillende aankopen gedaan op 18 & 19 maart; het absolute dieptepunt van de crash. Allen in april en mei verkocht voor winst binnen te hebben. Voornaamste aandelen van huidige portefeuille zijn aangekocht in juni 2020.vortex schreef: ↑6 februari 2021, 12:44Het beste koopmoment is wanneer de crisis het ergst lijkt en de omvang nog niet kan ingeschat worden, elke crisis kent een paniek moment waarbij massaal naar de uitgang gevlucht wordt, dan moet je kopen. Bij corona was dat op het moment dat we in lockdown moesten, er nog geen sprake was van een vaccin en er nog geen zicht was op de ernst, bij de krediet crisis was dat toen de ene na de andere bank in de problemen kwam en er gevreesd werd voor het overleven van het monetair systeem. Onthou dat maar voor de volgende keer, wie wacht tot de crisis voorbij is, komt hopeloos te laatSpaarzwijnIV schreef: ↑6 februari 2021, 09:45 De dag dat de coronacrisis voorbij is, is het moment van kopen![]()
Dit jaar nog geen enkele handeling verricht. Ik ga me trachtten koest te houden. Gans andere strategie dan mijn eerste 3 beleggingsjaren. En voorlopig rendeert het dus. Breed gespreide portefeuiile met van alles wat.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
-
SpaarzwijnIV
- Newbie

Re: Wat denken (niet hopen) jullie dat de beurs (wereld) tegen Kerst 2021 zal gedaan hebben t.o.v vandaag (Kerstdag 2020
BDE86 schreef: ↑6 februari 2021, 14:58De beurstoestand is zeker vandaag kompleet onvoorspelbaar. Herinner je de US verkiezingen, de beurzen zouden tot in de hemel stijgen als trump weg was. En er is juist NIETS gebeurd in die zin. Het zelfde met corona nu, totaal onvoorspelbaar wat er gaat gebeuren, indien er een goede afloop is.
Ik herinner me nog dat jij op een dag dat de Bel20 10 % gestegen was in de voormiddag, zo slim bent geweest om die 10 % te verzilveren. En ze zijn er inderdaad alle 10 in de namiddag weer afgegaan ookBDE86 schreef: ↑6 februari 2021, 14:58Ik had verschillende aankopen gedaan op 18 & 19 maart; het absolute dieptepunt van de crash. Allen in april en mei verkocht voor winst binnen te hebben. Voornaamste aandelen van huidige portefeuille zijn aangekocht in juni 2020.vortex schreef: ↑6 februari 2021, 12:44
Het beste koopmoment is wanneer de crisis het ergst lijkt en de omvang nog niet kan ingeschat worden, elke crisis kent een paniek moment waarbij massaal naar de uitgang gevlucht wordt, dan moet je kopen. Bij corona was dat op het moment dat we in lockdown moesten, er nog geen sprake was van een vaccin en er nog geen zicht was op de ernst, bij de krediet crisis was dat toen de ene na de andere bank in de problemen kwam en er gevreesd werd voor het overleven van het monetair systeem. Onthou dat maar voor de volgende keer, wie wacht tot de crisis voorbij is, komt hopeloos te laat![]()
Dit jaar nog geen enkele handeling verricht. Ik ga me trachtten koest te houden. Gans andere strategie dan mijn eerste 3 beleggingsjaren. En voorlopig rendeert het dus. Breed gespreide portefeuiile met van alles wat.
Ik herinner me ook dat Vortex (en nog een aantal anderen) toen altijd vonden dat het nog veel te vroeg was. Dat het ergste nog moest komen.
Ik heb ook gekocht in maart. Ik heb alleen spijt dat ik niet meer gekocht heb toen en niet sneller verkocht bij hele grote stijgingen.
Na 7 weken zitten we op +8,36%.
Begin 2021 ziet er hier uit als begin 2020.
Wanneer gaat er wat lucht uit gaan?
Wanneer gaat er wat lucht uit gaan?
Na 9 weken zitten we op een erg mooie +4,66%.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
LOL, ik heb blijkbaar "tussen 10% en 25% lager" gekozen ;-) we zullen nog zien ...
Hier op +4.09% YTD.
3 weken geleden nog +9%.
Vrijdag is aankooporder AB InBev afgegaan; 47,5€.
Eerste aankoop 2021.
3 weken geleden nog +9%.
Vrijdag is aankooporder AB InBev afgegaan; 47,5€.
Eerste aankoop 2021.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Na 11 weken zitten we op +8,10%.
Na 16 weken zitten we op +13,12%.
-
anonymous9
Ik kan me niet herinneren dat dit toen de overheersende visie was. Men was wel van mening dat bij een onduidelijke uitslag er schokken op de beurzen zouden kunnen komen. Maar ondanks al de protesten van Trump was er een duidelijke winnaar. Dat was ook al duidelijk in de opiniepeilingen voordien. Het was niet alleen door Corona dat de beurzen vorig jaar vanaf de lente begonnen te klimmen.SpaarzwijnIV schreef: ↑6 februari 2021, 15:06 De beurstoestand is zeker vandaag kompleet onvoorspelbaar. Herinner je de US verkiezingen, de beurzen zouden tot in de hemel stijgen als trump weg was. En er is juist NIETS gebeurd in die zin.
Na 20 weken zitten we op +9,30%. Wie had dat ooit durven dromen?
Niet vergeten dat de FED en de ECB toen zwaar ingegrepen hebben via monetaire stimulans, gratis geld, gedekte overheidsleningen, etc. Zolang de geldprinter 'brrrrrrrr' doet, gaat de beurs omhoog en worden stevige correcties vermeden/omgekeerd.
Iets over de helft zitten we op +17,07%.
Indien de FED verhogingen aankondigt op het einde van het jaar zie ik alles rond de 0% staan met kerst.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.