Wat kun je doen zodat je minder belastingen hoeft te betalen ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Wat kun je doen zodat je minder belastingen hoeft te betalen ?
Jullie zijn allemaal tegen mensen die leven op kap van de maatschappij, maar stellen wel voor om koning te worden... De vetst betaalde niet werkende werkzoekende van het land die de beste gezondheidszorg krijgt en daar zelf niks voor bijdraagt 

ze vragen enkel wat je kan doen om minder belastingen te betalen, iets anders vraagt men niet
@paul Waar heb je vandaan dat de koning geen belasting moet betalen
??
https://www.knack.be/nieuws/belgie/koni ... 11110.html
En dit toch al sedert 2013

https://www.knack.be/nieuws/belgie/koni ... 11110.html
En dit toch al sedert 2013
Gewoon van 5/5 naar 4/5 en vervolgens 3/5 gegaan. Uiteraard onder het statuut behoud van rechten zodat mijn (vervroegd) pensioen op mijn 60 er niet onder te lijden heeft.
Je hoeft zelfs geen aangetekende brief te krijgen, ik kreeg één herinnering, gewoon met de post, en ik denk dat mijn rekening een week later was geblokkeerd, gedurende drie weken, voor een bedrag van 310 euro, als ik het me nog goed herinner... (en nee, ik deed geen poging om geen belastingen te moeten betalen)
Elke76 schreef: ↑11 mei 2019, 22:50Je hoeft zelfs geen aangetekende brief te krijgen, ik kreeg één herinnering, gewoon met de post, en ik denk dat mijn rekening een week later was geblokkeerd, gedurende drie weken, voor een bedrag van 310 euro, als ik het me nog goed herinner... (en nee, ik deed geen poging om geen belastingen te moeten betalen)
klopt helaas wat je schrijft
laattijdige-betaling-aan-fod-rekening-g ... 17327.html
https://juridischforum.be/viewtopic.php ... a&start=30
voor de show sturen ze wel eens een aangetekende brief, maar zelfs dat is niet verplicht
maar een deftig taks-on-web programma maken dat je belastingen juist berekent, en waar je het j uist kan invullen dat kan niet
ze kopen liever goedkope brol uit China, dat het jaar voordien nog eens gebruikt werd
https://juridischforum.be/viewtopic.php?f=51&t=102027
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190510_04390307
(forfaitaire aftrek beperkt tot die van vorig jaar, is 10 euro oplichterij )
De smeerlappen. Denk je " tis de laatste keer dat ze je verwittigen, " en dan ben je ervanaf..; Blokkeren ze je rekening... LOL
-
- VIP member
- Contacteer:
Vroeger waren ze veel te laks, tegenwoordig spelen ze kort op de bal. Het is nooit fijn natuurlijk, maar als je braaf op tijd betaalt, heb je daar geen last van uiteraard...
Ze willen strenger zijn maar uiteindelijk betaalt de kleine man het gelag
Ze willen strenger zijn maar uiteindelijk betaalt de kleine man het gelag

Van de grote man hebben ze schrik dat die zijn boeltje pakt en naar het buitenland verhuisd bv Dubai
-
- Newbie
- Contacteer:
Wat mij vooral opvalt in dit land, is dat huizenprijzen de afgelopen 20 jaar verdubbeld zijn maar dat onze inkomens en onze belastingen gelijkaardig bleven.
Da's een recept waardoor jongeren zich steeds minder kunnen permitteren. Zelfs gedwongen worden om een relatie te hebben, om iets te kunnen kopen. En dan nog wordt het knokken. Ik vraag me af wat dat gaat geven als de bouwstop erbij komt
Da's een recept waardoor jongeren zich steeds minder kunnen permitteren. Zelfs gedwongen worden om een relatie te hebben, om iets te kunnen kopen. En dan nog wordt het knokken. Ik vraag me af wat dat gaat geven als de bouwstop erbij komt
-
- Newbie
- Contacteer:
We willen het niet weten maar we zijn duchtig aan het verarmen. Niet moeilijk als je 4 miljoen Walen en 2 miljoen vreemdelingen moet onderhouden met een bevolking van 6 miljoen Vlamingen. En het wordt altijd maar erger.MoneyTalks91 schreef: ↑8 juni 2019, 10:10 Wat mij vooral opvalt in dit land, is dat huizenprijzen de afgelopen 20 jaar verdubbeld zijn maar dat onze inkomens en onze belastingen gelijkaardig bleven.
De Croo junior zegt nu: 'Het is doenbaar de put van 10 miljard in de begroting te dempen'.
Goed gezien fiston, dat is het bedrag dat Vlaanderen elk jaar aan de Walen schenkt.
MoneyTalks91 schreef: ↑8 juni 2019, 10:12Ik denk dat je neus 10 centimeter langer is geworden toen je dit schreef
misschien dat er iets anders 10 centimeter langer is geworden
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik heb het hier vaak over met mijn klanten.SparSpaar schreef: ↑8 juni 2019, 10:30
We willen het niet weten maar we zijn duchtig aan het verarmen. Niet moeilijk als je 4 miljoen Walen en 2 miljoen vreemdelingen moet onderhouden met een bevolking van 6 miljoen Vlamingen. En het wordt altijd maar erger.
De Croo junior zegt nu: 'Het is doenbaar de put van 10 miljard in de begroting te dempen'.
Goed gezien fiston, dat is het bedrag dat Vlaanderen elk jaar aan de Walen schenkt.
Dan hoor ik dat huizen inderdaad duurder zijn geworden, maar dat dat komt omdat jongeren tegenwoordig veel meer willen. Aan de huizen die vroeger gekocht werden was er nog werk. Materialen waren kwalitatief minder.
Auto's waren goedkoper omdat ze minder konden. En tegenwoordig wil iedereen jaarlijks meer met vakantie dan vroeger. Ze zeggen dat het in verhouding eigenlijk vergelijkbaar is, maar dat het aan onze hebzucht ligt.
Allemaal zaken waar ik geen oordeel over kan vellen.
Of we allemaal armer worden, daar heb ik toch enkele kanttekeningen bij.
Ik ben er zeer van overtuigd dat werken steeds minder relevant wordt in iemands capaciteit om zich dingen te kunnen permitteren. Onze lonen stagneren maar vastgoed wordt veel duurder, dus in die zin worden we armer. Wat veel doorslaggevender wordt voor je kapitaalkrachtigheid, is je financiële afkomst via je ouders.
Als je tegenwoordig als ouder je kind geen financiële ruggensteun kan geven, zullen ze nooit in hun eentje vastgoed kunnen permitteren. En met de komende bouwstop gaat het nog erger worden.
Voor mij is de kwestie dus om 1 of hooguit 2 kinderen op de wereld te zetten.