Wat denken (niet hopen) jullie dat de beurs (wereld) tegen Kerst 2026 zal gedaan hebben t.o.v. Kerstdag 2025
TIP
Wat denken (niet hopen) jullie dat de beurs (wereld) tegen Kerst 2026 zal gedaan hebben t.o.v. Kerstdag 2025
We gaan voor de 8ste editie.
We nemen IMIE als referentie, koers 248,58euro.
IMIE aangezien dit een mooie referentie is van de wereld: developed markets/emerging markets, small/medium and large caps
Resultaat van Kerst 2024 - Kerst 2025 was +7,35% (IMIE)
Resultaat van Kerst 2023 - Kerst 2024 was +27,95% (SWRD)
Resultaat van Kerst 2022 - Kerst 2023 was +17,28% (VWCE)
Resultaat van Kerst 2021 - Kerst 2022 was -12,40% (VWCE)
Resultaat van Kerst 2020 - Kerst 2021 was +28,41% (VWCE)
Resultaat van Kerst 2019 - Kerst 2020 was +4,57% (IWDA)
Resultaat van Kerst 2018 - Kerst 2019 was +35,98% (IWDA)
We nemen IMIE als referentie, koers 248,58euro.
IMIE aangezien dit een mooie referentie is van de wereld: developed markets/emerging markets, small/medium and large caps
Resultaat van Kerst 2024 - Kerst 2025 was +7,35% (IMIE)
Resultaat van Kerst 2023 - Kerst 2024 was +27,95% (SWRD)
Resultaat van Kerst 2022 - Kerst 2023 was +17,28% (VWCE)
Resultaat van Kerst 2021 - Kerst 2022 was -12,40% (VWCE)
Resultaat van Kerst 2020 - Kerst 2021 was +28,41% (VWCE)
Resultaat van Kerst 2019 - Kerst 2020 was +4,57% (IWDA)
Resultaat van Kerst 2018 - Kerst 2019 was +35,98% (IWDA)
Re: Wat denken (niet hopen) jullie dat de beurs (wereld) tegen Kerst 2026 zal gedaan hebben t.o.v. Kerstdag 2025
Interessant die cijferreeks, dankjewel!
Net even gekeken :
Goud gemiddeld in 2018 : 34.583€ per kilo, nu 123.490€ per kilo (aankoop).
Zilver Maple Leaf gemiddelde koers over het rustige 2018 : 15,8€ per ounce, nu 74,55 per ounce (aankoop). Als je er al aangeraakt zonder nog meer premie te betalen…
Voor platina gaan mijn data niet ver genoeg terug. Jammer genoeg, die trein heb ik voor een deeltje gemist
Als ik op Kitco kijk in 2018 rond de 750$, nu 2.238$ per ounce. Wie in 2008 Pt kocht heeft daar nog niet veel plezier aan beleefd. Koers ongeveer van vandaag, tijdens COVID - de koopkans van een generatie - even onder de 500$…
Net even gekeken :
Zilver Maple Leaf gemiddelde koers over het rustige 2018 : 15,8€ per ounce, nu 74,55 per ounce (aankoop). Als je er al aangeraakt zonder nog meer premie te betalen…
Voor platina gaan mijn data niet ver genoeg terug. Jammer genoeg, die trein heb ik voor een deeltje gemist
Als ik op Kitco kijk in 2018 rond de 750$, nu 2.238$ per ounce. Wie in 2008 Pt kocht heeft daar nog niet veel plezier aan beleefd. Koers ongeveer van vandaag, tijdens COVID - de koopkans van een generatie - even onder de 500$…
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Wat denken (niet hopen) jullie dat de beurs (wereld) tegen Kerst 2026 zal gedaan hebben t.o.v. Kerstdag 2025
Als je nu blanco stond, wat zou je dan nu kopen?VTEC schreef: ↑25 december 2025, 13:47 Interessant die cijferreeks, dankjewel!
Net even gekeken :
Voor platina gaan mijn data niet ver genoeg terug. Jammer genoeg, die trein heb ik voor een deeltje gemist![]()
Goud, zilver, platina of?
