Wat met geld gedurende 2 maanden ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Wat met geld gedurende 2 maanden ?
Binnenkort heb ik een bedrag van 100.000 euro dat ik gedurende ongeveer twee maanden (misschien iets minder lang) kan missen maar daarna nodig heb.
Wat doe ik ermee om toch iets te laten opbrengen, zonder enig risico te lopen uiteraard.
Wanneer worden de interesten uitbetaald ? Begin 2011 of bij het afsluiten van de rekening ?
Bedankt voor de info.
Wat doe ik ermee om toch iets te laten opbrengen, zonder enig risico te lopen uiteraard.
Wanneer worden de interesten uitbetaald ? Begin 2011 of bij het afsluiten van de rekening ?
Bedankt voor de info.
Re: Wat met geld gedurende 2 maanden ?
Vooreerst, welkom op het forum Stef!
Zonder enig risico te lopen zijn de mogelijkheden m.i. beperkt tot spaarrekeningen, termijnrekeningen en kasbons. Die laatste twee zijn niet interessant voor zulke korte termijn, of toch zeker op dit moment niet.
Als je het geld de komende 3 maanden in je bezit krijgt, zou ik al zeker beginnen met een Booster Account te openen bij Keytrade vóór de maand uit is. Je krijgt dan 3 standaardrekeningen (zicht-, spaar- en effectenrekening) en een Booster account die je 90 dagen een rente van 6% bruto biedt (5.1% netto) op jaarbasis, op een bedrag tot 10 000 EUR. De rest zou ik verdelen over één of meerdere 'hoogrentende' spaarrekeningen, in jouw geval alleen de spaarrekeningen met een hoge basisrente, daarvoor bekijk je best eens het overzicht spaarrekeningen om een selectie te maken. Fortuneo Plus biedt op dit moment de hoogste basisrente (2.2%), ze vallen echter wel onder het Franse garantiefonds, dat dekt maar tot 70 000 EUR dus kan je beter niet de overgebleven 90 000 EUR volledig bij hun uitzetten.
Bij de Keytrade Booster promotie wordt de Booster rekening afgesloten na 3 maanden en de intresten meteen uitbetaald. Andere banken (en Keytrade) betalen ook direct uit als je je spaarrekening afsluit (behalve CKV - altijd jaarwissel). Als je de rekeningen echter niet afsluit, ontvang je de intresten pas rond de jaarwisseling.
Zonder enig risico te lopen zijn de mogelijkheden m.i. beperkt tot spaarrekeningen, termijnrekeningen en kasbons. Die laatste twee zijn niet interessant voor zulke korte termijn, of toch zeker op dit moment niet.
Als je het geld de komende 3 maanden in je bezit krijgt, zou ik al zeker beginnen met een Booster Account te openen bij Keytrade vóór de maand uit is. Je krijgt dan 3 standaardrekeningen (zicht-, spaar- en effectenrekening) en een Booster account die je 90 dagen een rente van 6% bruto biedt (5.1% netto) op jaarbasis, op een bedrag tot 10 000 EUR. De rest zou ik verdelen over één of meerdere 'hoogrentende' spaarrekeningen, in jouw geval alleen de spaarrekeningen met een hoge basisrente, daarvoor bekijk je best eens het overzicht spaarrekeningen om een selectie te maken. Fortuneo Plus biedt op dit moment de hoogste basisrente (2.2%), ze vallen echter wel onder het Franse garantiefonds, dat dekt maar tot 70 000 EUR dus kan je beter niet de overgebleven 90 000 EUR volledig bij hun uitzetten.
Bij de Keytrade Booster promotie wordt de Booster rekening afgesloten na 3 maanden en de intresten meteen uitbetaald. Andere banken (en Keytrade) betalen ook direct uit als je je spaarrekening afsluit (behalve CKV - altijd jaarwissel). Als je de rekeningen echter niet afsluit, ontvang je de intresten pas rond de jaarwisseling.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als je de spaarrekening afsluit dan krijg je direct je intresten uitbetaald, als je de rekening niet afsluit dan krijg je ze op 1 januari 2011.stef2107 schreef:Wanneer worden de interesten uitbetaald ? Begin 2011 of bij het afsluiten van de rekening ?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Mijn idee:
10.000 op Keytrade Booster (op naam van mijzelf)
10.000 op Keytrade Booster (op naam van vriendin)
20.000 op Keytrade Azur
60.000 op Fortuneo plus
Is dit een goed idee ?
20.000 op Keytrade Azur
60.000 op Fortuneo plus
Is dit een goed idee ?
Doen!stef2107 schreef:Mijn idee:
20.000 op Keytrade Azur
60.000 op Fortuneo plus
Is dit een goed idee ?
En haast je, want de Booster actie vervalt binnenkort...
Waarom een Booster? Deze kan je toch niet afsluiten na 2 maanden?phase schreef:Vooreerst, welkom op het forum Stef!
Waarom geen Booster, je kan toch vrij aan je geld op elk moment (bvb na 2 maanden)? Ik zie geen probleem.saaiko schreef:Waarom een Booster? Deze kan je toch niet afsluiten na 2 maanden?
Ik snap het probleem ook niet...phase schreef:Waarom geen Booster, je kan toch vrij aan je geld op elk moment (bvb na 2 maanden)? Ik zie geen probleem.saaiko schreef:Waarom een Booster? Deze kan je toch niet afsluiten na 2 maanden?
Booster is inderdaad geen termijnrekening maar een spaarrekening waarvan je ten allen tijde het geld kan afhalen.glennl schreef:Ik snap het probleem ook niet...phase schreef: Waarom geen Booster, je kan toch vrij aan je geld op elk moment (bvb na 2 maanden)? Ik zie geen probleem.
U kan uw geld maximaal 2 maanden missen.Een booster Account bied 6% BRUTO op 90 dagen.U kunt uw geld maximaal 60 dagen missen.U komt 30 dagen te kort om van deze promotie maximaal te genieten.Gewoon op uw huidige rekening laten staan lijkt mij het logische.Bovendien is de inleg beperkt tot 10000€.Zoveel meer winst gaat u op 2 maanden niet verdienen door over te schakelen.stef2107 schreef:Binnenkort heb ik een bedrag van 100.000 euro dat ik gedurende ongeveer twee maanden (misschien iets minder lang) kan missen maar daarna nodig heb.
Bedankt voor de info.
Ongeveer 95 EUR, dat is het verschil tussen alles bij Furtuneo zetten of 20 000 verdelen over 2 Boosters. Stef was toch al van plan een stuk bij Keytrade op een Azur te zetten en 2 Boosters aan te vragen, dus waarom niet? Als het erop aan komt van die 100 000 zo goed mogelijk te laten renderen op 2 maanden zonder risico lijkt mij dit toch de beste oplossing.Davy V schreef:U kan uw geld maximaal 2 maanden missen.Een booster Account bied 6% BRUTO op 90 dagen.U kunt uw geld maximaal 60 dagen missen.U komt 30 dagen te kort om van deze promotie maximaal te genieten.Gewoon op uw huidige rekening laten staan lijkt mij het logische.Bovendien is de inleg beperkt tot 10000€.Zoveel meer winst gaat u op 2 maanden niet verdienen door over te schakelen.
Je gaat wel snel mogen zijn he....de 2 maanden zijn bijna om.