Wat is jullie mening over Credit Europe?
TIP
Wat is jullie mening over Credit Europe?
Ik wil graag een termijnrekening nemen op 4 jaar bij CE, voor een paar duizend euro.
.......
Ik heb de ervaring van Kaupthing Edge dat niet alles te vertrouwen is tegenwoordig
. Ik heb er ook maar een aantal duizendjes staan maar ben ze ondertussen wel al een poosje kwijt... Ik wacht nog op het einde van die historie daar....
Maar ik wil af en toe graag een bedragje wegzetten voor een paar jaar en ik heb gesnuisterd hier in de gids. CE lijkt me dus wel wat. Ik lees dat deze onder het Nederlandse garantiestelsel valt.
Wat raden jullie aan?
Alvast bedankt !!!
.......

Maar ik wil af en toe graag een bedragje wegzetten voor een paar jaar en ik heb gesnuisterd hier in de gids. CE lijkt me dus wel wat. Ik lees dat deze onder het Nederlandse garantiestelsel valt.
Wat raden jullie aan?
Alvast bedankt !!!

Laatst gewijzigd door xyper op 28 november 2008, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Wat is jullie mening over Credit Europe?
momenteel gegarandeerd via NL voor € 100 000,- maar wss maar voor een jaar
daarna vervallen we in € 50 000,- ?
Wil je helemaal veilig spelen beperk je dan tot € 20 000,-
daarna vervallen we in € 50 000,- ?
Wil je helemaal veilig spelen beperk je dan tot € 20 000,-
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Een paar weken geleden ook nog een termijnrekening geopend voor 4 jaar. Op 2 namen gezet en onder het bedrag gebleven van het garantiefonds. In april had ik er al ene geopend voor 5j.. Totaal zit nog altijd onder het garantiefonds. Intresten ieder jaar laten uitbetalen.
Wettelijk gezien kan er dan niets mislopen en ben je ten alle tijde gedekt door het garantiefonds.
Nederlands garantiefonds is heel informatief en ze antwoorden op alle vragen heel vlug via mail . www.dnb.nl Had ze een mail gestuurd voor dat ik de laatste termijnrekening heb geopend bij CE.
Wettelijk gezien kan er dan niets mislopen en ben je ten alle tijde gedekt door het garantiefonds.
Nederlands garantiefonds is heel informatief en ze antwoorden op alle vragen heel vlug via mail . www.dnb.nl Had ze een mail gestuurd voor dat ik de laatste termijnrekening heb geopend bij CE.
Bedankt he !! 