En in welke vorm? Munten, baren, muntbaren, of....
Da's eigenlijk een vraag voor een ander topic ;-)
Zowel voor aandelen, PMs / grondstoffen, Bitcoin en noem het maar -> zelf zou ik nooit instappen bij een "All Time High". Qua PMs (mijn domein qua beleggen / investeren) had letterlijk niemand 1 jaar geleden gedacht dat we zouden staan zoals het nu is. Niemand. De grootste optimisten spraken toen van zilver in de 45-50$ per ounce range.
Qua aandelen ben ik een buy and hold belegger; eerlijk gezegd, koersschommelingen interesseren me totaal niks.
Zowel voor aandelen, PMs / grondstoffen, Bitcoin en noem het maar -> zelf zou ik nooit instappen bij een "All Time High". Qua PMs (mijn domein qua beleggen / investeren) had letterlijk niemand 1 jaar geleden gedacht dat we zouden staan zoals het nu is. Niemand. De grootste optimisten spraken toen van zilver in de 45-50$ per ounce range.
Qua aandelen ben ik een buy and hold belegger; eerlijk gezegd, koersschommelingen interesseren me totaal niks.
Zou je mijn vraag toch willen beantwoorden? Mag ook in een privé bericht.VTEC schreef: ↑25 december 2025, 15:14 Da's eigenlijk een vraag voor een ander topic ;-)
Bij voorbaat dank.
Je hebt een privébericht.JOKER247 schreef: ↑25 december 2025, 16:05Zou je mijn vraag toch willen beantwoorden? Mag ook in een privé bericht.VTEC schreef: ↑25 december 2025, 15:14 Da's eigenlijk een vraag voor een ander topic ;-)
Bij voorbaat dank.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
essentail metals producers+ recyclage bedrijven in de sector. Begin hiervoor in de kempen en eindig in Japan en India.JOKER247 schreef: ↑25 december 2025, 14:50Als je nu blanco stond, wat zou je dan nu kopen?VTEC schreef: ↑25 december 2025, 13:47 Interessant die cijferreeks, dankjewel!
Net even gekeken :
Voor platina gaan mijn data niet ver genoeg terug. Jammer genoeg, die trein heb ik voor een deeltje gemist![]()
Goud, zilver, platina of?
En in welke vorm? Munten, baren, muntbaren, of....
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
tussen 0% en 10% hoger
(met ergens tijdens het jaar een crash of minstens een heel stevige correctie)
(met ergens tijdens het jaar een crash of minstens een heel stevige correctie)
Puur gokje hoor: tussen 0 en 10% lager
Gezien de wereldindex nu de laatste jaren altijd hoger geëindigd is zelfs met Covid en de tarieven moet het er toch eens van komen zeker? Je zou je tegenwoordig beginnen afvragen wat er eigenlijk nog nodig is om echt een serieuze correctie te krijgen :p
De economie van de VS zou ineenstorten: groei van 4%
De Russische economie zou ineenstorten: groei
Oekraïne zou bezwijken: ook niet gebeurt
China: blijft het al bij al goed doen
AI is een bubbel: blijkt ook niet het geval te zijn, voorlopig :p
Gezien de wereldindex nu de laatste jaren altijd hoger geëindigd is zelfs met Covid en de tarieven moet het er toch eens van komen zeker? Je zou je tegenwoordig beginnen afvragen wat er eigenlijk nog nodig is om echt een serieuze correctie te krijgen :p
De economie van de VS zou ineenstorten: groei van 4%
De Russische economie zou ineenstorten: groei
Oekraïne zou bezwijken: ook niet gebeurt
China: blijft het al bij al goed doen
AI is een bubbel: blijkt ook niet het geval te zijn, voorlopig :p
Na 1 week zitten we op +0,16%. (mooi gemiddelde omgerekend op jaarbasis)
Ik denk een stijging tussen 0 en 10%. Er zal wel een stevige correctie komen in de techsector volgens mij.