wat doet beter dan een spaarrekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
wat doet beter dan een spaarrekening
Stel
1) Ik doe al aan pensioensparen (bij KBC)
2) ik heb een buffer (12 x maandloon)voor noodgevallen op mijn spaarrekening, (bij Keytrade aan 2%)
Vraag: wat is nu de volgende stap?
Laat ik alles gewoon op de spaarrekening omdat andere producten te lange termijn zijn (en de rente nu toch te laag staat om lange termijn contracten af te sluiten)?
of... zijn er betere opties? KBC stelt voor dat ik naar hun Life Save Plan kijk...
2) ik heb een buffer (12 x maandloon)voor noodgevallen op mijn spaarrekening, (bij Keytrade aan 2%)
Laat ik alles gewoon op de spaarrekening omdat andere producten te lange termijn zijn (en de rente nu toch te laag staat om lange termijn contracten af te sluiten)?
of... zijn er betere opties? KBC stelt voor dat ik naar hun Life Save Plan kijk...
Re: wat doet beter dan een spaarrekening
Stel voor dat je daar al zeker NIET naar kijkt.RolandT schreef: Stel
Voor de rest moet je eerst eens uitmaken hoeveel je kan missen en welke termijn je dat deel kan/ wil missen.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
meerkens
Dat KBC plan moet je bekijken, dan weet je mleteen hoeveel kosten ze aanrekenen. Verder dan bekijken moet je niet gaan.
Verder moet je oplijsten welke uitgaves je plant binnen dit en drie jaar.
vb, auto, huis, ...
Dan weet je welke reserve je moet aanleggen bovenop de noodbuffer van 12 maanden loon.
En voor jezelf ook nagaan hoe risicovol je wil werken.
Aandelen kunnen bijvoobeeld een beter rendement hebben, maar kunnen er ook voor zorgen dat je hele investering binnen een jaar verdwenen is.
Verder moet je oplijsten welke uitgaves je plant binnen dit en drie jaar.
vb, auto, huis, ...
Dan weet je welke reserve je moet aanleggen bovenop de noodbuffer van 12 maanden loon.
En voor jezelf ook nagaan hoe risicovol je wil werken.
Aandelen kunnen bijvoobeeld een beter rendement hebben, maar kunnen er ook voor zorgen dat je hele investering binnen een jaar verdwenen is.
wat extra info...
- ok life save plan is geschrapt.
- ik voorzie in volgende 3 jaar geen belangrijke uitgaven
Ik wil geen risico nemen met geld (begrijp dat ik dan ook niet het onderste uit de kan te halen).
Wat ik zoek is hoe je -liefst met maandelijkse stortingen- een bedrag kan sparen/beleggen dat je niet onmiddellijk nodig hebt...
- ok life save plan is geschrapt.
- ik voorzie in volgende 3 jaar geen belangrijke uitgaven
Ik wil geen risico nemen met geld (begrijp dat ik dan ook niet het onderste uit de kan te halen).
Wat ik zoek is hoe je -liefst met maandelijkse stortingen- een bedrag kan sparen/beleggen dat je niet onmiddellijk nodig hebt...
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Een tak 21 met gegarandeerde rentevoet mits je uw kapitaal 8 jaar kan missen.
Daar krijg je bij de betere 3 tot 3,25% gegarandeerd met nog een eventuele bonus. Vb integrale 786 en BKCP Expansion.
Bijkomende stortingen mogelijk vanaf 1000 euro als ik me niet vergis.
Daar krijg je bij de betere 3 tot 3,25% gegarandeerd met nog een eventuele bonus. Vb integrale 786 en BKCP Expansion.
Bijkomende stortingen mogelijk vanaf 1000 euro als ik me niet vergis.
-
sandra.v2
risicoloos zijn spaarrekeningen, termijnrekeningen en staatsbons
van deze 3 instrumenten zit je momenteel bij de spaarrekening van een nichebank het beste
gerne: Rabobank.be / Keytradebank / Argenta /...
van deze 3 instrumenten zit je momenteel bij de spaarrekening van een nichebank het beste
De rente kan eigenlijk moeilijk nog dalen dus eigenlijk, op iets langere termijn, enkel stijgen. Termijnrekeningen en staatsbons zijn momenteel niet interessant wegens te lage rente.sandra.v2 schreef: risicoloos zijn spaarrekeningen, termijnrekeningen en staatsbons
Een hoogrentende spaarrekening lijkt mij momenteel het enige alternatief als je geen risico's wenst te nemen.
