Wat met de bijdrage van de inwonende partner?
-
- Newbie
Re: Wat met de bijdrage van de inwonende partner?
Als je een iemand -man of vrouw of onzijdig- officieel mee laat inwonen in je eigen huis, dus haar/zijn adres staat bij jou, en die begint daarna de ezel uit te hangen door bijvoorbeeld niets meer te betalen, of door je te bedriegen enz...dan heb je een dik probleem om die buiten te krijgen. Het is immers geen huurder, noch wettelijk partner. Je kan naar de vrederechter om die buiten te krijgen, maar dat kan héél lang duren!
Dus, pas op wie je binnenlaat! De maatschappij loopt vol profiteurs!
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Lol, je wilt niet weten hoeveel mensen van elkaar profiteren Kaohsiung...
Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
Aantal keren dat blijkt dat zo'n wilde internet beweringen niet kloppen: 100 op 100!ludo schreef: Wereldkampioen in het aantal echtscheidingen is dan… België met 71 scheidingen per 100 huwelijken.
Cijfers komen wel van database van de overheid/////////////ldwjr schreef:Aantal keren dat blijkt dat zo'n wilde internet beweringen niet kloppen: 100 op 100!ludo schreef: Wereldkampioen in het aantal echtscheidingen is dan… België met 71 scheidingen per 100 huwelijken.
In de LImburg is het zelfs gebeurdkurjeuzeneuze schreef:Als je een iemand -man of vrouw of onzijdig- officieel mee laat inwonen in je eigen huis, dus haar/zijn adres staat bij jou, en die begint daarna de ezel uit te hangen door bijvoorbeeld niets meer te betalen, of door je te bedriegen enz...dan heb je een dik probleem om die buiten te krijgen. Het is immers geen huurder, noch wettelijk partner. Je kan naar de vrederechter om die buiten te krijgen, maar dat kan héél lang duren!
dat "potentiele" kandidaat huurders een LEEGSTAANDE woning wouden bezicttigen. Op de een of andere manier hadden zij de sleutel bekomen ( via notariskantoor misschien ), ze waren binnen en trokken de deur toe.
Enkel via de vrederechter kan men die "mensen" terug buiten krijgen, en dat kan ook wel wat maandjes duren, terwijl kunnen ze lekker in je huis blijven, en het binnenwerk opstoken
Ik ken ook iemand die met de beste bedoelingen iemand heeft binnengehaald en nu is het moeilijk om die persoon terug buiten te krijgen. Bezin vooraleer je begint !
als je iemand binnenhaalt vraag daar een equivalent van 6 maanden huur aan ALS BORG, bij het niet vrijwillig willen verlaten van het huis later.
Na enkele maanden procederen bij de vrederechter krijg je die persoon wel buiten, maar dan heb je toch nog 6 maanden die je als een soort schadeloosheid kan beschouwen ingeval van betwisting
Na enkele maanden procederen bij de vrederechter krijg je die persoon wel buiten, maar dan heb je toch nog 6 maanden die je als een soort schadeloosheid kan beschouwen ingeval van betwisting
Niet alleen dat, maar als de persoon in kwestie weet dat je hem/haar probeert buiten te krijgen en ze beginnen je huis te verkloten ... Je zou niet de eerste zijn die zijn huis in erbarmelijke staat terug krijgt.
Daar heeft mijn kennis ook schrik voor.
Je kan moeilijk aan je partner een " borg " vragen als je gaat samenwonen. Beter is mee betalen, zeker als er nog een hypotheek op rust ( ook al is het pand eigendom van je partner ) Op het einde van het jaar ofzo kan je nog zien wat je dan met dat geld doet, deel teruggeven,of er samen iets leuks mee doen.paul schreef:als je iemand binnenhaalt vraag daar een equivalent van 6 maanden huur aan ALS BORG, bij het niet vrijwillig willen verlaten van het huis later.
Anders kan je beter je eigendom verhuren, en samen iets anders huren, dan moet ieder ook de helft ofzo van de huur betalen.
of sommigen zullen denken dat ze al in natura betalen, dat ze dan verder niet moeten bijdragen
Misschien is de dame in kwestie fantastisch goed in bed.
Is het dat dat je bedoelt, Paul?
Is het dat dat je bedoelt, Paul?

Dat heb jij gezegd, maar ik vrees dat sommigen partners er wel degelijk zo over denken
Inderdaad ze is bij mij gedomicilieerd en nee het is geen grapje en ja ik dacht dat we van elkaar houden, maar dat houden heeft een wrange nasmaak gekregen... (ja hopelijk geraak ik eruit...
, nu is het wel zo dat ze momenteel werkzoekende is, dus ik vroeg maar een heel kleine, beperkte bijdrage, in verhouding met de uitkering die ze krijgt, en dat was inderdaad oorspronkelijk overeengekomen.
Een paar maanden geleden is ze echter gestopt met zelfs dat kleine bedrag bij te dragen...
Haar argumentatie is omdat ze groentjes en voor mij klaarmaakt en een stuk vlees bakt en ook de was doet, dat dit haar bijdrage is die het equivalent is van een financiële bijdrage... Ik vind dit een vreemde, scheefgetrokken redenering.. en ook vrienden van me vonden dit toch wat een scheefgetrokken redenering..
En ja, na wat ik hier nu lees ziet het er niet al te goed uit

Een paar maanden geleden is ze echter gestopt met zelfs dat kleine bedrag bij te dragen...
Haar argumentatie is omdat ze groentjes en voor mij klaarmaakt en een stuk vlees bakt en ook de was doet, dat dit haar bijdrage is die het equivalent is van een financiële bijdrage... Ik vind dit een vreemde, scheefgetrokken redenering.. en ook vrienden van me vonden dit toch wat een scheefgetrokken redenering..
En ja, na wat ik hier nu lees ziet het er niet al te goed uit

Haar werkloos uitkering zal dan ook zeer snel gaan dalen, naar de forfait uitkering, gezien ze samenwonende is.. Hopelijk vindt ze snel ander werk ....