Wat is een spaarrekening geworden !!! de zoveelste roulette!!!
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Wat is een spaarrekening geworden !!! de zoveelste roulette!!!
Als ik hier dat allemaal lees en zelf moet ervaren, denk ik dat wij toch allemaal
eventjes rustig moeten blijven in deze chaotische markt...veranderen van bank naar bank, maakt uiteindelijk niets uit..... integendeel...je komt er steeds slechter uit!!!!!Geef die banken geen kans niet meer voor zulke praktijken te doen... blijf bij je bank en alles zal veranderen...het zijn wij die de bewegingen maken niet de banken!!!!
eventjes rustig moeten blijven in deze chaotische markt...veranderen van bank naar bank, maakt uiteindelijk niets uit..... integendeel...je komt er steeds slechter uit!!!!!Geef die banken geen kans niet meer voor zulke praktijken te doen... blijf bij je bank en alles zal veranderen...het zijn wij die de bewegingen maken niet de banken!!!!
Re: Wat is een spaarrekening geworden !!! de zoveelste roulette!!!
het is toch wel gebleken dat de grootste onverantwoorde bewegingen door de banken zijn gemaakt en niet door de spaarder die 'n klein procent meer willen...imoSara51 schreef: ..blijf bij je bank en alles zal veranderen...het zijn wij die de bewegingen maken niet de banken!!!!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
ik vraag me trouwens af of de banken niet meer verdienen door andere activiteiten dan met de centjes van de spaarders. Zoals: private banking, beleggingen, verzekeringen, hypotheek enz....
enz....
enz....
euh... een beetje trouw blijven, daar kan ik mee akkoord gaan, maar als "mijn bank" 2% bied, en de concurentie 4,25%, dan moet je wel verhuizen hé 
ik zat bij rabobank, en nu nog steeds, ondanks dat ze "maar" 4,2% geven, maar als ze nu onder de 4% zakken terwijl er nog concurentie 4,25% geeft, dan verhuis ik men geld toch hoor.

ik zat bij rabobank, en nu nog steeds, ondanks dat ze "maar" 4,2% geven, maar als ze nu onder de 4% zakken terwijl er nog concurentie 4,25% geeft, dan verhuis ik men geld toch hoor.
De banken verplichten met een "calculator" te werken. Zodanig dat je op VOORHAND weet welke rente je krijgt op som X op 01-01-XX, en op 01-01-XX (+1).Sara51 schreef: Als ik hier dat allemaal lees en zelf moet ervaren, denk ik dat wij toch allemaal
Maar dit is niet eenvoudig...
Stel je hebt 10000€ staan aan 4% +0,75% (aangroei) gedurende de eerste 7 maanden van het jaar. Je stort dan 10000€ bij de laatste 5 maanden aan een verhoogde rente 4,25 + 1% (aangroei). Dit laat je dan onaangeroerd...Wat krijg je dan op 01-01-2009 ?
Volgens mij kunnen de banken dit ook niet berekenen en is het inderdaad een roulette.
Laatst gewijzigd door pol op 4 november 2008, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben er in elk geval nog niet slechter van geworden, en ik durf er mijn hand voor in het vuur steken dat dit geldt voor iedereen die dit hier leest en er zich iet of wat actief mee bezig houdt om het meeste uit zijn/haar geld te halen met behulp van al bij al risicoloze spaarboekjes. Ik begrijp dus niet goed wat u hier wil zeggen.Sara51 schreef:veranderen van bank naar bank, maakt uiteindelijk niets uit..... integendeel...je komt er steeds slechter uit!!!!! [...] blijf bij je bank en alles zal veranderen...het zijn wij die de bewegingen maken niet de banken!!!!
Het is juist omdat iedereen bij zijn of haar bank blijft dat de grootbanken jaren lang de intrest op spaarboekjes zo laag konden houden; dit is net de essentie van een vrije markt: je kiest het beste product en diegene die dat kan aanbieden wint, diegene die het niet doet kan ofwel zijn eigen product bijschaven ofwel klanten verliezen.
Loyaliteit bestaat niet als het over geld gaat, zeker niet bij banken. Hoeveel zouden zij met u inzitten denkt u?
Laatst gewijzigd door Nevermore op 4 november 2008, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
@nevermore,
volledig met je eens,
@sara werk jij bij een bank ?
ik verhuis regelmatig mijn spaarcentjes naar een andere bank,maar verhuis daarom niet constant van bank voor andere zaken,
loyaliteit bij banken,laat mij niet lachen,daarvoor zat ik te lang in het wereldje sorry hoor,
grt
volledig met je eens,
@sara werk jij bij een bank ?
ik verhuis regelmatig mijn spaarcentjes naar een andere bank,maar verhuis daarom niet constant van bank voor andere zaken,
loyaliteit bij banken,laat mij niet lachen,daarvoor zat ik te lang in het wereldje sorry hoor,
grt
Het spijt mij, maar blijkbaar wil men het hier niet begrijpen, inderdaad als je te weinig rente krijgt..... ja dan moet je veranderen, het gaat hier niet over loyaliteit etc.... maar wel degelijk over constante hogere rentes die hetzelfde blijven gedurende jaren, en er zijn maar weinig banken die dat doen... vandaar mijn opmerking.... blijf bij een bank die u natuurlijk een goede rente geeft... maar laat u niet misleiden door banken die u eventjes een hogere rente gaan geven , want die veranderen binnen de zes maanden en, ja blijf dan toch bij je bank die die constante rente heeft gegeven... Dat heb ik tot hiertoe gedaan...
Allemaal verloren moeite en energie!!!!...En geloof me je slaapt ook veel rustiger!!!! Vandaar de zoveelste roulette!!!!
Nu nog even afwachten wat de markt gaat doen......
Allemaal verloren moeite en energie!!!!...En geloof me je slaapt ook veel rustiger!!!! Vandaar de zoveelste roulette!!!!
Nu nog even afwachten wat de markt gaat doen......
@sara
Dit schreef je wel in je eerste post
veranderen van bank naar bank, maakt uiteindelijk niets uit..... integendeel...je komt er steeds slechter uit!!!!!,
nu in je tweede zeg je dat WIJ je niet begrijpen, je moet wel constanten leggen in je post ,zou ik zo denken
grt
Dit schreef je wel in je eerste post
veranderen van bank naar bank, maakt uiteindelijk niets uit..... integendeel...je komt er steeds slechter uit!!!!!,
nu in je tweede zeg je dat WIJ je niet begrijpen, je moet wel constanten leggen in je post ,zou ik zo denken
grt
Ik heb Sara nochtans begrepen. 

