Wat is gewaarborgde intrest First na 8 jaar ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Wat is gewaarborgde intrest First na 8 jaar ?
Op mijn vraag aan Ethias "En welk is de gewaargborde interest na 8 jaar op mijn First-rekening contract (dus na 10/09/2011); blijven de oude gewaarborge interesten van kracht of wordt voor het totale belegde bedrag de gewaarborgde interest van kracht die op dat moment geldig is ?"
krijg ik volgend antwoord:
"De basisinteresten die werden toegekend aan uw stortingen blijven voor onbepaalde duur gelden.
Zo bedraagt het gemiddeld 3,49% ." (Niet slecht denk ik dan
)
Zou dit antwoord correct zijn want bij de produktinformatie van "Top First" van Ehtias (is dus niet de oude First-rekening die ik heb) zegt men op de website : "2,80%gewaarborgde basisintrest gedurende 8 jaar"; dus hier waarborgen ze de basisintrest maar voor 8 jaar en hierboven zeggen ze dat ik de baisintrest zou krijgen tot ik in mijn kist lig.
Iemand die het juiste antwoord weet ?
krijg ik volgend antwoord:
"De basisinteresten die werden toegekend aan uw stortingen blijven voor onbepaalde duur gelden.
Zo bedraagt het gemiddeld 3,49% ." (Niet slecht denk ik dan
Zou dit antwoord correct zijn want bij de produktinformatie van "Top First" van Ehtias (is dus niet de oude First-rekening die ik heb) zegt men op de website : "2,80%gewaarborgde basisintrest gedurende 8 jaar"; dus hier waarborgen ze de basisintrest maar voor 8 jaar en hierboven zeggen ze dat ik de baisintrest zou krijgen tot ik in mijn kist lig.
Iemand die het juiste antwoord weet ?
- OpelZafira
- Full Member

- Contacteer:
Re: Wat is gewaarborgde intrest First na 8 jaar ?
Bij deze nieuwe Ethias First is het zo dat de gewaarborgde intrest afhankelijk is van het moment van storting. Deze storting blijft dan genieten van de gewaarborgde intrest van dat moment. De volgende storting heeft een intrest die op dat ogenblik van toepassing is en blijft op die bepaalde som ook van toepassing voor de looptijd die je zelf kiest.
Het is dus mogelijk dat al je verschillende stortingen een andere gewaarborgde intrest opleveren.
Het is dus mogelijk dat al je verschillende stortingen een andere gewaarborgde intrest opleveren.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Wat is gewaarborgde intrest First na 8 jaar ?
Voor de houders van een oude First rekening kan volgend antwoord van Ethias interessant zijn:
"Contracten afgesloten na september 2003 genieten inderdaad de basisintrestvoet die geldt op het ogenblik van de storting tot 31/12 van het 8e jaar volgend op de storting.
U heeft uw contract vlak voor deze datum afgesloten reden waarom u nog kan genieten van een levenslange intrestvoet. De interesten worden gekapitaliseerd aan dezelfde rentevoet als de storting. De winstdeelname wordt gekapitaliseerd aan de intrestvoet van toepassing op het ogenblik van de toekenning."
maw als je contract van voor september 2003 is en je hebt toen bv. gestort tegen 3,5% dan heb je die 3,5% voor de rest van je leven verworven. Gezien de huidige lage rentes op TAK21, een extra redenen om de tegoeden op de Ethias rekening te laten staan - zelf zonder winstdeelname - en ze dus niet af te halen.
"Contracten afgesloten na september 2003 genieten inderdaad de basisintrestvoet die geldt op het ogenblik van de storting tot 31/12 van het 8e jaar volgend op de storting.
U heeft uw contract vlak voor deze datum afgesloten reden waarom u nog kan genieten van een levenslange intrestvoet. De interesten worden gekapitaliseerd aan dezelfde rentevoet als de storting. De winstdeelname wordt gekapitaliseerd aan de intrestvoet van toepassing op het ogenblik van de toekenning."
maw als je contract van voor september 2003 is en je hebt toen bv. gestort tegen 3,5% dan heb je die 3,5% voor de rest van je leven verworven. Gezien de huidige lage rentes op TAK21, een extra redenen om de tegoeden op de Ethias rekening te laten staan - zelf zonder winstdeelname - en ze dus niet af te halen.