Toch niet te veel plaatsen bij Credite Europe. In oktober moest de bank toegeven dat er enige tientallen miljoenen waren weggevloeid. Om de leegloop te stoppen heeft CE de rente op termijnrekeningen voor bestaande klanten verhoogd. Volgens mij is dit geen goed teken.
bron http://www.geldenrecht.nl/sparen/275444 ... _bank.html
Laatst gewijzigd door Torro op 28 november 2008, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Het K verhaal heeft mij al dan niet terecht zeer argwanend gemaakt.
Voorlopig doe ik geen stortingen bij CE, DHB,...tot de financiële storm is gaan luwen. Daarna zien we wel. En inderdaad zoveel mogelijk spreiden onder de 20.000€ blijft voor mij de boodschap.
Voorlopig doe ik geen stortingen bij CE, DHB,...tot de financiële storm is gaan luwen. Daarna zien we wel. En inderdaad zoveel mogelijk spreiden onder de 20.000€ blijft voor mij de boodschap.
Na het "kaupthingate" schandaal en alles qua andere bankperikelen eromheen zou je inderdaad twijfelen...
Toen alle banken tussen de 3 en 4% boden op een spaarrekening pakte kaupthing uit met 4 + 2%...
Nu bekijken we de rendementen op de termijnrekeningen en daar "pieken" CE en DHB duidelijk met 5,7 en 5,6%... de rest valt direct terug naar 4% of lager...
Weeral een voorbode van iets slechts???
Ergens onder de garanties vallen biedt mogelijks altijd een stuk veiligheid... doch hoe kunnen die banken met zo'n topbedragen uitpakken en doet al de rest gewoon niet mee... Tja... ik zit ook met die vraag mensen.
Toen alle banken tussen de 3 en 4% boden op een spaarrekening pakte kaupthing uit met 4 + 2%...
Nu bekijken we de rendementen op de termijnrekeningen en daar "pieken" CE en DHB duidelijk met 5,7 en 5,6%... de rest valt direct terug naar 4% of lager...
Weeral een voorbode van iets slechts???
Ergens onder de garanties vallen biedt mogelijks altijd een stuk veiligheid... doch hoe kunnen die banken met zo'n topbedragen uitpakken en doet al de rest gewoon niet mee... Tja... ik zit ook met die vraag mensen.
Dat is koren op de molen van Rabotje en tegen de laagste rente....ZeeW schreef: Het K verhaal heeft mij al dan niet terecht zeer argwanend gemaakt.
Als je 99% ZEKER wil zijn van je spaargeld en fatsoenlijke rente wil hebben MOET je bij een Nederlandse (internet) bank zijn. DHB, Credit Europe...Minister BOS zorgt goed ook voor ons. Beperk je wel tot de maximale garantie (NU 100.000€ tot september 2009) Blijf echter weg van Robotje..die zijn te doorzichtelijkTorro schreef: Toch niet te veel plaatsen bij Credite Europe. In oktober moest de bank toegeven dat er enige tientallen miljoenen waren weggevloeid. Om de leegloop te stoppen heeft CE de rente op termijnrekeningen voor bestaande klanten verhoogd. Volgens mij is dit geen goed teken.

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Laat ons hopen dat DHB en CE(die in januari z'n bond mag uitbetalen, hoeveel was het nu ook alweer? 250.000.000 $???) geen dossier "C" of dossier "D" worden in navolging van dossier "K"pol schreef:Als je 99% ZEKER wil zijn van je spaargeld en fatsoenlijke rente wil hebben MOET je bij een Nederlandse (internet) bank zijn. DHB, Credit Europe...Minister BOS zorgt goed ook voor ons. Beperk je wel tot de maximale garantie (NU 100.000€ tot september 2009) Blijf echter weg van Robotje..die zijn te doorzichtelijkTorro schreef: Toch niet te veel plaatsen bij Credite Europe. In oktober moest de bank toegeven dat er enige tientallen miljoenen waren weggevloeid. Om de leegloop te stoppen heeft CE de rente op termijnrekeningen voor bestaande klanten verhoogd. Volgens mij is dit geen goed teken.
bron http://www.geldenrecht.nl/sparen/275444 ... _bank.html![]()
CE lijkt mij de problemen 2 jaar te verschuiven door z'n termijnrekening van 2j.
De rentevoeten die deze 2 banken gaan d'er volgens m'n gezond verstand niet in en deze 2 proberen volgens mij zoveel mogelijk binnen te halen voor Reynders langs komt.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
ze investeren vooral in grondstoffen deze zijn wel fors duurder geworden het laatste jaar, ik weet niet welke invloed deze hebben op de bank ,ik heb er zowat alles staan nu 20000 êuro voor 2 jaar en 36000 op de top intrest rekening
op goed geluk dan maar..
op goed geluk dan maar..
Ik ben eens benieuwd of ze genoeg geld hebben opgehaald met hun 6% aanbieding, zodat ze nu vrijdag 12/12/08 hun aflopende bond van 250.000.000$ kunnen terugbetalen.
Laatst gewijzigd door Torro op 9 december 2008, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Net nog een nieuw deposito voor 2 jaar afgesloten. Het lijkt me nu de moment wel om er een termijnrekening af te sluiten.
'k Heb er ook nog een mooie som op de spaarrekening staan.
'k Heb er ook nog een mooie som op de spaarrekening staan.
Nu weet ik dus echt niet meer of ik er een termijnrekening zou nemen of niet...
Ik heb nog altijd mijn rekeningnummers niet dus moet ik sowieso wel wachten.
Ik heb nog altijd mijn rekeningnummers niet dus moet ik sowieso wel wachten.