Wat inbrengen bij groene of hypothecaire lening ?
TIP
Wat inbrengen bij groene of hypothecaire lening ?
Iemand vertelde mij dat ik voor een groene lening alleen de interesten mag inbrengen en voor een hypothecaire lening de interesten + het kapitaal.
Is dit ook zo en wat is dan het beste ?
Is dit ook zo en wat is dan het beste ?
Re: Wat inbrengen bij groene of hypothecaire lening ?
Om fiscaal aftrekbaar te zijn moet een hypothecaire lening minstens voor 10 jaar aanggegaan zijn.
Inderdaad bij een hypolening kan je tot een bepaalde maximum ook het kapitaal aftrekken.
Het blijft hoe dan ook via een simulatie narekenen wat het voordeligste zou zijn. Bij een groene lening zal waarschijnlijk de intrestvoet lager liggen
Inderdaad bij een hypolening kan je tot een bepaalde maximum ook het kapitaal aftrekken.
Het blijft hoe dan ook via een simulatie narekenen wat het voordeligste zou zijn. Bij een groene lening zal waarschijnlijk de intrestvoet lager liggen
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Wat inbrengen bij groene of hypothecaire lening ?
Ok, het komt er dus op neer dat het inbrengen van het kapitaal groter voordeel moet hebben dan de 1,5% voordeel die je hebt bij een groene lening.
Re: Wat inbrengen bij groene of hypothecaire lening ?
Bij een hypothecaire lening moet je ook nog rekening houden met eventuele notariskostenkarine schreef:Ok, het komt er dus op neer dat het inbrengen van het kapitaal groter voordeel moet hebben dan de 1,5% voordeel die je hebt bij een groene lening.
Re: Wat inbrengen bij groene of hypothecaire lening ?
Bedankt, eens duidelijk laten uitrekenen dus.
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 13 nov 2008
- Contacteer:
Re: Wat inbrengen bij groene of hypothecaire lening ?
Niet door de bank e. Want die maken 'toevallig' rekenfouten in hun voordeelkarine schreef:Bedankt, eens duidelijk laten uitrekenen dus.
Re: Wat inbrengen bij groene of hypothecaire lening ?
Zo een vermoeden had ik ook al.Sebastiaan1985 schreef:Niet door de bank e. Want die maken 'toevallig' rekenfouten in hun voordeelkarine schreef:Bedankt, eens duidelijk laten uitrekenen dus.

