Wat is de ideale belegging
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Wat is de ideale belegging
Juist eens gekeken op mijn effectenrekening . SNS 11,25% aangekocht op 28-11-2011 aan de koers van 58% noteert nu al aan bijna 90%.
Dat is ruim 50% winst zonder de gelopen rente meegerekend.
Heb nog ene van BPCE 9,25% die ook al aardig heeft opgebracht aangekocht begin dit jaar aan 70% noteert nu aan 93,54% is toch ook al 30% winst
Kopen wanneer iedereen verkoopt e !
Altijd winst
Het voordeel is en blijft tegenover obligatie fondsen dat je winst kunt nemen op de delen dat jij wil.
Je bepaalt zelf je risico en je bent zeker van een vaste rente.
Dat is ruim 50% winst zonder de gelopen rente meegerekend.
Heb nog ene van BPCE 9,25% die ook al aardig heeft opgebracht aangekocht begin dit jaar aan 70% noteert nu aan 93,54% is toch ook al 30% winst
Kopen wanneer iedereen verkoopt e !
Altijd winst
Het voordeel is en blijft tegenover obligatie fondsen dat je winst kunt nemen op de delen dat jij wil.
Je bepaalt zelf je risico en je bent zeker van een vaste rente.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Re: Wat is de ideale belegging
Ho, ho ho...
Je mag dit toch wel iets beter toelichten voor de argeloze bezoeker van spaargids.
Voor zover ik dit kan zien gaat het hier over perpetuals; zeer specifieke en risicovolle vorm van obligaties.
Er loopt een draadje hierover dus even de zoekfunctie gebruiken.
Voor hetzelfde 'geld' ging/gaat dit verkeerd lopen en kreeg je voor deze achtergestelde tier1 producten nog niet je inleg weer.
Bij eventuele verdere nationalisatie van de banken is het mogelijk dat je enkel de dan geldende waarde (dus bij overname) zou krijgen.
In vele Angelsaksische landen zijn de wetten hiervoor al gestemd...indien ze bijvoorbeeld nogmaals Royal Bank of Scotland moeten steunen dan worden deze producten een soort 'waardeloze' aandelen. (een soort omgekeerde converteerbare obligaties)
Leek mij best om dit even te kaderen...
Ja en inderdaad ze brengen op ben ik helemaal met je eens.
Je mag dit toch wel iets beter toelichten voor de argeloze bezoeker van spaargids.
Voor zover ik dit kan zien gaat het hier over perpetuals; zeer specifieke en risicovolle vorm van obligaties.
Er loopt een draadje hierover dus even de zoekfunctie gebruiken.

Voor hetzelfde 'geld' ging/gaat dit verkeerd lopen en kreeg je voor deze achtergestelde tier1 producten nog niet je inleg weer.
Bij eventuele verdere nationalisatie van de banken is het mogelijk dat je enkel de dan geldende waarde (dus bij overname) zou krijgen.
In vele Angelsaksische landen zijn de wetten hiervoor al gestemd...indien ze bijvoorbeeld nogmaals Royal Bank of Scotland moeten steunen dan worden deze producten een soort 'waardeloze' aandelen. (een soort omgekeerde converteerbare obligaties)
Leek mij best om dit even te kaderen...

Ja en inderdaad ze brengen op ben ik helemaal met je eens.

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Wat is de ideale belegging
Wie niet waagt blijft .......
Met een beetje kennis van zaken kun je niet veel missen hiermee.
Bij elke crisis wrijf ik in mijn handjes .
Als ik het goede vertel moet ik ook het slechte vertellen !
Heb obligaties van Dexia in handen waar mijn winst vandaag 0,00% is ! Maar al bij al is dat nog niet slecht. Toch niet als je vergelijkt met de aandelen van Dexia.
Met een beetje kennis van zaken kun je niet veel missen hiermee.
Bij elke crisis wrijf ik in mijn handjes .
Als ik het goede vertel moet ik ook het slechte vertellen !
Heb obligaties van Dexia in handen waar mijn winst vandaag 0,00% is ! Maar al bij al is dat nog niet slecht. Toch niet als je vergelijkt met de aandelen van Dexia.