@Sara,
Ik weet ook wat je bedoelt en ben ook van die mening
Ik weet ook wat je bedoelt en ben ook van die mening

zolang een bank geen systeem invoegt waarbij trouwe spaarders meer rente krijgen dan nieuwe spaarders, verdient een bank het niet om mijn geld constant bij hun te laten staan. 6mnd of 12 mnd en dan sluit ik alles af, direkt interst uitbetalen en op naar een andere bank. 6 of 12 mnd later kom ik evt weer terug bij diezelfde bank om opnieuw van een 'promotie' te genieten. Ze vragen er zelf om.
Is er dan geen enkele bank die inziet dat dit systeem hun zelf schade toeberokkend ? waarom niet werken met 'ancienniteit' ? X jaar klant met gemiddeld Y € op de rekening geeft basisrente + Z% of zoiets
Is er dan geen enkele bank die inziet dat dit systeem hun zelf schade toeberokkend ? waarom niet werken met 'ancienniteit' ? X jaar klant met gemiddeld Y € op de rekening geeft basisrente + Z% of zoiets
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
ik huldig het zelfde principe,perrush schreef: zolang een bank geen systeem invoegt waarbij trouwe spaarders meer rente krijgen dan nieuwe spaarders, verdient een bank het niet om mijn geld constant bij hun te laten staan. 6mnd of 12 mnd en dan sluit ik alles af, direkt interst uitbetalen en op naar een andere bank.
bij de opening bij Record Bank- en I-plus Welcome bij Axa- heb ik reeds afgesproken om dag na dag binnen 6 maanden terug te komen ter afsluiting.
Vele shoppers, waaronder ikzelf, zullen wel terugkeren naar Rabo.. Maar alleen wanneer zij terug stijgen in de rangschikking, en niet meer 0.05% onder het marktgemiddelde zitten. Ik slaap even goed bij welke bank ik ook zit, het blijven tenslotte spaarrekeningen, geen aandelen. Sterker nog, ik slaap het best als ik weet dat ik een beter rendement haal met mijn gewone spaarrekeningen, dan meeste 'slapende spaarders' die er niet naar omzien omdat zij ervan uitgaan dat hun bank toch altijd een "hoge rente" geeft (naar eigen zeggen van de bank).Sara51 schreef: Het spijt mij, maar blijkbaar wil men het hier niet begrijpen, inderdaad als je te weinig rente krijgt..... ja dan moet je veranderen, het gaat hier niet over loyaliteit etc.... maar wel degelijk over constante hogere rentes die hetzelfde blijven gedurende jaren, en er zijn maar weinig banken die dat doen... vandaar mijn opmerking.... blijf bij een bank die u natuurlijk een goede rente geeft... maar laat u niet misleiden door banken die u eventjes een hogere rente gaan geven , want die veranderen binnen de zes maanden en, ja blijf dan toch bij je bank die die constante rente heeft gegeven... Dat heb ik tot hiertoe gedaan...