Een TAK21 valt dat in de categorie "hoogrentende spaarrekening"?Een hoogrentende spaarrekening lijkt mij momenteel het enige alternatief als je geen risico's wenst te nemen
Hoe bepaal je wat de beste TAK21 is? Kies ik uit het lijstje op spaargids.be gewoon die met het hoogste "Gegarandeerde Rendement"?
-
sandra.v2
Tak21 zijn beleggingen in aandelen, fondsen en obligaties
allemaal zeer beursgevoelig
Niet onder de noemer risicoloos te plaatsen.
allemaal zeer beursgevoelig
Niet onder de noemer risicoloos te plaatsen.
Bij de tak 21 zijn sommige producten wel gewaarborgd 
@ Darts
Wat je zegt is misschien waar het kan moeilijk nog dalen!
Maar het kan misschien nog langer duren voordat het stijgt!
Hadden we maar ene glazen bol
groetjes
Jempi25
Wat je zegt is misschien waar het kan moeilijk nog dalen!
Maar het kan misschien nog langer duren voordat het stijgt!
Hadden we maar ene glazen bol
groetjes
Jempi25
Je wil iets wat beter doet dan een spaarrekening maar je wil helemaal geen risico nemen? Dat zijn zaken die niet samengaan. Dan raad ik je aan om je geld braafjes op je spaar-of termijnrekening te blijven storten.
een TAK21 met kapitaalsgarantie en vaste rente lijkt mij risikoloos.
Nu weet ik nog niet wat het beste TAK21 is. Ik wil (ideaal) de hoogste rente vast, geen instap/uistapkosten en geen beheerskosten... Bestaat zo een TAK21 of droom ik?
Nu weet ik nog niet wat het beste TAK21 is. Ik wil (ideaal) de hoogste rente vast, geen instap/uistapkosten en geen beheerskosten... Bestaat zo een TAK21 of droom ik?
Geef mij persoonlijk dan maar een goede termijnrekening dan een tak21 waar meestal nog kosten aan verbonden zijn.
Momenteel is het niet het ideale moment om termijnrekeningen te kopen, maar als je er koopt op een lange termijn en op een moment dat de rente niet extreem laag staat als nu, ben je met een termijnrekening beter af.
Heb er aangekocht van rond de 6%, zelf met de rv eraf is dat nog een pak meer dan wat de meeste tak21 producten geven, zelf als je een gemiddelde van hun winstuitkeringen erbij neemt.
En een tak21 is ook een lange termijn optie.
Momenteel is het niet het ideale moment om termijnrekeningen te kopen, maar als je er koopt op een lange termijn en op een moment dat de rente niet extreem laag staat als nu, ben je met een termijnrekening beter af.
Heb er aangekocht van rond de 6%, zelf met de rv eraf is dat nog een pak meer dan wat de meeste tak21 producten geven, zelf als je een gemiddelde van hun winstuitkeringen erbij neemt.
En een tak21 is ook een lange termijn optie.
Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom velen van u over een termijnrekening spreken om een beter rendement te behalen. Ikzelf ben eerder geneigd om meer te zien in kasbons ( wel in perioden dat de rente hoger staat, dus nu even niet ) die je in een effectendepot plaatst. Waarom, wel om volgende reden.cp1234 schreef:Geef mij persoonlijk dan maar een goede termijnrekening dan een tak21 waar meestal nog kosten aan verbonden zijn.
Volgens mij is de rente die je krijgt op een kasbon steeds even hoog, of soms nog iets hoger dan deze op een termijnrekening. Is het produkt even veilig.
Maar, lijkt het mij gemakkelijker verhandelbaar. Stel je hebt een kasbon op drie jaar en stelt vast dat je na twee jaar het geld nodig hebt. Als je een termijnrekening hebt zal je enkel kunnen onderhandelen met je bank, niet interressant. Als je een kasbon hebt kan je deze verkopen aan een familielid, vriend, kennis, waarbij je de bank vraagt deze kasbon uit het depot te halen en te verplaatsen naar het depot van de persoon aan wie je de kasbon hebt verkocht.
Of mis ik iets?