Wat ná 01/04/2009 wanneer de maximum rente 3+1,5 zal zijn?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Wat ná 01/04/2009 wanneer de maximum rente 3+1,5 zal zijn?
Ben eens benieuwd wat jullie aan verschuivingen gaan doen (of juist niet) wanneer de maximum rente nog maar 3+1,5% gaat zijn?
Laten jullie alles gewoon staan op de spaarrekening(en) waar het nu staat?
Kiezen jullie andere vormen van belegging?
Laten jullie alles gewoon staan op de spaarrekening(en) waar het nu staat?
Kiezen jullie andere vormen van belegging?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Wat ná 01/04/2009 wanneer de maximum rente 3+1,5 zal zijn?
Ik begrijp het niet hoor...
De getrouwheidspremie krijg je als je geld 12 maanden op de rekening staat.
Dus voor wie zijn spaargeld wil verzetten zal 1 jaar max 3% rente ontvangen want als je het verzet voor 31 december ben je uw getrouwheid kwijt.
Van hetzelfde als je wacht na 1 januari want dan ben je al te laat...
Of ben ik verkeerd?
De getrouwheidspremie krijg je als je geld 12 maanden op de rekening staat.
Dus voor wie zijn spaargeld wil verzetten zal 1 jaar max 3% rente ontvangen want als je het verzet voor 31 december ben je uw getrouwheid kwijt.
Van hetzelfde als je wacht na 1 januari want dan ben je al te laat...

Of ben ik verkeerd?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
@ Brugse Leeuw
De datum van 1 januari en 31december zal hier wel geen rol spelen.Het zal wel zijn:dag van de storting + 12 maanden, dus stort je nu in januari of juli ,vanaf dan+12maanden. En om niet te moeten wachten op de getrouwheids premie, de dag na de 12 maanden,rekening afsluiten , een nieuwe openen of naar een andere bank overschrijven
De datum van 1 januari en 31december zal hier wel geen rol spelen.Het zal wel zijn:dag van de storting + 12 maanden, dus stort je nu in januari of juli ,vanaf dan+12maanden. En om niet te moeten wachten op de getrouwheids premie, de dag na de 12 maanden,rekening afsluiten , een nieuwe openen of naar een andere bank overschrijven
Hond, zou hier toch nog graag verdere bevestiging van krijgen. Ik kan het bijna niet geloven dat de banken niet met de datums 01/01 en 31/12 gaan werken voor de getrouwheid.
Bekijk er de tekst eens op na, geld moet minstens 12 opeenvolgende maanden blijven staan (wat volgens mij het systeem van DHB ook zou kunnen laten doorbestaan - eens je geld er 12 maanden staat kan de premie van dag tot dag berekend worden omdat het geld er dan toch al minstens 12m op rij staat) oftewel 11 opeenvolgende maanden in hetzelfde kalenderjaar (zoals het BMPB systeem).peter schreef: Hond, zou hier toch nog graag verdere bevestiging van krijgen. Ik kan het bijna niet geloven dat de banken niet met de datums 01/01 en 31/12 gaan werken voor de getrouwheid.
Dat klopt, maar het probleem is dat je dan toch nog moet wachten tot 1 jan van het volgende jaar alvorens die getrouwheidspremie te verkrijgen, tenzij je je rekening afsluit, maar dat kan toch niet altijd de bedoeling zijn.phase schreef:
Bekijk er de tekst eens op na, geld moet minstens 12 opeenvolgende maanden blijven staan (wat volgens mij het systeem van DHB ook zou kunnen laten doorbestaan - eens je geld er 12 maanden staat kan de premie van dag tot dag berekend worden omdat het geld er dan toch al minstens 12m op rij staat) oftewel 11 opeenvolgende maanden in hetzelfde kalenderjaar (zoals het BMPB systeem).
Maak gebruik van twee spaarrekeningen
De eerste dient als buffer in nood, met een klein bedrag, waar je kleine bedragen kunt storten en opvragen
De tweede met de rest (en dus een groter bedrag) die je misschien niet zult nodig hebben en onaangeroerd laat voor 1jaar. Na 1jaar rekening afsluiten(rente en getrouwheidspremie worden uitbetaald) en een nieuwe openen
De eerste dient als buffer in nood, met een klein bedrag, waar je kleine bedragen kunt storten en opvragen
De tweede met de rest (en dus een groter bedrag) die je misschien niet zult nodig hebben en onaangeroerd laat voor 1jaar. Na 1jaar rekening afsluiten(rente en getrouwheidspremie worden uitbetaald) en een nieuwe openen
Tegen dan lijkt het me ideaal om heel wat centjes bij in de beurs te pompen. Volgens de meeste analisten zou in de maand maart het dieptepunt bereikt worden. Dus lijkt april me ideaal om te investeren in de beurs en binnen 2 à 3 jaar te verkopen met ruime winst...
Waarom na 1 jaar een nieuwe openen? Als je uw geld 2 opeenvolgende jaren laat staan, dan krijg je toch ook 2 jaar de getrouwheidspremie? Of krijg je die enkel op de eerste 12 maanden en val je daarna terug naar enkel de basispremie???hond schreef: Na 1jaar rekening afsluiten(rente en getrouwheidspremie worden uitbetaald) en een nieuwe openen
@nightwolf
Stel de getrouwheidspremie is1%, en de 12maanden verlopen op bv 15 januari, dan moet je nog wachten tot eind december om de getrouwheidspremie uitbetaald te krijgen
Indien je de rekening afsluit op 16 januari, zal die 1% ook uitbetaald worden (+ 15 dagen basis rente) en kan op de nieuwe rekening ook reeds rente opbrengen
Stel de getrouwheidspremie is1%, en de 12maanden verlopen op bv 15 januari, dan moet je nog wachten tot eind december om de getrouwheidspremie uitbetaald te krijgen
Indien je de rekening afsluit op 16 januari, zal die 1% ook uitbetaald worden (+ 15 dagen basis rente) en kan op de nieuwe rekening ook reeds rente opbrengen
Dit is de beste illustratie van de onzin van een verplichte "getrouwheids"premie (what's in a name) die ik tot nu toe al gelezen heb.hond schreef: @nightwolf

