Wat is er aan de hand met Patrimoine ?
TIP
Wat is er aan de hand met Patrimoine ?
Iemand een idee wat er aan de hand is met Carmignac Patrimoine ?
Is nu al enkele maanden niet goed bezig.
Is nu al enkele maanden niet goed bezig.
Re: Wat is er aan de hand met Patrimoine ?
Zie hier:
viewtopic.php?f=16&t=6775&start=30#p85081" onclick="window.open(this.href);return false;
In het februarinummer van Carmignac views schrijft men nogmaals dat het valutarisico momenteel niet wordt afgedekt. Ik denk dat vooral de sterke stijging van de euro momenteel Patrimoine te parten speelt, de koers van Patrimoine gaat bijna evenredig op en neer met de koers van de dollar.
Ik zie dat als opportuniteit om bij te kopen. Hiermee kan je je indekken tegen het vervolg op de eurocrisis, wanneer bvb. Griekenland onderuit gaat. We weten alleen niet wanneer die komt, dit jaar, volgende jaar, in 2013 ...
viewtopic.php?f=16&t=6775&start=30#p85081" onclick="window.open(this.href);return false;
In het februarinummer van Carmignac views schrijft men nogmaals dat het valutarisico momenteel niet wordt afgedekt. Ik denk dat vooral de sterke stijging van de euro momenteel Patrimoine te parten speelt, de koers van Patrimoine gaat bijna evenredig op en neer met de koers van de dollar.
Ik zie dat als opportuniteit om bij te kopen. Hiermee kan je je indekken tegen het vervolg op de eurocrisis, wanneer bvb. Griekenland onderuit gaat. We weten alleen niet wanneer die komt, dit jaar, volgende jaar, in 2013 ...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
deenigekeuze
- Full Member

- Contacteer:
Als het laag staat kan je er meer van kopen voor hetzelfde geld!!! Is toch goed. Op een dag zullen ze toch weer stijgen.
Er stromen grote sommen geld naar toe, hopelijk worden ze geen supertanker die moeilijk kan stoppen of van richting veranderen. Op 3 jaar (moeilijke jaren) nog steeds een rendement van meer dan 6%, voorlopig blijven ze mijn vertrouwen hebben (voor wat dat dan waard mag zijn).
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
tis niet enkel patrimoine. het zijn alle fondsen van carmignac
Ik heb nog andere wereldwijde mix fondsen zoals DLL Mix fonds en dit fonds staat ook op verlies dit jaar met 1,22%cartmen schreef:tis niet enkel patrimoine. het zijn alle fondsen van carmignac
Carmignac Patrimoine is nu wel dit jaar mijn slechtste mixfonds, ideaal om wat bij te kopen. De dollar kan niet blijven verzwakken.
Ben serieus aan het overwegen om terug wat ING Global Opportunities Fund aan te kopen.
Heb deze al een paar keer gekocht en weer verkocht met winst.
Ook heb je hier bijna geen instapkosten net zoals met aandelen.
Wat denken jullie hiervan ?
Heb deze al een paar keer gekocht en weer verkocht met winst.
Ook heb je hier bijna geen instapkosten net zoals met aandelen.
Wat denken jullie hiervan ?
http://blogs.tijd.be/bbb/2011/02/carmig ... -niet.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Er is geen enkel fonds dat altijd in een fel stijgende koers blijft. Ergens komt er altijd een terugval tenzij de fondsbeheerder een helderziende is.
De strategie van Patrimoine is m.i. wel goed en ik blijf ze zeker behouden, alleen al om de verwachte eurocrisis op te vangen.
Want dat die crisis er komt is nu wel voor 99 % zeker.
De strategie van Patrimoine is m.i. wel goed en ik blijf ze zeker behouden, alleen al om de verwachte eurocrisis op te vangen.
Want dat die crisis er komt is nu wel voor 99 % zeker.
-
deenigekeuze
- Full Member

- Contacteer:
Weet iemand als het mogelijk is een rekening in dollars te openen? Aangezien de dollar nu laag staat zou het misschien interessant zijn dollars op een rekening te storten en gewoon wachten tot de dollar hoger staat.
Je kan dit bij vrijwel iedere bank, maar ik denk niet altijd gratis.deenigekeuze schreef:Weet iemand als het mogelijk is een rekening in dollars te openen? Aangezien de dollar nu laag staat zou het misschien interessant zijn dollars op een rekening te storten en gewoon wachten tot de dollar hoger staat.
Ik vind dit echter niet zo'n goed idee. Koersen zijn onvoorspelbaar en het is mogelijk dat deze in de verkeerde richting evolueren. Dan zit je geld lange tijd vast op die rekening tot het ooit weer goed komt qua koers (wat misschien jaren kan duren).
Beter is om een belegging te doen in dollar. In hetzelfde scenario heb je dan ten minste nog de mogelijkheid dat het kapitaal op zich rendeert. Je kan hierbij dus kiezen voor gelijk welke belegging die overeenkomt met je beleggingsprofiel.
Patrimoine is hier een mogelijkheid want de portefeuille is zwaar overwogen in niet-euro munten, maar heeft als nadeel de instapkosten.
Voor wie meer avontuurlijk is aangelegd, is bvb. een High Yield obligatietracker of Emerging Markets obligatietracker in dollar ook een optie (zie de recente topics terzake).
Aankoop van 10K Carmignac Patrimoine was mijn eerste stapje in de wereld van "beleggen", als ik het zo mag stellen. Tot op heden enkel zekerheden, termijnrekeningen, spaarrekeningen enz...
Panikeer helemaal niet, doch na 3 weken sta ik op zo'n MIN 495 euro... (gecumuleerde winst/verlies)... dus zal ik binnen 3 jaar nog eens kijken... -:)))
Panikeer helemaal niet, doch na 3 weken sta ik op zo'n MIN 495 euro... (gecumuleerde winst/verlies)... dus zal ik binnen 3 jaar nog eens kijken... -:)))
Je was dus beter af als je gespreid was ingestapt voor kleinere hoeveelheden . Je spreidt je aankopen best over meerdere maanden en koopt dus elke maand voor éénzelfde vast bedrag.Luc B. schreef:Aankoop van 10K Carmignac Patrimoine was mijn eerste stapje in de wereld van "beleggen", als ik het zo mag stellen. Tot op heden enkel zekerheden, termijnrekeningen, spaarrekeningen enz...
Je gemiddelde aankoopkoers is dan altijd lager dan de gemiddelde koers van het fonds over dezelfde periode, raar maar waar.
-
Tux
Funnyrobokat schreef:Je was dus beter af als je gespreid was ingestapt voor kleinere hoeveelheden . Je spreidt je aankopen best over meerdere maanden en koopt dus elke maand voor éénzelfde vast bedrag. Je gemiddelde aankoopkoers is dan altijd lager dan de gemiddelde koers van het fonds over dezelfde periode, raar maar waar.
viewtopic.php?p=72369#p72369
- door robokat » 16 Juni 2010, 00:54
Stel opnieuw dat je een mooi bedrag op een spaarrekening staan hebt en je wil Patrimoine kopen, dan zal je wellicht minder goed af zijn met gespreid instappen, omdat de kans groot is dat alle opeenvolgende aankopen steeds duurder zullen zijn. Je kan dus beter nu de spaarrekening leegmaken en volledig instappen en nadien de spaarrekening terug voeden met de kleine bedragen die je maandelijks kan opzij zetten.
Dit is toch een mopje, hoop ik?robokat schreef:Je gemiddelde aankoopkoers is dan altijd lager dan de gemiddelde koers van het fonds over dezelfde periode, raar maar waar.