Wat doen in deze tijd?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Wat doen in deze tijd?
Ook ik ben op zoek naar oplossingen om mijn geld zoveel mogelijk te laten renderen (zoals iedereen), en achter 20jaar niet te beseffen dat mijn geld in waarde is afgenomen...
Is het tegenwoordig nog de moeite om grond te kopen en deze te laten liggen tot achter 20jaar?
Huis/appartement kopen en verhuren is teveel rompslomp denk ik en een hoop kopzorgen, vergis ik mij?
Goud? Zit ik al in.
Hoogrenderende spaarrekeningen: zit ik al in
Pensioensparen: zit ik al in
Eigen woning, hypothecaire aftrek: zit ik al in
.... Iemand?
Is het tegenwoordig nog de moeite om grond te kopen en deze te laten liggen tot achter 20jaar?
Huis/appartement kopen en verhuren is teveel rompslomp denk ik en een hoop kopzorgen, vergis ik mij?
Goud? Zit ik al in.
.... Iemand?
Re: Wat doen in deze tijd?
Fondsen. Daar heb je een grote diversiteit in. Er is geen vaste vervaldag dus je kunt kopen en verkopen wanneer je wil.
Raad: koop alleen fondsen waar je in gelooft, die je gevoelsmatig aanspreken en waar je je veilig bij voelt. Baseer je niet op rendementen uit het verleden en koop niet omdat iemand je een bepaald fonds aanbeveelt.
Raad: koop alleen fondsen waar je in gelooft, die je gevoelsmatig aanspreken en waar je je veilig bij voelt. Baseer je niet op rendementen uit het verleden en koop niet omdat iemand je een bepaald fonds aanbeveelt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
maar ik hou nogal vast aan kapitaalsgarantie... en nu?Yaris schreef:Fondsen. Daar heb je een grote diversiteit in. Er is geen vaste vervaldag dus je kunt kopen en verkopen wanneer je wil.
Ook het feit dat ik daar 0,0 van ken baart me wat zorgen om in te stappen...
Je kunt beginnen met voor een klein bedrag in te stappen, om te zien of je je er goed bij voelt en ervaring op te doen.
Bij de banken heb je ook geen kapitaalsgarantie meer. Banken kunnen omvallen en de regering kan de taksen verhogen of je geld helemaal inpikken in het nationaal belang.
Bij de banken heb je ook geen kapitaalsgarantie meer. Banken kunnen omvallen en de regering kan de taksen verhogen of je geld helemaal inpikken in het nationaal belang.
Veel mensen zitten in hetzelfde schuitje ... ik vrees echter dat je vandaag de dag uit de comfort zone moet komen om (hopelijk) iets meer opbrengsten te krijgen.MeOnline schreef:Ook ik ben op zoek naar oplossingen om mijn geld zoveel mogelijk te laten renderen (zoals iedereen), en achter 20jaar niet te beseffen dat mijn geld in waarde is afgenomen...
Goud? Zit ik al in.
.... Iemand?
Cooperatieve aandelen zijn ook een optie, geen kapgarantie noch garantie op enige opbrengst (ecopower), maar normaal gezien moet je toch een gemiddelde van 5% scoren.
Fondsen zijn ook een optie, veel keuze ... Veel winst, veel verlies ook ... kosten komen er ook bij kijken
Vastgoedbevaks vind ik mersoonlijk ook nog een optie.
Het zijn aandelen, maar met mooie dividenden en winst hopelijk ook wat winst op het aandeel zelf.
Op dit soort aandelen zitten heel wat regels, om de controle te bewaren, L&H toestanden.
Pik eens een obligatie mee?
Voor de rest ... mochten de lange termijn rentes stijgen: termijnrekening eventueel
Veel succes
Obligaties en termijnrekeningen zijn momenteel niet interessant. Als je daaraan vasthoudt zul je je geld op een spaarrekening moeten laten staan tot de rente stijgt.
grond of huis kopen = geen optie?
Ik kies voor A) en ben niet zo'n afgunsttype.
Jij misschien voor B (met uw europese vlag zou dat alvast logisch zijn).
Ik schep er geen deugt in dat een ander het moeilijker heeft dan mezelf.
Maar misschien ben ik al verder ontwikkelt dan de modale mens en ben ik een uitzondering.
Jij misschien voor B (met uw europese vlag zou dat alvast logisch zijn).
Ik schep er geen deugt in dat een ander het moeilijker heeft dan mezelf.
Maar misschien ben ik al verder ontwikkelt dan de modale mens en ben ik een uitzondering.
Je kunt eventueel een 2de huis of appartement kopen om te verhuren maar in de toekomst zou er eens een nieuwe belasting kunnen bijkomen.
Ook kan men beleggen in coöperatieve vennootschappen zoals alterfin, groenkracht, beauvent.
(tot 190 euro fiscale vrijstelling dividenden).
Misschien ook een paar Belgische aandelen kopen maar dewelke dit weet ik ook niet. ik heb al Kinepolis gehad.
Of anders goede beveks kopen zoals Ethna activ ET
Ook kan men beleggen in coöperatieve vennootschappen zoals alterfin, groenkracht, beauvent.
(tot 190 euro fiscale vrijstelling dividenden).
Misschien ook een paar Belgische aandelen kopen maar dewelke dit weet ik ook niet. ik heb al Kinepolis gehad.
Of anders goede beveks kopen zoals Ethna activ ET
en wat over grond kopen en laten liggen tot achter 20jaar?
Ja, en als de gemeente dan een bouwverplichting invoert?
Grond kan ook een goed idee zijn. Het is schaars en stijgt zoals een huis in waarde. Ligging speelt ook een grote rol.
niet iedereen die een grond bezit kan toch zomaar ineens beginnen te bouwen omdat de gemeente dat invoert?Yaris schreef:Ja, en als de gemeente dan een bouwverplichting invoert?
Niet ineens. Je krijgt dan vijf jaar of zo om te bouwen of je grond te verkopen.
-
pattataolivia
- Sr. Member

@lukske
Waarom een Europese vlag gelinkt kan worden aan antwoord b is mij een raadsel. En ja, ik zou kiezen voor antwoord B. Daarom ben ik nog niet minder ontwikkeld dan de modale man, zo jij doet uitschijnen. We leven nu eenmaal in een maatschappij waar rijk zijn in eerste instantie betrekking heeft om meer bezitten dan de modale burger.
Waarom een Europese vlag gelinkt kan worden aan antwoord b is mij een raadsel. En ja, ik zou kiezen voor antwoord B. Daarom ben ik nog niet minder ontwikkeld dan de modale man, zo jij doet uitschijnen. We leven nu eenmaal in een maatschappij waar rijk zijn in eerste instantie betrekking heeft om meer bezitten dan de modale burger.
'United in diversity' - E.U.