Helemaal mee eens, het enigste wat Reynders bereikt is dat het enkel nog complexer om te vergelijken wordt voor de spaarder...kiwi schreef:Dit is de beste illustratie van de onzin van een verplichte "getrouwheids"premie (what's in a name) die ik tot nu toe al gelezen heb.hond schreef: @nightwolf
Indien je de rekening afsluit op 16 januari, zal die 1% ook uitbetaald worden (+ 15 dagen basis rente) en kan op de nieuwe rekening ook reeds rente opbrengen![]()
Stijn1234 schreef:Helemaal mee eens, het enigste wat Reynders bereikt is dat het enkel nog complexer om te vergelijken wordt voor de spaarder...kiwi schreef:
Dit is de beste illustratie van de onzin van een verplichte "getrouwheids"premie (what's in a name) die ik tot nu toe al gelezen heb.![]()
Helaas hebben ze ook bereikt dat de bankhopperij sterk zal verminderen. En de door
de overheid tegen omvallen rechtgehouden grootbanken, putten daar weer eens hun voordeel uit, ten nadele van de internetbanken (luizen in de pels van de grootbanken)
- XaindSleenA
- Newbie
- Contacteer:
Bankshoppen wordt inderdaad ontmoedigd door die verplichte getrouwheidspremie, maar als internetbanken goede percentages blijven bieden is er toch geen reden om meteen terug naar een grootbank te verkassen?paul schreef: Helaas hebben ze ook bereikt dat de bankhopperij sterk zal verminderen. En de door de overheid tegen omvallen rechtgehouden grootbanken, putten daar weer eens hun voordeel uit, ten nadele van de internetbanken (luizen in de pels van de grootbanken)
Of het moest zijn dat je graag "beheerskosten" betaalt voor geld dat je 100% zelf beheert, en wat nog allemaal..

Het zal af te wachten zijn wat de internetbanken zullen doen!
Daar ben ik nu eens echt benieuwd naar.
Daar ben ik nu eens echt benieuwd naar.