Wat doen met de overschotten...?
TIP
Wat doen met de overschotten...?
Hallo,
wij zijn een gezin met een goed gevuld spaarboekje, en een goed inkomen. Na aftrek van alle kosten (inclusief wat geld op ons spaarboekje, dat van de kinderen, sparen voor de studies later en maandelijks sparen voor onze vakanties) houden we nog zo een 1900 euro over. Hier moet dan wel nog het wekelijks winkelen, kledij (waarbij we nooit excessieve bedragen uitgeven, en online kopen via Zalando, Zalando Lounge etc...) bijgeteld worden.
Wat het beste doen met de overschotten?
Ben een leek op gebied van beleggen. Aandelen ben ik niet zo gek van, trackers of beleggingsfondsen heb ik al eens zitten bekijken maar is me nog allemaal nieuw.
Merci alvast!
wij zijn een gezin met een goed gevuld spaarboekje, en een goed inkomen. Na aftrek van alle kosten (inclusief wat geld op ons spaarboekje, dat van de kinderen, sparen voor de studies later en maandelijks sparen voor onze vakanties) houden we nog zo een 1900 euro over. Hier moet dan wel nog het wekelijks winkelen, kledij (waarbij we nooit excessieve bedragen uitgeven, en online kopen via Zalando, Zalando Lounge etc...) bijgeteld worden.
Ben een leek op gebied van beleggen. Aandelen ben ik niet zo gek van, trackers of beleggingsfondsen heb ik al eens zitten bekijken maar is me nog allemaal nieuw.
Merci alvast!
-
de stucker
- Jr. Member

- Contacteer:
Re: Wat doen met de overschotten...?
Ik geef mijn overschotten aan mijn hond en kippen. Andere overschotten heb ik niet en al zeker geen financiële.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Gewoon opdoenbeva77 schreef: ↑27 februari 2020, 12:33 Hallo,
Merci alvast!
1900 per maand of per jaar?
1900€ per maand belegd aan 5% na inflatie over 30 jaar wordt 1,5 miljoen €.
1900€ per maand belegd aan 5% na inflatie over 30 jaar wordt 1,5 miljoen €.
of aan de belgische staat schenken, die kunnen dat goed misbruiken
Wat je niet moet doen: naar de bank gaan en aan hen vragen wat je met je overschotten moet doen.
Mijn advies: denk eerst na hoelang je je geld kunt missen en hoeveel risico je wil nemen. Afhankelijk daarvan kun je kiezen uit een spaarrekening, termijnrekening, TAK 21, fondsen of aandelen.
Mijn advies: denk eerst na hoelang je je geld kunt missen en hoeveel risico je wil nemen. Afhankelijk daarvan kun je kiezen uit een spaarrekening, termijnrekening, TAK 21, fondsen of aandelen.
Als je 1900 euro/maand als gezin overhoudt zal je beide wel een goed betaald job hebben waarvoor je een sterk diploma voor zult hebben. Als je dan niet weet wat je met je overschot moet doen, stel ik mij daar wel ernstige vragen bij....
bwa, als je heel zuinig leeft kan dat wel 1900 euro overhouden, zo een groot diploma moet je daar ook niet voor hebben
mijn diploma is 25 centimeter op 30 centimeter
mijn diploma is 25 centimeter op 30 centimeter
Zoek u een schoon stuk of stukken bouwgrond.beva77 schreef: ↑27 februari 2020, 12:33 Hallo,
Merci alvast!
Voor u zelf later of voor uw kinderen.
Aan 1900 euro per maand leen je al meer dam 400000 euro, dus dat wordt een heel mooi stuk bouwgrond!
Dat zou ik doen.
- troglodytes
- Hero Member

- Contacteer:
@jhn: Waarom geen vastgoed ipv (bouw)grond voor hetzelfde bedrag van 400.000 eur? Dan heb je meteen huurinkomsten (maar ook de kosten en het gedoe natuurlijk). Met een investering in grond 'slaapt' je geld en brengt het niets op, tenzij bij een verkoop 20 jaar later.
Of waarom niet meteen gaan voor een strakke (Belgische) vastgoedportefeuille (zie Belca2 voor heel veel info!)? Heb je ook meteen 'huurinkomsten' maar geen gedoe en slijtage. Als je dat bedrag zou lenen bij de bank om te beleggen in vastgoed-aandelen, werk je met een hefboom (voordelen én nadelen natuurlijk…).
Of waarom niet meteen gaan voor een strakke (Belgische) vastgoedportefeuille (zie Belca2 voor heel veel info!)? Heb je ook meteen 'huurinkomsten' maar geen gedoe en slijtage. Als je dat bedrag zou lenen bij de bank om te beleggen in vastgoed-aandelen, werk je met een hefboom (voordelen én nadelen natuurlijk…).
Een lening aan gaan om aandelen te kopen gaat niet lukken hoor...troglodytes schreef: ↑2 maart 2020, 07:44 @jhn: Waarom geen vastgoed ipv (bouw)grond voor hetzelfde bedrag van 400.000 eur? Dan heb je meteen huurinkomsten (maar ook de kosten en het gedoe natuurlijk). Met een investering in grond 'slaapt' je geld en brengt het niets op, tenzij bij een verkoop 20 jaar later.
Beste manier is dan om elke maand een aantal vastgoedaandelen of gewoon fondsen te kopen.
Zorg wel voor lage transactiekosten, of koop minstens per 5000€.